زمان انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ -

از بنگر تا بازیکنان سرباز و … با یحیی گل محمدی

سرمربی سابق پرسپولیس و ذوب آهن با قبول هدایت تراکتورسازی با توجه به شرایط این تیم ریسک بزرگی متحمل شده اما ایمان دارد با پشتوانه هواداران و بازیکنان تیمش موفقیت بزرگی نصیب سرخپوشان خواهد شد.

سرای نور؛

تراکتورسازی در حالی که از دو نقل و انتقالات محروم بوده، این روزها شرایط سختی از نظر بازیکن پیش رو خواهد داشت. بعد از جدایی امیر قلعه نویی از این تیم و نام بردن از گزینه‌های مختلف برای نیمکت سرخپوشان تبریزی، در نهایت یحیی گل محمدی قبول کرد لیگ هفدهم را با حضور روی نیمکت این تیم به دنبال موفقیت‌های جدید باشند. گل محمدی که فوتبال خود را از تبریز و در سال ۶۸ آغاز کرده اکنون به دنبال تحقق رویای بزرگ این تیم برای موفقیت در فصل جاری است. کاری سخت اما با ایمان و اراده‌ای که او استارت زده است. با او بعد از قبول هدایت تراکتورسازی گپی در خصوص شرایط سرخپوشان زدیم که در ادامه می‌خوانید.
چرا تراکتور سازی؟
به هرحال دو پیشنهاد خوب از فولاد خوزستان و نفت تهران داشتم که از تراکتورسازی نیز پیشنهاد رسید. چه کسی می‌تواند بگوید از این پیشنهاد می‌تواند بگذرد و حضور در این تیم افتخار بزرگی است. دلایل زیادی می‌توان برای قبول این پیشنهاد آورد که مسلما مهمترین آنها هواداران خوب و پرشور است که هر تیمی آرزوی آن را دارد و با آنها رسیدن به موفقیت آسانتر می‌شود. بازیکنان باکیفیتی نیز در لیست این تیم حضور دارند و دوست داشتم در تیمی حضور داشته باشم که جاه‌طلب و مدعی باشد و امکانات لازم برای رسیدن به موفقیت را داشته باشد. با تمام احترام به سایر تیم‌هایی که لطف داشتند و پیشنهاد دادند تراکتور را انتخاب کردم و افتخار بزرگی برایم محسوب می‌شود.
شروع فوتبالم از تراکتور بود
همانطور که گفتم افتخار می‌کنم که با پیشنهاد حضور در تراکتور مواجه شده‌ام و برای من که بعنوان بازیکن در سال ۶۸ به این تیم آمدم و شروع فوتبال حرفه‌ای‌ام از تراکتور بوده جای خوشحالی است که به نیمکت مربیگری آن نیز رسیده‌ام و امیدوارم در کنار عواملی که برای این تیم تلاش می‌کنند به موفقیت دست پیدا کنیم.
ریسک بزرگ نیمکت تراکتورسازی؟
نمی‌توان منکر مشکلاتی که پیش روی ما قرار دارد، شد. در هر صورت یک ریسک بزرگ است. از نقل و انتقالات پیش رو نیز محروم هستیم و با توجه به اتمام قرارداد برخی بازیکنان احتمال حضور آنها در تیم‌های دیگر نیز وجود دارد. اما من به این تیم ایمان دارم، به این بازیکنان ایمان دارم و خصوصا به این هواداران ایمان و اعتماد دارم. این مسائل باعث می‌شود که این ریسک ارزش صد بار امتحان کردن را داشته باشد و آن را به یک موقعیت برای موفقیت تبدیل کنیم.
شرایط جذب بازیکن آزاد؟
این تیم یک سری فاکتورهایی دارد که باعث شود هر بازیکنی علاقمند به حضور در آن باشد و به پوشیدن پیراهنش افتخار کند. شروع کار مسلما سخت است و سه بازیکن آزاد ما از هفته ششم به تیم اضافه خواهند شد. ۵ هفته ابتدایی مسلما سخت خواهد بود اما پتانسیل تیم بالاست و مطمئن هستم از پس روزهای سخت و دشوار ابتدایی برخواهیم آمد. در این راه نیاز مبرم به هواداران داریم. این یک شعار نیست. مسلما خود هواداران هم می‌دانند چه کار سختی در روزهای ابتدایی پیش رو داریم و به حمایت گرم تک تک آنها نیاز داریم. در ۵ هفته ابتدایی هیچکس نباید در خانه بنشیند و همه باید بزرگترین حمایت خود را از تیم داشته باشند. روزهای تاریخی تراکتور در پیش است و در خاطر همه هست که تراکتور حتی در خانه رقبا نیز بیشترین حامی را در اختیار داشت. باید به همان روزها برگردیم و همه نسبت به تیم احساس مسوولیت کنیم تا از این روزها خارج شویم و به اتفاق خوب نهایی برسیم.
بازیکنی منتظر تراکتور می‌ماند؟
چرا نباشد؟ ما در پایان نقل و انتقالات می‌توانیم سه بازیکن آزاد جذب کنیم و مطمئن هستم هر بازیکنی دلش می‌خواهد در جمع تیمی باشد که هدف موفقیت در سر داشته باشد و از این حجم حمایت هواداران برخوردار باشد. منتظر ماندن برای ۵ هفته خیلی سخت نیست، وقتی بدانیم تراکتور در هر سه جام لیگ برتر، حذفی و لیگ قهرمانان حضور دارد و بازی‌های زیادی پیش رو است و همیشه هم به موفقیت فکر می‌کنیم. وقتی مسیر طولانی باشد مطمئنا از دست دادن ۵ هفته سخت نخواهد بود و هر بازیکنی منتظر می‌ماند.
تعامل با دایی و سایپا برای تمدید قرارداد اخباری؟

 

من صحبتی با آقای دایی نداشته‌ام. به هرحال محمدرضا اخباری اکنون بازیکن سایپاست و در زمان حضورش در تراکتورسازی زحمات زیادی کشید. سایپا حق دارد نسبت به بازیکن خود اظهارنظر کند و ما نمی‌توانیم به این مساله خرده بگیریم. البته تلاش می‌کنیم در این ارتباط به تعامل با سایپا برسیم و هرچند بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد. باید به دروازه‌بان دیگر تیم اعتماد داشته باشیم و مطمئنا او ارزش این مساله را دارد. فکر نمی‌کنم مشکل حادی به وجود بیاید و همه باید به سهم خود چند برابر نیرویی که داریم بگذاریم و تلاش کنیم تا از این شرایط بهترین فرصت برای اثبات توانایی بسازیم.
طرفدار تراکتور قهرمانی می‌خواهد، برنامه‌ای برای آن دارید؟
خوبی این تیم همانطور که گفتم و مساله اول انتخابم بود به حضور هواداران است. هوادار که چه عرض کنیم پرشورها و این اتفاق می‌تواند در فصلی که همه با تمام قوا برای قهرمانی آماده می‌شوند به ما انگیزه بیشتر برای در کورس بودن و رسیدن به موفقیت بدهد. درست است که از نقل و انتقالات محروم هستیم اما ما چیزی داریم که خیلی از تیم‌ها حسرت آن را می‌خورند و این به ما خیلی کمک می‌کند. به خاطر این هواداران و البته بازیکنان چیزی برای قهرمانی کم نداریم. باید خودمان را باور کنیم و ایمان داشته باشیم و با یک کار گروهی جزو مدعیان اصلی قرار گیریم. هر کس باید در این رابطه خود را مسوول بداند و همانطور که گفتم کسی حق ندارد در خانه بماند و بگوید تراکتور باید قهرمان و یا پیروز شود. هر کس قهرمانی یا پیروزی می‌خواهد بیاید در کنار تیم تا به آن برسیم.
پرسپولیس از حضور عالیشاه و نوراللهی در تراکتور سود می برد
ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا این مساله محقق شود و باید از تمام نیرو سود ببریم. در خصوص عالیشاه و نوراللهی و حضور آنها در تراکتورسازی به عنوان بازیکن شرط اول این است که پرسپولیس موافقت کند. حضور این دو بازیکن در تراکتورسازی مسلما به سود پرسپولیس نیز خواهد بود. بازیکن باید بازی کند و کیفیت خود را حفظ کند. بازی کردن باعث می‌شود تا بازیکن ارزش و کیفیت خود را حفظ کند و امیدوارم پرسپولیس نیز شرایطی مهیا کند تا این بازیکنان ارزشمند بتوانند بازی کنند. سردار آجرلو در حال تلاش برای رقم خوردن این اتفاق است و امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد.
ماجرای محسن بنگر؟
با توجه به اتفاقاتی که افتاده اکنون نمی‌توانم پاسخ روشنی در این خصوص بدهم. مشکلاتی سختی وجود دارد و ادامه همکاری این بازیکن با تراکتورسازی بعید است و البته باید در یک فرصت مناسب بنشینیم و شرایط و راهکارها در این قضیه را بسنجیم و بعد بهترین تصمیم را بگیریم.
قهرمانی و موفقیت دور از دسترس نیست اگر…
شرایط برای موفقیت کاملا مهیا است. هیچ کس نباید به اتفاقات تلخ فکر کند و همانطور که گفتم همه باید تلاش خود برای پوشاندن ضعف‌ها انجام دهند. با این هوادار عاشق، بازیکنان باکیفیت و تیم مدیریت و امکانات باید برای رسیدن به اتفاقات خوب تلاش کنیم و از احساس یاس و ناامیدی دور باشیم و بار دیگر از همه می‌خواهم برای اینکه سهمی داشته باشند در کنار تیم و پرشورتر از سابق باشند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو