زمان انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ -

‎منصوریان؛ رقصی چنین میانه میدان!

اولین فصل حضور منصوریان با سناریوی مشترکی میان او و استقلال پیش چشم هواداران پرشمار استقلال به پایان رسید.

سرای نور؛

علیرضا منصوریان در آخرین روزهای خرداد ماه ۹۵ به آرزوی حضور در نیمکت استقلال رسید؛ آرزویی که هیچگاه از مطرح کردن آن هراسی نداشت و دست یافتن به آن اصلی ترین انگیزه ی شروع دوران مربی گری کاپیتان سابق استقلال بود.
منصوریان فصل را در خردادماه آغاز کرد و در مرداد اولین بازی خود را در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار کرد تا با یک تساوی در شروع کار به استقبال بحران برود. بحرانی که در نیم فصل اول لیگ روی سر استقلال سایه انداخته بود و حتی نباختن در دربی و چند برد در نیم فصل اول نتوانست آن را از استقلال دور کند.

 


سرمربی جوان آبی ها اما در نیم فصل دوم ورق را برگرداند. منصوریان در شروع نیم فصل دوم بردهای پی در پی بی توقف کسب کرد و در آسیا نیز درخشید تا آخرین بازی فصل او در آزادی، یک نبرد آسیایی با حضور نزدیک به ۷۰ هزار هوادار باشد؛ هوادارانی که شاید حضور آنها در اولین دیدار فصل و پاگشای منصوریان می توانست سرنوشت استقلال و منصوریان در لیگ شانزدهم را به کل زیر و رو کند.
قصه ی بازی استقلال برابر العین مانند بسیاری از بازی های بزرگ فصل استقلال بود؛ آبی پوشان در دیدار حساس مرحله ی یک هشتم نهایی به سیستمی روی آوردند که منصوریان در آن تبحر دارد و توانستند با ارائه یک فوتبال دفاعی و توجه به ضد حملات نایب قهرمان فصل گذشته ی لیگ قهرمانان را در حضور تمامی ستاره های گران قیمت این تیم در آزادی شکست دهند تا منصوریان در آخرین لحظات شرمنده ی هواداران پرشور استقلال در ورزشگاه نشود؛ آخرین دقایقی که مثل خیلی آخرین های دیگر منصوریان به آن وام دار است.

 

شاید اگر فشار هواداران در نیم فصل اول و تغییر تاکتیک منصوریان به دلیل فشار هواداران ۴-۴-۲ نبود، استقلال خیلی زودتر به فرم موفق نیم فصل دوم باز می گشت اما یک نیم فصل کافی بود تا منصوریان معادلات حضور در استقلال و تاب آوردن برابر فشار هواداران را درک کند و این چنین با بازگشت به اصل خود، استقلال را در مسیر موفقیت قرار دهد.
بازگشت منصوریان به همه ی نشانه هایی که از او پیش از حضور در استقلال می شناختیم، اتفاقی بود که باعث شد استقلال در نیم فصل دوم تیمی متفاوت باشد؛ سرمربی استقلال در مقطعی بی پروا به آن چیزی که بود بازگشت که بسیاری کار او در استقلال را تمام شده می دانستند و حالا منصوریان در کنار خط در آخرین بازی فصل با برد برابر العین در یک بازی مهم بین المللی، با خیالی آسوده و با هراسی که از او سراغ نداریم برابر چشم هواداران می رقصد.

 


داستان فصل اول منصوریان با هواداران استقلال به بهترین شکل به پایان رسید و هوادارانی که روی دوش خود منصوریان را به کمپ حجازی آورده بودند، در پایان فصل او این بار با حضوری ۷۰ هزار نفری او را برای لیگ هفدهم و ساخت استقلالی مدعی عنوان قهرمانی بدرقه کردند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو