زمان انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ -

درخشان: پیروانی مقصر باخت به زامبیا نیست

مربی فوتبال ایران اعتقاد دارد نباید به خاطر شکست تیم جوانان مقابل زامبیا به امیرحسین پیروانی خرده گرفت.

سرای نور؛

تیم ملی فوتبال جوانان ایران در دومین بازی خود از رقابت های جام جهانی با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب زامبیا، قهرمان آفریقا شد. حمید درخشان، کارشناس فوتبال درباره این شکست اظهار داشت: «نباید یادمان برود که تیم‌ملی جوانان ایران سومین تیم در طول تاریخ است  که به جام‌جهانی راه پیدا کرده‌.  این تیم شایسته برد ارزشمندی مقابل کاستاریکا به‌دست آورد و در بازی با زامبیا هم می‌توانست پیروز باشد اما عدم پختگی و نداشتن بازی‌های تدارکاتی باعث شد این تیم نتواند به آنچه شایسته‌اش بود برسد.»
وی ادامه داد: «تیم ایران در هر دو بازی خود فوتبال قابل قبولی را به نمایش گذاشت اما در بازی این تیم عجول بودن و تجربه نداشتن به چشم می‌آید. این‌که تیمی در ١٦ دقیقه ٤ گل دریافت کند، نشان‌دهنده ناهماهنگی و بی تجربگی بازیکنان است.»
سرمربی سابق پرسپولیس با اشاره به مشکلات تیم جوانان تاکید کرد: «بازیکنان تیم‌ملی جوانان جزو مستعدترین نفراتی هستند که درحال حاضر در فوتبال ایران حضور دارند اما آنها وقتی بازی تدارکاتی نداشته باشند هرچقدر هم خوب و تکنیکی بازی کنند به جایی نمی‌رسند. بازیکنان ایران به اقتضای شرایط سنی‌شان تجربه کنترل بازی ندارند و پرالتهاب و پرشتاب بازی می‌کنند. راه پوشاندن این نقطه ضعف ایجاد هماهنگی از طریق بازی‌های تدارکاتی است که ایران از آن محروم بود. کادر فنی هم می‌توانست در این بازی نقش پررنگ‌تری ایفا کند. سرمربی ایران و دستیارانش باید به بازیکنان آرامش می‌دادند و از آنها کنترل بازی را درخواست می‌کردند.  بهتر بود پیروانی روش بازی تیم‌ملی را بعد از به ثمر رساندن گل دوم تغییر می‌داد چون اینطور به نظر می‌رسید که ایران بعد از پنالتی دیگر برنامه‌ای برای ادامه بازی نداشت.»
درخشان در پایان گفت: « البته نمی توان به امیرحسین پیروانی خرده گرفت. نمی‌توان کادرفنی را در این شکست مقصر اصلی دانست چون پیروانی هرچه داشته را برای تیم‌ملی رو کرده و کمبودهای تیم به گردن او نیست.  با این حال هنوز برای جوانان شانس صعود قایل هستم و امیدوارم بتوانند تاریخ‌ساز شوند.»

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو