زمان انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ -

کلوپ در انتظار شکست مورینیو در فینال لیگ اروپا

اگر شیاطین سرخ در دیدار امشب برابر آژاکس مغلوب شوند، لیورپول در لیگ قهرمانان فصل آتی شرایط بهتری خواهد داشت.​​​​​​​

سرای نور؛

صرف نظر از دشمنی های مرسوم، شکست منچستر یونایتد در فینال امشب برابر آژاکس در فصل آتی لیگ قهرمانان به سود لیورپول خواهد بود.

به هر ترتیب همیشه لیورپول و منچستریونایتد،  رقبای بزرگی برای یکدیگر بوده است اما شکست شیاطین سرخ در فینال لیگ اروپا به منزله افزایش امیدهای مرسی سایدی ها برای صعود به دور نهایی فصل بعد لیگ قهرمانان خواهد بود.

بعد از آن که خیال هواداران لیورپول از صعود لیگ قهرمانان راحت شد، حالا آنها منتظر شکست رقیب قدیمی فینال لیگ اروپا و عدم صعود به رقابت‌های لیگ قهرمانان در بازی امشب هستند.

اما صرف نظر  از دشمنی دیرینه این دو رقیب بزرگ فوتبال انگلیس، دلایلی منطقی نیز برای هواداران لیورپول وجود دارد که آنها علاقه مند به شکست شیاطین سرخ باشند زیرا این اتفاق در نهایت به سود خودشان خواهد بود.

اگرچه شادی هواداران لیورپول از قرار گرفتن در رتبه چهارم لیگ برتر سهمیه لیگ قهرمانان قابل درک است اما نباید فراموش کرد که آنها در حال حاضر به  پلی آف راه یافته اند و تضمینی برای حضور آنها مرحله گروهی وجود دارد.

بازی های مرحله پلی آف چگونه برگزار خواهد شد؟

مرحله پلی اف لیگ قهرمانان به دو دسته تقسیم می شود. یک مسیر برای تیم های قهرمان و یک مسیر برای تیم هایی که از طریق لیگ های مختلف سهمیه به دست آورده اند. از هر مسیر در نهایت ۵ تیم مجوز صعود به لیگ قهرمانان را کسب خواهد کرد.

مسیر قهرمانان مربوط به تیم هایی قهرمان لیگ هایی که است که در رنکینگ یوفا، رتبه شانزدهم به بعد را به خود اختصاص داده اند.

در مسیر لیگ، تیم های چهارم لیگ اسپانیا، آلمان و انگلیس، تیم های سوم لیگ ایتالیا، پرتغال و فرانسه و تیم های دوم لیگ های هلند، روسیه، سوییس و رومانی قرار دارند.

با توجه به اینکه لیورپول فاتح عنوانی نشده است، طبیعتا در دسته دوم قرار خواهد گرفت و از دور سوم پلی آف وارد مسابقات خواهد شد.

با توجه به صعود مرسی سایدی ها به فینال لیگ اروپا در فصل گذشته، آنها در بین ۵ تیم برتر این دسته (مسیر لیگ) قرار می گیرند.

فاتح ۵ دوره لیگ قهرمانان اروپا در حال حاضر در رتبه سی و چهارم رنکینگ اروپا قرار دارد و قطعا در سید اول این ۱۰ تیم قرار خواهد گرفت.

احتمال برخورد لیورپول به چه تیم هایی وجود دارد؟

پس با این حساب لیورپول باید به مصاف یکی از ۵ تیم سید دوم مسیر لیگ برود. رقبایی مانند اسپورتینگ لیسبون و هافنهایم، ویکتوریا پلژن، زسکا مسکو، بروژ، استوا بخارست، یانگ بویز و نیس اگر به این مرحله صعود می کنند، می توانند قرعه مقابل نام مرسی سایدی ها لقب بگیرند.

با قهرمانی آژاکس در لیگ اروپا چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

با قهرمانی نماینده هلند در لیگ اروپا، شرایط برای لیورپول راحت تر خواهد شد زیرا در این شرایط آژاکس مستقیما به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه پیدا خواهد کرد و اسپورتینگ پرتغال جایگزین آنها در سید اول خواهد شد.

پس دیگر امکان برخورد یکی از رقبای خطرناک و قدرتمند سید دوم به لیورپول وجود ندارد زیرا آنها به سید یک و کنار شاگردان کلوپ منتقل شده اند.

فراموش نکنیم در نوک پیکان هجومی اسپورتینگ، ستاره ای مانند باسدوست وجود دارد که با ۳۱ گل، رقیب جدی لیونل مسی برای دریافت جایزه کفش طلا بود.

همچنین در این شرایط دیگر احتمال رویارویی با دیگر رقبای قدرتمند فوتبال پرتغال نیز وجود ندارد. فراموش نکنیم که رم سال گذشته در همین مرحله با ۴ گل مغلوب پورتو شد و از راهیابی به مرحله گروهی بازماند.

مرحله پلی آف چه زمانی برگزار خواهد شد؟

دور رفت این مرحله در تاریخ ۱۵ و ۱۶ آگوست و دور برگشت نیز یک هفته بعد برگزار خواهد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو