زمان انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ -

قریتین سوریه به آزادی نزدیکتر شد/ ارتش بر دو ارتفاع مشرف به قریتین مسلط شد

ارتش سوریه که همزمان با آزادی تدمر در شرق حمص، عملیات آزادسازی شهر قریتین را آغاز کرد، امروز بر دو ارتفاع مشرف بر شهر مسلط شد.

به گزارش سرای نور؛ ارتش سوریه یکشنبه ۲۷ مارس که شهر تدمر را آغاز کرد، ساعاتی بعد عملیاتی در جبهه مشرف بر شهر اشغال شده «القریتین» در جنوب غرب تدمر در ریف حمص آغاز کرد و امروز موفق شد بر دو ارتفاع مشرف بر این شهر مسلط شود.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب الله لبنان در ادامه پیشروی ها در شرق استان حمص و پس از آزادسازی شهر تدمر، پاکسازی حومه شهرک راهبردی القریتین که دیگر پایگاه عناصر تروریستی داعش محسوب می شود را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش گروه بین الملل فارس، نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت دقایق قبل موفق شدند ارتفاع راهبردی «ضهر الخرنوبی» و منطقه راهبردی «الراقمظ» را در حومه القریتین پاکسازی کنند. ارتفاع راهبردی «ضهر الخرنوبی» و منطقه راهبردی «الراقمظ» به طور کامل بر شهرک القریتین اشراف دارند.


اندازه بزرگتر نقشه در اینجا  

با کنترل ارتش سوریه بر این مناطق، مسیر  ارتباطی عناصر تروریستی داعش  از شمال به شرق  شهرک القریتین در تیر رآس آتش توپخانه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت قرار می گیرد.

شب گذشته نیز نیروهای سوری و مقاومت موفق شدند محور «جیل الجبیل» تا ارتفاعات «حزم الغربیات»  را در رشته کوه های «الحزم» در حومه القریتین به طور کامل پاکسازی و مواضع خود در این مناطق تثبیت کنند.

به گزارش فارس ارتفاعات حزم الغربیات با شهر القریتین تنها ۵ کیلومتر فاصله دارد و رشته کوه های الحزم نیز در ۳ کیلومتر این شهرک قرار دارند.

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو