زمان انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ -

صدرنشینان اکران دوم نوروز

«نهنگ عنبر2» در نزدیک به ده روز نزدیک به 4 میلیارد فروخته است که رکوردی در آمار فروش محسوب می شود.

سرای نور؛قسمت دوم کمدی «نهنگ عنبر» فیلم استانداردی نیست؛ نه داستان تازه‌ای دارد و نه حتی عمقی نسبی از کاراکترهایی ارائه میدهد که در قسمت قبل ارائه شده بودند و در کل در کارنامه سامان مقدم هم جزو آثار متوسط به پایین است اما این کمدی حسابی می فروشد آن هم به دلیل آن که از یک طرف مخاطبان خاطرات خوشی از قسمت اول فیلم دارند و از طرف دیگر پخش کننده اش فیلمیران تعداد بالای سینما را از همان اوایل اکران برایش فراهم کرده است. «نهنگ عنبر۲» در نزدیک به ده روز نزدیک به ۴ میلیارد فروخته است که رکوردی در آمار فروش محسوب می شود.

قسمت دوم کمدی «گشت ارشاد» هم سرگروهش را از دست داده است اما تعداد سینماهایش همچنان بیشتر از ۱۰۰ سالن است و به این ترتیب حتی در هفته منتهی به انتخابات هم فروش نسبی خوبی داشته و توانسته در آستانه فروش ۱۹ میلیارد قرار گیرد. کمدی «خوب بد جلف» که سینماهایش به زیر ۵۰ سالن رسیده و البته سرگروهش را هم از دست داده است رقم فروش ۱۶ میلیارد را رد کرده است.

«ماجرای نیمروز» دیگر فیلم جدول اکران است که علیرغم از دست دادن سرگروهش اما همچنان حدود ۴۰ سالن فعال دارد و به این ترتیب توانسته فروش خود را در آستانه ۴٫۵ میلیارد قرار دهد.

کمدی «سه بیگانه» هم سرگروهش را از دست داده و در کنارش بخش عمده سینماهایش را اما در سینماهایی که روی پرده است فروش اش خوب است و بر همین مبنا فروش خود را از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون گذرانده است.

صدرنشینان اکران دوم نوروز

به غیر از «نهنگ عنبر۲» که توانسته در ده روز در آستانه ۴ میلیارد فروش قرار گیرد پرفروش ترین فیلم اکران دوم نوروز فیلم جوانانه «تیک آف» است که توانسته رقم فروش ۸۰۰ میلیون را رد کند و به زودی هم میلیاردی خواهد شد. «تیک آف» در کنار «نهنگ عنبر۲» پرسانس ترین فیلمهای اکران نوروز هم هستند چون تعداد سالنهای بالایی به آنها تخصیص یافته است.

«امتحان نهایی» که هم مایه های ملودرام دارد و هم مایه های آثار مرتبط با نوجوانان در آستانه فروش نیم میلیارد قرار گرفته است و به نظر می رسد برای فیلمی که در گروه آزاد اکران شده این میزان فروش خوب باشد. ««نقطه کور» دیگر ملودرامی است که در اکران دوم نوروز روی پرده رفته و علیرغم تعداد پایین سینماهایش که به حدودا ۳۵ سالن می رسد توانسته رقم فروش ۳۰۰ میلیون را رد کند.

میانه ها

«برادرم خسرو» از آن آثاری است که به واسطه خط داستانی مفرح آن بسیاری بر روی فروش بالای آن در اکران مردمی حساب می کردند و فروش ۲۰۰ میلیونی آن در ده روز ابتدایی اکران حکایت از آن دارد که اگر بر دامنه سینماهای آن افزوده شود قطعا خواهد توانست فروش بالاتری را تجربه کند.

فیلم دفاع مقدسی «ویلاییها» هم در اکران دوم نوروز روی پرده رفته اما با وجود ده روزی که روی پرده است تازه فروشش از ۱۰۰ میلیون عبور کرده است و به نزدیکی فروش ۱۵۰ میلیون رسیده است. این وضعیت برای موزیکال-سیاسی «آشوب» که رگه های انتخاباتی هم دارد هم رخ داده است. این فیلم هم فروشش به ۱۲۰ میلیون رسیده است.

در فروش این آثار باید به تعداد سالنهای آنها هم توجه داشت که زیر ۵۰ سالن است و این معنایی ندارد جز آن که اگر تعداد سالنهای این آثار افزایشی معقول داشته باشد قطعا فروش آنها هم به مراتب بیشتر خواهد شد.

شکست خوردگان اکران

اکران دوم نوروز فیلمی به نام «قلب سفید قاصدکها» را دارد که فروش اش آن قدر پایین است که بسیاری را به این فکر انداخته چطور می شود اصلا چنین آثاری تولید می شوند؟ برخی در اختیار داشتن کمتر از ۵ سالن سینما را باعث فروش پایین این فیلم دانسته اند اما نباید از یاد برد که کیفیت پایین «قلب سفید…» نیز به نوبه خود به عدم اقبال مخاطبان به آن منجر شده است. درست است مضمونی که این فیلم بنا بوده درباره اش سخن می گوید مضمون ارزشمندی است اما بار داستانی پایین و ساختار ضعیف کار باعث شده توجه مخاطبان را برنینگیزد.

دو فیلم «آباجان» و «یک روز بخصوص» که از نوروز روی پرده رفته‌اند همچنان به اکران خود بدون سرگروه ادامه می دهند ولی همچنان تغییر محسوسی در فروش آنها ایجاد نشده است.

 

ردیف

نام فیلم

فروش کل(تومان)

مدت اکران(روز)

۱

گشت(۲(

۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون

۶۵

۲

خوب بد جلف

۱۶ میلیارد و ۵۰ میلیون

۹۳

۴

ماجرای نیمروز

۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون

۶۵

۵

نهنگ عنبر۲

۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون

۹

۶

سه بیگانه

۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون

۷۲

۷

آباجان

۱میلیارد و ۵۵۰ میلیون

۶۵

۸

یک روز بخصوص

۱میلیارد و ۲۹۰ میلیون

۶۵

۹

تیک آف

۸۵۰ میلیون

۲۳

۱۰

امتحان نهایی

۴۹۰ میلیون

۳۰

۱۱

نقطه کور

۳۱۰ میلیون

۲۳

۱۲

برادرم خسرو

۲۰۰ میلیون

۹

۱۳

ویلاییها

۱۴۰ میلیون

۹

۱۴

آشوب

۱۲۰  میلیون

۹

۱۵

قلب سفید قاصدکها

۱ میلیون

۹

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ اردیبهشت, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو