زمان انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

بیت سعید: نباید پرچم‌مان جلوی عربستان پایین بیاید

مهاجم گلزن استقلال خوزستان با اعلام اینکه علیرغم قرار قبلی هیچ تماسی برای آغاز تمرین نداشته‌اند و اعتصاب آنها به دلیل این است که نمی‌خواهند پرچم کشورمان برابر عربستانی پایین بیاید.

سرای نور؛حسن بیت سعید که توانسته عملکرد مثبتی در خط حمله آبی‌پوشان خوزستانی به جا بگذارد، از انگیزه هم‌تیمی‌هایش برای ادامه جاه‌طلبی در لیگ قهرمانان آسیا خبر می‌دهد. با این حال مشکلات شکل گرفته به عنوان عامل بازدارنده این اتفاق مانع از حضور آنها در شرایط فعلی برابر الهلال عربستان شده است.
در حالی که قرار بود کاروان استقلال خوزستان امروز عازم عمان شده تا برای جدال مقابل الهلال آماده شوند، بازیکنان این تیم از این سفر به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود خودداری کردند. در این بین حسن بیت سعید در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تکذیب تماس مسوولان باشگاه برای حضور در تمرین و سفر گفت: بعد از صعود از مرحله گروهی به ما گفتند تا ۲۵ اردیبهشت مطالبات پرداخت خواهد شد و همان زمان زمانبندی تمرین را اعلام می‌کنند. البته اول قرار بود تا پیش از بازی با الجزیره این اتفاق بیفتد که نشد اما بچه‌ها با غیرت و تعصب خود توانستند از این مساله عبور کنند و بتوانند جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کنند. بعد از آن ما منتظر ماندیم تا تماس بگیرند اما هیچ تماسی گرفته نشد. ۲۵ اردیبهشت، ۲۶ اردیبهشت و بعد از آن ۲۷ ام هم آمد اما هیچ خبری نشد. تا امروز هم روال همین بوده و هیچ تماسی گرفته نشده و هر صحبتی در خصوص اینکه با بازیکنان برای حضور در تمرین و سفر تماس گرفته شده را تکذیب می‌کنم.
وی در خصوص دلیل عدم حضورشان برای این سفر گفت: همانطور که گفتم قرار بود برای حضور در تمرین با ما تماس بگیرند اما هیچ تعهدی نسبت به قول و قرارشان نداشتند و هیچ کدام از مسوولان با ما تماس نگرفتند. قرار بود اگر واریز صورت نگیرد در تمرین حاضر نشویم. والله بچه‌ها در این مشکلات هیچ انگیزه‌ای ندارند و باشگاه هم پاسخگو نیست.
بیت سعید درباره تصمیم آنها برای تقابل با الهلال چه خواهد بود گفت: مطمئنا اگر با این شرایط بخواهیم برویم اتفاق تلخی رقم خواهد خورد. کدامیک از مردم کشورم دوست دارند ما مقابل عربستان سرافکنده شویم؟ همه ما دوست داشتیم به این جاه‌طلبی‌مان ادامه دهیم اما هر کدام از بازیکنان مشکلات بزرگی دارند که تمرکز آنها به هر چیزی هست جز بازی کردن و واقعا باید به آنها حق داد.

 


وی ادامه داد: به نظرم دیگر در این تیم تغییری ایجاد نشود و واقعا در حق ملت مظلوم و مردم خوزستان ظلم شد. چرا باید با تیمی که قهرمان لیگ شد و توانسته در رقابت بین المللی هم حافظ پرچم کشورمان باشد اینگونه برخورد می‌کنند. علیرغم بی‌پولی و مشکلاتی که داشتیم از گروه صعود کردیم و حداقل خبر خوبی به ما بدهند اما هیچ کس حتی حال‌مان را نمی‌پرسد.
بیت سعید با برشمردن مشکلات بازیکنان این تیم گفت: همه ما شرمنده زن و بچه و خانواده‌مان هستیم. اکثر بچه‌ها مشکلات سختی در زندگی شخصی خود دارند. همه چیز به پول بستگی دارد و وقتی شرمنده خانواده باشی این تنش به تیم و در تمرینات و بازی نیز ورود خواهد کرد. فوتبال شغل تمام بازیکنان ماست و هیچ منبع درآمد دیگری نداریم. خودم هفته گذشته مراسم عروسی‌ام بود و همه چیز را با چک و وعده انجام دادم و قرار بود تا ۲۹‌ام چکم پاس شود اما اکنون شرمنده افراد دیگری ‌شده‌ام. به نظرتان این روزها برایم اینگونه شیرین می‌شود وقتی احساس کنم کسی از دستم ناراحت است و حق دیگران را با دادن چکی که پاس نشده ضایع کرده‌ام؟

 

مهاجم شماره هفت استقلال خوزستان در خصوص صحبت‌های فتاحی که گفته بود در صورت عدم حضورشان، با محرومیت مواجه خواهند شد گفت: آقای فتاحی به جای اینکه بازیکنان را تهدید کنند بهتر است فکر اساسی کنند و باشگاه‌ها در قبال این مساله متعهد هستند و آنها باید تهدید شوند. اکنون چند بازیکن از باشگاه‌های قبلی خود طلبکار هستند و یک بازیکن که شغلش فقط فوتبال است تا چه زمانی باید در قبال عدم پرداخت مطالبات خود هیچ تضمینی دریافت نکنند و دست‌شان به جایی بند نباشد؟ همه بچه‌ها اکنون طلبکار هستند، مهدی مومنی از باشگاه‌های سابق خود نیز طلبکار است و بعد این آقا که در تهران است و خیال‌شان راحت می‌گوید بازیکنان محروم می‌شوند؟ آقای فتاحی اگر مشکل مالی ندارند باید به فکر بازیکنانی باشد که برای کسب نان زن و بچه‌شان با مشکل مواجه شده‌اند. آقایان تمرین در گرمای کشنده خوزستان و بازی و … بدون اینکه مطالبات پرداخت شود و تمرکز داشته باشیم خیلی سخت است. پس به جای اینکه به ما استرس بدهند و تهدید کنند بهتر است به باشگاه‌ها فشار بیاورند که تعهد خود در قبال بازیکنان را رعایت کنند. شاید ایشان این سختی‌ها را نکشیده‌اند و مشکل مالی ندارند و در تهران از ماجرا بی‌خبر هستند اما ما شرمنده زندگی خودمان هستیم. اگر ایشان مشکل مالی ندارد بهتر است حق بازیکنان را از جیب خود بدهند و نگرانی را اینگونه برطرف کنند.
بیت سعید در خصوص اینکه در نهایت چه تصمیمی برای آینده و حضور برابر الهلال خواهند گرفت: واقعا نمی‌دانم باید چه بگویم. ما نه بی‌تعصب هستیم و نه بی تعهد که اگر اینطور بود برای موفقیت تیم و صعود آن اینقدر زحمت نمی‌کشیدیم و از جان مایه نمی‌گذاشتیم. در همین لیگ قهرمانان و مرحله گروهی ببینید چه تیم‌هایی و با چه هزینه‌هایی حذف شدند اما ما برای مردم خوزستان و پرچم کشورمان یک ثانیه هم کوتاه نیامدیم. اکنون هم نمی‌دانیم ماجرا چطور به پایان برسد اما امیدواریم به گونه‌ای ختم به خیر شود که پرچم کشورم برابر عربستان پایین نیاید و ما شرمنده نشویم. همه باید بدانند این بازی ملی است و پای آبروی کشورمان در میان است. این در شان کشوری که قهرمان لیگ شده نیست که اینگونه به حال خود رها شود.
بیت سعید درباره اینکه قراردادشان با توجه به قهرمانی در لیگ به گونه‌ای بوده که پرداخت آن از دست مسوولان باشگاه خارج شود و اکنون به این مشکل بزرگ خورده‌اند یا خیر گفت: آقایان قرارداد ما نفری ۵۰ میلیارد است. والله به گونه‌ای شده که همه فکر می‌کنند چقدر دریافت کرده‌ایم که اینطور شده است. قرار بازیکنان ما خیلی کم است و تنها من و محمد طیبی بالاترین قرارداد ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیون است. بقیه ۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون است که این برای تیمی که قهرمان شده فکر نکنم زیاد باشد. اکنون هم مساله همه ما این است که طوری نشود شرمنده مردم کشورمان شویم. والله همه ما برای موفقیت بیشتر و جاه‌طلبی انگیزه داریم اما دغدغه‌های ما هم دیده شود.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو