زمان انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی از «لیست خدمت» حمایت کرد

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از "لیست خدمت" در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران اعلام حمایت کرد.

سرای نور؛جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از “لیست خدمت” در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران اعلام حمایت کرد.

متن بیانیه جمعیت رهپویان به شرح زیر است:

مردم فهیم و قدرشناس تهران

باسلام و آرزوی شادکامی و پیشرفت روزافزون برای شما

یقینا به یاد دارید که دوره اول شورای شهرتان ـ به عنوان نماد شهرهای کشور ـ نتوانست آغاز طلاییِ دخالت دادن مردم در مدیریت شهری با نگاه تخصصی و کارشناسی شود. غلبه نگاه سیاسی و سهم خواهی های حزبی و غیراجتماعی کار را تا بدانجا پیش برد که اعضای شورای شهر اول تهران که اتفاقا همه از یک سلیقه سیاسی هم بودند نتوانستند یکدیگر را تحمل کرده، نهایتا رای به انحلال آن داده شد و تلخی این نابخردی به کام شما مردم ماند.

اما از دوره دوم و پس از رای مردم به آبادگران ایران اسلامی تاکنون، باوجود فراز و نشیب‌ها و بالا و پایین ها و نیز تغییر چندباره در اعضای شورا و حضور همه سلایق سیاسی، آنچه در یک برایند کلی می تواند مورد تاکید قرار گیرد غلبه نگاه تخصصی و کارشناسی بر سیاسی کاری و نیز عزم خدمت رسانی به مردم و توسعه کمی و کیفی خدمات به مردم شریف تهران بوده است به طوریکه شاید بسیاری از مردم ترجیح داده اند آن تلخی اولیه را دیگر از یاد ببرند و فرض کنند شورای شهر تهران اساسا از دوره دوم خود رسما آغاز به کار کرده است.

همشهریان گرامی و عزیز!

سوال اصلی ما و شما این است که آیا مجموع زحمات و مصوبات شورای شهر، نظارت اعضای شورا بر مدیران شهری و نحوه رسیدگی به مردم و ارتقای سطح رضایتمندی آنان از مجموعه خدمات شورای شهر و شهردار منتخب آن منطبق با سقف انتظار و نیاز مردم و در خور و شان تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران بوده است؟ پاسخ به این سوال باید دقیق و منصفانه داده شود تا هم از مرز عدالت خارج نشویم و هم بر آرمانخواهی و بلندنظری و همت والای همگی ما منطبق باشد.

واقعیت آن است که خدمات ارائه شده در بخشهای مختلف مدیریت شهری، چه در حوزه حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس تندرو و …)، چه در بخش زیباسازی و محیط زیست، چه در جنبه های عمرانی، معماری و زیرساختی (پل، تونل، اتوبان، بافتهای فرسوده و …)، چه در حوزه رفع آسیبهای فرهنگی و اجتماعی و یا رسیدگی به امور روزمره مردم در شهرداری مناطق و نواحی، در مقایسه با همه ادوار گذشته مدیریت شهری تهران کم نظیر بوده است، اما در عین حال حقیقت آن است که همه اینها ـ که گفته شد و همه آنها که بیانش در این مجال نگنجید.

در مقایسه با قله‌های آرمانی ما و آنچه حقیقتا شایسته تهران بزرگ و شما مردم خوب آن است، چیزی جز اندک نیست و همه ما محکوم به تلاش مضاعف، رفع کاستی ها و سرعت صدچندان در ادامه مسیر “خدمت” هستیم.

همشهریان شریف و قدرشناس تهرانی!

گرچه وضع عمومی تهران امروز آنچنان خوب است که مدیران بعدی شهر دیگر نمی توانند قدرناشناسانه بگویند ویرانه تحویل گرفته اند، اما باور ما این است که اکتفا به خوب بودن مانع از عالی شدن است؛ تهران از محرومیتهای تاریخی و کمبودهای دوران گذشته رنج می‌برد. پایتخت سیاسی و اقتصادی بودن تهران، هزینه‌های گزافی چون ترافیک سنگین و آلودگی هوا روی دست مردم گذاشته و آسیبهای اجتماعی جدی تری چون طلاق، اعتیاد و کارتن خوابی به ارمغان آورده است و همه اینها “رفاه نسبی، آرامش فردی و نشاط اجتماعی” شما شهروندان عزیز را به مخاطره افکنده است.

مردم عزیز در جنوب، شمال، مرکز، شرق و غرب تهران!

اکنون که تقریبا ساخت زیرساختها و تامین سخت افزار زندگی شهروندی به مراحل خوبی رسیده است، در دوره آینده باید به طور جدی تری بر نرم افزار زندگی شهری تمرکز کرد. حق و شایستگی تهران است که الگوی کلان‌شهرهای جهان شود. این مهم محقق نمی‌شود مگر آنکه به ارتقای سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی خود بپردازیم، برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری برنامه‌ریزی کنیم، هزینه‌های اداره شهر را کاهش دهیم، آسیبهای اجتماعی را به حداقل برسانیم، فضای تنفس شهروندان را سالم و پاک نماییم، روح معنویت را در کالبد شهرمان بدمیم و حضور بیشتر جوانان مومن، تحصیل کرده و باانگیزه را در مدیریت شهری تضمین کنیم.

همشهریان عزیز!

ستاد “لیست خدمت” برای رسیدن به اهداف فوق الذکر با کمک کارشناسان و متخصصان دانشگاهی و مجربان مدیریت شهری از ماه‌ها قبل بر نقاط قوت و ضعفهای گذشته متمرکز شده، فرصتها و تهدیدهای پیش رو را شناسایی کرده و تلاش کرده است ضمن حفظ نگاه درست اجتماعی گذشته و نمادهایی از خاطره خوب ادوار گذشته، با دعوت از نیروهای جدید، جوان، متخصص و مجرب در بخشهای مختلف مورد نیاز تهران، فهرست ۲۱ نفره ای پیشنهاد کند که انگیزه باطنی شان “خدمت” باشد و از این رو از “فهرست خدمت” که دارای برنامه ای دقیق برای ارتقای “رفاه، آرامش و نشاط” شما شهروندان گرامی است حمایت می کنیم.

به امید موفقیت همه فرزندان ایران اسلامی
جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی
۲۳ اردیبهشت

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو