زمان انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ -

تحقیق درباره محرومیت ۱۰ فوتبالیست لیگ برتری

بعد از حاشیه هایی که پیرامون محرومیت عجیب محسن فروزان ایجاد و در نهایت این محرومیت تعلیق شد، حالا خبر می رسد پرونده های دیگری درباره فوتبالیست های لیگ برتری در کمیته اخلاق مورد بررسی قرار گرفته است.

سرای نور؛،

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در ماه های گذشته پرتحرک تر از گذشته نسبت به مسائل خارج از مستطیل سبز فوتبالیست ها و گاها مربیان و مدیران به تحقیق می پردازد. این کمیته در این باره آرایی نیز صادر کرده که سر و صداهای زیادی را به دنبال داشته است. نمونه بارز آنها هم رای مهدی رحمتی بود که چند ماه قبل و درست چند روز قبل از بازی حساس با تراکتورسازی صادر شد. آخرین حکم خبرساز کمیته اخلاق درباره محسن فروزان صادر شد که به دلیل عکس هایی که همسرش در صفحه شخصی خود منتشر کرده ۳ ماه محروم شد. البته این حکم با فشار رسانه ها و پس از انتقادهای مطرح شده به حالت تعلیق در آمد. با این وجود کمیته اخلاق به رویه خود همچنان ادامه می دهد و حالا خبر می رسد که پرونده های دیگری درباره فوتبالیست های لیگ برتری مورد بررسی قرار گرفته است. پرونده هایی که می تواند بازهم حکم های اینچنینی را در پی داشته باشد.
اینطور که از شواهد پیدا است کمیته اخلاق پرونده هایی برای برخی اقدامات فوتبالیست های لیگ برتری خارج از زمین فوتبال تشکیل داده تا آنها را مورد بررسی قرار دهد. مسئولان کمیته اخلاق که ظاهرا به صورت محسوس مسائل اخلاقی فوتبال ایران را رصد می کنند، روی برخی مسائل درباره افراد مذکور زوم کرده اند و هیچ بعید نیست در آینده ای نزدیک حکم های عجیب دیگری مانند فروزان و رحمتی روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار بگیرد.
یک منبع آگاه درفدراسیون فوتبال درباره پرونده ۱۰ بازیکن لیگ برتری به “ورزش سه” گفت: «این پرونده ها تشکیل شده و در دست بررسی است. شاید تعداد این ها از ۱۰ بازیکن هم بیشتر باشد اما اینکه همه آنها منجر به صدور حکم شود، مشخص نیست. ممکن است برخی افراد در پرونده ها تبرئه و فقط چند پرونده به حصول حکم منجر شود.»
در این باره شایعاتی نیز به وجود آمده است؛ برخی بر این باورند که کمیته اخلاق به باشگاه ها اسامی این نفرات را اعلام کرده و به همین خاطر آنها از عقد قرارداد با بازیکنان مذکور خودداری می کنند. برخی نیز به گمانه زنی درباره نام این نفرات پرداخته اند. حتی گاها در فضای مجازی به عکس هایی عجیب برمی خوریم که آن را دلیل محرومیت یک فوتبالیست می دانند.
این در حالی است که هنوز مشخص نیست کمیته اخلاق چه اقداماتی از کدام بازیکنان لیگ برتری را زیر نظر گرفته اما مساله مهمی که در این باره وجود دارد، موارد مختلف تشکیل پرونده ها است. به طور مثال اینطور نیست که همه پرونده ها مانند فروزان به عکس های اینستاگرامی یا مسائل اینچنینی ختم شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو