زمان انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ -

آجورلو: مقابل تهمت‌ها سکوت می‌کنم

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی درپاسخ به برخی انتقادها درباره موضوعات مربوط به این باشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.

سرای نور؛باشگاه تراکتورسازی شرایط سختی را تجربه می کند. تراکتوری ها توسط فیفا از جذب بازیکن جدید محروم هستند و مشکلات مالی نیز این باشگاه را تحت فشار قرار داده است. مصطفی آجورلو درباره بحران های موجود و برخی انتقادها توضیحاتی را ارائه کرد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:
هواداران تیم را تنها نگذارند
من از همان ابتدا که افتخار خدمت به مردم تبریز را در این باشگاه پیدا کردم اعلام نموده بودم با تمام وجود برای ساختن تیمی قدرتمند و پاسخگویی به انتظارات تلاش می کنیم که همینطور هم شد. ما در فصل نقل و انتقالات تمامی بازیکنان مورد نظر کادر فنی را جذب کردیم و با وجود مشکلات مالی بهترین تیم را روانه مسابقات کردیم و به گواه کارشناسان از موفق ترین باشگاه ها در فصل گذشته نقل و انتقالات بودیم. با این وجود شرایطی پیش آمد که در نهایت نتیجه مورد نظر هواداران کسب نشد و نتوانستیم جام های قهرمانی را به مردم شریف آذربایجان تقدیم کنیم اما همانطور که ما بر عهد خودمان مانده ایم انتظار داریم هواداران هم در این شرایط باشگاه را تنها نگذارند و برای رسیدن به موفقیت از تیم محبوبشان در روزهای سخت حمایت کنند.
۹ پرونده شکایت به دوره ما مربوط نمی شود
باشگاه با ۹ پرونده شکایت در فیفا روبرو شده که هیچ کدام مربوط به این دوره نمی شود با این وجود همه تلاشمان را از روز اول به کار بستیم و بخش زیادی از بدهی ها که در حدود دو میلیارد تومان بوده پرداخت شده است. از همین طریق خوشبختانه ۳ پرونده ما مختومه شد اما با تعدد پرونده ها مواجه بودیم و همین مسئله در نهایت منجر به محرومیت گردید. در یک فصل قرارداد ۳ بازیکن خارجی تیم به صورت یک طرفه و بدون اطلاع به فیفا فسخ شده و طبیعتا آن بازیکنان هم با مراجعه به فدراسیون جهانی فوتبال علیه باشگاه شکایت کرده اند. چنین اتفاقی موجب شد که فیفا علیه باشگاه حکم بدهد و حالا شرایطی که می بینید برای ما ایجاد شود. با چنین وضعیتی باید در همین موقعیت برای آماده سازی یک تیم قدرتمند در فصل جدید تلاش کنیم. البته باید بگویم تیم خوبی در سال گذشته آماده شده بود و حالا در اولین گام برای حفظ بازیکنان اصلی تیم تلاش خواهیم کرد.
از ۳ سهمیه آزاد به بهترین شکل استفاده می کنیم
می توانیم به دنبال جذب ۳ بازیکن آزاد باشیم و در نیم فصل هم انشالله پیش از حضور در رقابت های آسیایی امکان استفاده از فرصت نقل و انتقالات زمستانی وجود دارد که مثل گذشته از همه این فرصت ها به بهترین شکل استفاده خواهیم کرد. هواداران نباید نگرانی از این بابت داشته باشند چراکه ظرفیت بازیکنان فصل گذشته تراکتورسازی موجب می شود ما در فصل جدید با حفظ همین بازیکنان، قدرتمند و مدعی باشیم و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.
هیچ نهاد و ارگانی به ما کمک نکرد
من همیشه صادقانه با مردم و هواداران صحبت کردم و پیش از این هم گفتم که در این فصل هیچ نهاد و ارگانی کمکی به ما نکرد. تمامی منابع مالی که برای پرداخت به بازیکنان و تامین هزینه های باشگاه فراهم شد از طریق اسپانسر و حامیان مالی بود که طبیعتا این کافی نیست. ما در تمام این مدت به دنبال استفاده از روش های مختلف برای درآمدزایی و حل مشکلات مالی بودیم. خوشحالم که این میزان درآمدزایی از طریق اسپانسر و حامیان مالی در تاریخ باشگاه سابقه نداشته است. از همین طریق ۶۵٪‌از مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی پرداخت شد که مبلغ قابل توجهی است. از همین طریق هزینه های تیم را تا پایان فصل تامین کردیم و علاوه بر همه اینها با استفاده از همین منابع بخش قابل توجهی از مطالبات خارجی را پرداخت کردیم و هنوز بخشی از این مطالبات باقی مانده است.
باید مطالبات گذشته را پرداخت کنیم
مطالباتی که از  گذشته برای ما به جا مانده و برای پیشگیری از محرومیت های دیگر باید پرداخت کنیم. حداقل انتظار این بود که در تامین بخشی از هزینه ها به ما کمک می شد اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت بسیاری از وعده ها تحقق پیدا نکرد. از محل درآمدهای سازمان لیگ هم تا امروز هیچ دریافتی نداشته ایم در حالی که مطالبات ما می توانست کلیه مشکلات مالی را حل کند. طبیعتا و علیرغم اینکه در جذب اسپانسر و طرح های اقتصادی موفق بوده ایم ،تامین بودجه یک فصل تنها از طریق اسپانسر پیراهن و طرح های اقتصادی جانبی میسر نیست با این وجود ما به تلاش خودمان ادامه دادیم و ناامید نشدیم. به همین دلیل از هواداران هم انتظار داریم از طرح های اقتصادی باشگاه حمایت کنند.
به زودی با بازیکنان تسویه حساب می شود

بازیکنان ما به خوبی می دانند که در این فصل خیلی از باشگاهها با مشکلات مالی مواجه بودند و بسیاری از تیم ها پرداخت کمتری داشتند. با این وجود وظیفه ماست که مطالبات بازیکنان را به موقع پرداخت کنیم و انشالله به زودی با بازیکنان تسویه حساب می شود. من شرایط همه بازیکنان را درک می کنم اما مشکلات مالی امروز تنها مختص به مجموعه تراکتورسازی نیست و در بسیاری از باشگاهها هم وجود دارد.به امید خدا کلیه مبلغ قرارداد بازیکنان در فصل گذشته را پرداخت خواهیم کرد که اتفاق مهم و مبارکی است.
تیم قدرتمندی را روانه مسابقات می کنیم
خواسته من از هواداران تراکتورسازی این است که در همین روزهای سخت تیم محبوبشان را تنها نگذارند و در کنار ما باشند تا با هم از مشکلات عبور کنیم. من همانطور که از روز اول وعده دادم بودم با تمام وجود برای موفقیت این باشگاه تلاش کردم و امروز هم تمامی مشکلات موجود را با هواداران در میان گذاشتم که در جریان اتفاقات باشگاه باشند. اطمینان دارم که در کنار هم به آنچه می خواهیم دست میابیم و یک تیم قدرتمند را روانه فصل آتی رقابت های لیگ برتر جام حذفی و مسابقات آسیایی خواهیم کرد.مشکل پنجره نقل و انتقالات محدود به همین مقطع زمانی است و در نیم فصل باز هم می توانیم بازیکنان مورد نیاز را جذب کنیم. هواداران باید در همین شرایط سخت از تیم محبوبشان حمایت کنند.
من تیم را رها نکردم
برخی از هواداران عزیز عنوان کردند که آجورلو تیم را رها کرده و من هم قصد نداشتم به این موضوع پاسخی بدهم اما برای آرامش خیال هواداران می گویم که من از ۶ صبح تا پاسی از شب در تلاش برای حل مشکلات تراکتورسازی ،‌درآمدزایی و اداره امور هستم. آیا معنی این تلاش ها رها کردن تیم است؟ ما به زودی مطالبات اعضای تیم را تسویه خواهیم کرد و بازیکنان تمام مبلغ قرارداد فصل گذشته خود را دریافت خواهند کرد. من به آنها قول داده بودم که همه مطالبات این فصلشان را بپردازم که به حمدالله به این قول عمل خواهیم کرد. اقدام بعدی ما پرداخت مبالغ قرارداد بازیکنان در فصل جدید است که قبل از شروع لیگ به خواست خدا انجام خواهیم داد. حالا قضاوت کنید که این حجم برنامه ریزی و تلاش به معنی رها کردن تیم است؟
منصفانه قضاوت کنید
خواهش من این است که منصفانه قضاوت کنید. ما در حال تسویه حساب با بازیکنان هستیم در حالی که بخش قابل توجهی از این مطالبات مربوط به زمان حضور من در باشگاه نیست و بعضی بازیکنان ما از ۳ فصل پیش طلب دارند. با این منابع مالی محدود که برای ایجاد آن شبانه روز تلاش کردیم باید بدهی های باقیمانده از ۳ فصل پیش را پرداخت کنیم و در عین حال متهم شویم که تیم را رها کرده ایم؟
مقابل تهمت ها سکوت می کنم
روش و ابزار من در کار هر روز مصاحبه کردن و پاسخ دادن به منتقدان نیست. من باید با کار و عمل خودم به انتقادات پاسخ بدهم. چیزی که تراکتورسازی بیش از هر چیز به آن نیاز دارد کار شبانه روزی همراه با آرامش است و من هم خلاف این عمل نخواهم کرد.من مقابل تهمت ها به خاطر منافع تراکتور سکوت می کنم تا آرامش این باشگاه حفظ شود.
به تعهدات عمل می کنیم
در خصوص مشکلات مالی موجود توضیحات کامل را دادم با این وجود وظیفه ما این است که به وعده خودمان عمل کنیم. چکی به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال در اختیار آقای خالد شفیعی گذاشته شده و من هم به ایشان پیغام دادم که مبلغ این چک روز یکشنبه در حساب خواهد بود و این اتفاق طبق قرار افتاد. از همینجا برای خالد شفیعی و همسرش در آستانه ازدواج مبارکشان آرزوی خوشبختی می کنم. سایر بازیکنان تیم هم بدانند که باشگاه با وجود همه مشکلات به وعده های خودش عمل خواهد کرد و تلاش شبانه روزی ما تنها با هدف ایجاد شرایط مناسب برای بازیکنان و رضایت هواداران  انشالله به ثمر خواهد نشست.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو