زمان انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ -

یونیسف: ۱۰ میلیون کودک یمنی نیاز به کمک دارند/ بزرگترین فاجعه انسانی در یمن

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد گفت که حمله ائتلاف تحت فرماندهی عربستان به یمن از بیش از دوسال پیش تاکنون باعث بروز بدترین فاجعه انسانی در یمن شده و ۱۰ میلیون کودک یمنی نیاز به کمک دارند.

سرای نور؛صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در تازه ترین بیانیه خود آورده است: ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک نیاز به کمک در یمن دارند زیرا درگیری مداوم از دوسال پیش باعث بروز گرسنگی و قحطی شده است و این کشور را در یکی از بدترین فجایع انسانی فرو برده است.

یونسف افزود: این جنگ باعث بروز سوء تغذیه شدید و گسترده در بین کودکان یمنی شده است.

در بیانیه یونیسف آمده است: منابع آب‌های آلوده و عدم تصفیه آبهای جاری و انباشت زباله تخلیه نشده باعث شیوع بیماری وبا در یمن شده است؛ به گونه ای که فقط در طول یک ماه ۳۲۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه نیز آمده است که جنگ ها و ناآرامی ها در خاورمیانه و شمال آفریقا جان ۲۴ میلیون کودک را با خطر مرگ روبرو کرده است.

ائتلاف تحت فرماندهی سعودی از بیش از دوسال پیش با چراغ سبز آمریکا حمله همه جانبه خود به یمن را آغاز و این کشور را در محاصره قرار داده است.

این وضعیت باعث قتل نزدیک به ۱۰ هزار یمنی و زخمی شدن هزاران نفر دیگر و آوارگی چند میلیون نفر شده است.

ساختار زیربنایی یمن از جمله مدارس و بیمارستانها ویران شده و یمن در سایه محاصره با کمبود شدید مواد غذایی و دارو و تجهیزات پزشکی و قحطی و شیوع بیماریهای واگیر دار روبرو شده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو