زمان انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ -

شهردار رویان:

هدف ما در شهرداری رویان خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان است

شهردار رویان گفت: هدف ما به عنوان خدمتگزاران مردم در شهرداری رویان انجام کارهای زیربنایی، خدماتی و عمرانی متناسب با نیازهای شهر برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان است.

به گزارش  خبرنگار سرای نور؛ احمد توکلی در جمع خبرنگاران با تبریک بهار طبیعت و میلاد خجسته فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: امیدواریم سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شده است با مقاومت مستمر مردم ایران توأم با اقدام و عمل، سال شکوفایی و پیشرفت برای مردم در عرصه‌های ملی و بین المللی باشد.DSC00473
وی خاطرنشان کرد: شهرداری از نهادهای عمومی و غیردولتی است که با توجه به آمار موجود، بیش از ۶۰ درصد مردم ساکن شهرها هستند و شهرداری به عنوان نهاد عمومی خدمات‌رسان، عمده خدمات را به مردم کشور در سطح شهرها ارائه می‌دهد.
شهردار رویان تصریح کرد: ساکنین روستاهای پیرامون شهرها برای تأمین نیازها خود به شهرها مراجعه می‌کنند و کلان شهرها نیز پذیرای اکثر مردم کشور هستند. شهرها مأمن زندگی شهروندان و حضور مردم کشور است و نقش شهرداری‌ها برای ارائه خدمات و کسب رضایتمندی مردم بسیار حائز اهمیت است.
این مسئول افزود: شهرداری‌ها با ارائه خدمات مناسب به مردم می‌توانند به عنوان دستگاه اجرایی سبب کسب رضایت عمومی شوند.
توکلی بیان کرد: رضایت عمومی همان رضایت مردم از حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از خواست مردم مبنی بر دموکراسی دینی و اسلامی شکل گرفته است.
وی گفت: هدف ما نیز به عنوان خدمتگزاران مردم در شهرداری رویان انجام کارهای زیربنایی، خدماتی و عمرانی متناسب با نیازهای شهر برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان است.
شهردار رویان اضافه کرد: شهرهای شمال کشور علاوه بر شهروندان بومی، پذیرای شهروندان فصلی نیز می‌باشد که در برخی از فصول جز ساکنین شهر محسوب می‌شوند. همچنین پذیرای ورود گردشگران داخلی و خارجی به شهرهای شمال کشور نیز هستیم.
این مسئول یاد آور شد: برقراری تعادل بین خدمات دائمی، فصلی و مقطعی در تعطیلات، کار دشواری است که شهرداری رویان با دریافت نظرات مردمی، طبق آمار توانست رضایتمندی حداکثری را کسب کند.
احمد توکلی گفت: در مدت خدمت در شهرداری رویان برنامه‌ای را برای ایام نوروز و تابستان مقارن با فصل ورود مسافر و گردشگر به شهر تدارک دیدیم تا آمادگی لازم را در ایام اوج سفر و ورود گردشگران در شهر را داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که استان مازندران در این چند سال بیشترین پذیرش مسافر در کشور را دارد، این آمادگی مستلزم این است که علاوه بر نیروهای مورد نیاز، در مقاطع دیگر، ماشین آلات و نیروهای لازم برای ایام سفر خصوصاً ایام نوروزی وجود داشته باشد، تا پاسخگوی حجم انبوه مردم برای خدمات‌رسانی بهتر باشیم.
شهردار رویان به تجهیز ناوگان موتوری شهرداری، تجهیز شهر به خودروهای حمل سطل‌های زباله مکانیزه و جمع آوری منظم زباله اشاره کرد و گفت: نظافت اصولی شهر که سبب جذابیت و زیبایی شهر است حاصل کار همکاران در خدمات شهری است.DSC00470
این مسئول تصریح کرد: با هزینه حدود ۱۰۰ میلیون تومان در اراضی و اماکن شهرداری رویان که مورد استفاده و بهره برداری قرار نمی گرفت، توانستیم حدود ۴۰۰ میلیون تومان تولید گلخانه‌ای داشته باشیم که این بهره برداری از تولید در شهرداری رویان را می‌توان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد.
توکلی از جمله اقدامات انجام شده در ایام نوروز به باز پیرایی سیمای شهر، ساماندهی مرکز شهر که با تغییرات در بلوار آن فضای جدیدی ایجاد شد، ترمیم روشنایی معابر در داخل شهر و خیابان اصلی، بازپیرایی و ایجاد تأسیساتی در بازار روسهای رویان بود که ساماندهی شد، رنگ آمیزی و تبلیغات محیطی اشاره کرد.
وی از دیگر عملکردهای شهرداری رویان در ایام نوروز به برپایی نمایشگاه محصولات ارگانیک بومی با همکاری هنرجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و هنرمندان بومی محلی با هدف معرفی هنرمندان و آشنایی مردم با محصولات هنرمندان اشاره کرد و افزود: تهیه نماد سفره هفت‌سین در دونقطه از شهر، آماده سازی مقبره شهدای گمنام غواص و ایجاد ستاد نوروزی در جنب شهرداری با همکاری “آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵، پلیس راه و نیروی انتظامی” که پاسخگوی گردشگران و مسافران نوروزی هستند، از دیگر کارهای شهرداری رویان است.

شهردار رویان اظهارکرد: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای با همکاری هلال احمر در میدان الغدیر و شرکت در کمپین “نه به تصادفات جاده ای “، زیبا سازی شهر و ایجاد المان های شهری، آذین‌بندی و فضا سازی محیطی در سطح شهر، تابلوی پیام تبریک و خوش آمد گویی به مسافران در ابتدا و انتهای شهر، جمع آوری متکدیان از اقدامات شهرداری رویان در سال جدید بوده است.DSC00478

این مسئول تصریح کرد: نصب تابلوی تصاویر شهدای منطقه رویان در ۳ نقطه از شهر، نصب تمثال مقام معظم رهبری و شعار سال در چند نقطه از شهر و تابلو های تبلیغاتی، نصب بنرهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر و شهرک‌های رویان، بسته‌هایی شامل نقشه توریستی و راه، اماکن دیدنی و تقویم سال مزین به تصویر شهدا که توسط همکاران در ستاد نوروزی تهیه شد در حال توزیع بین مسافران و گردشگران است.
توکلی با اشاره به نصب پل عابر پیاده در مرکز شهر و کاشی کاری روی بدنه پل گفت:در سال جدید خیابان ارتباطی شهید شاه حسینی حد فاصل خیابان ورزش و بلوار شهدا نیز زیر بار ترافیک رفت و این خیابان تأثیر بسزایی در روان سازی ترافیک داشت.
وی اضافه کرد: با همکاری فرمانداری، راه و شهرسازی و پلیس راه کمربندی رویان را به صورت موقت بازگشایی کردیم که نقش عمده‌ای در کاهش ترافیک داشته است.
شهرداری رویان در پایان افزود: آماده سازی جایگاه سی.ان.جی و پمپ بنزین، پارکها و سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و نصب غرفه “شهرنت” در رویان انجام و به بهره برداری رسید. همچنین آماده سازی پارک جنگلی رویان ، استقرار نیروهای خدماتی در منطقه و … از جمله اقدامات شهرداری رویان برای خدمات رسانی بهتر به مردم، مسافران و گردشگران می‌باشد.

زمان انتشار: ۱۰ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو