زمان انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ -

دو نوع شخصیت که ازدواج با آنها رضایت بخش نیست

یک روانشناس با بیان اینکه دو نوع شخصیت وجود دارد که ازدواج با آنها برای هیچکس رضایت‌بخش نیست، گفت: این دو شخصیت شامل افرادی با ویژگی‌های ضد اجتماعی و شخصیت بیکاره می باشند.

سرای نور؛رضا نافع روانشناس در گفت و گو با شبستان با بیان اینکه دو نوع شخصیت وجود دارد که ازدواج با آنها برای هیچکس رضایت بخش نیست، گفت: اگر هم با کسی در رابطه هستید که واجد یکی از این دو شخصیت است هرچه سریع تر رابطه را ترک کنید.

وی با بیان اینکه داشتن شخصیت ضد اجتماعی یکی از این دو نوع شخصیتی است که ازدواج با آنها رضایت بخش نیست، بیان کرد: برای وی فقط نیاز به قدرت و آزادی خودش مهم است، نیازهای دیگران اهمیتی برایش ندارد، خصوصیت برجسته اش این است که نیازش به عشق و احساس تعلق تقریبا صفر است و از تحقیر کردن شما لذت می برد، فقط خودش را آدم عاقلی می داند.

وی بیان کرد: در گول زدن دیگران ماهر است و اگر مهربان به نظر می رسد برای بهره کشی است نه برای لطف به شما.

نافع در ادامه اظهار کرد: وقتی در رابطه با یک زن به خواسته هایش دست یافت اگر زن بخواهد به او تکیه کند از دستش می گریزد و اگر زن به او متکی باشد ممکن است او را کتک بزند تا تمام خواسته هایش را برآورده کند و همچنین هیچ دوستی ندارد و هرگز نمی توانیم روی او حساب کنیم.

وی با بیان اینکه شخصیت بیکاره از دیگر افرادی هستند که ازدواج با آنها رضایت‌بخش نیست، بیان کرد: این گروه از افراد آدم های عجیبی هستند که به تدریج خود را آشکار می کنند، آنها کار نمی کنند و برای گذران زندگی به دیگران وابسته هستند، نیاز به قدرت در آنها بالاست ولی میلی به تلاش برای دستیابی به آنها ندارند زیرا انجام هر کاری را دون شان خود می دانند.

این روانشناس با بیان اینکه این شخصیت حرف های بزرگ می زند ولی عملکردش نیاز است، تصریح کرد: برای شما از خودش حرف می زند ولی علاقه ای به شنیدن حرف های شما ندارد تا وقتی کسی از او انتظاری ندارد می تواند مثل یک آدم عادی رفتار کند.

وی در ادامه اذعان کرد: همچنین این شخصیت تا وقتی از او حمایت کنید و همه کارها را خودتان انجام دهید برایتان همراه خوبی خواهد بود اما اگر از او مسئولیتی بخواهید شانه خالی می کنند و اگر اصرار کنید حتی به خشونت و بدرفتاری هم متوسل می شوند.

این روانشناس با بیان اینکه دومین شخصیت از این گروه به کودکی می مانند که هرگز بزرگ نمی شوند، اظهار کرد: این رفتار به کودکی می مانند که هرگز بزرگ نمی شوند گاهی به شما قول می دهد که تحقیر کند ولی ماشینش یک دنده بیشتر ندارد و آن هم دنده خلاص است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو