زمان انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ -

برج قابوس در بین ۱۵ اثر جهانی کشور

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس با اشاره به اجرای طرح پلان مدیریتی بلندترین برج آجری جهان گفت: برج قابوس در بین ۱۵ اثر جهانی کشور قرار دارد اما هنوز نتوانستیم جایگاه آن را به خوبی بشناسانیم.

سرای نور؛ جاوید ایمانیان شامگاه چهارشنبه در مراسم آیینی سنتی روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در جوار برج قابوس اظهار داشت: برج قابوس یکی از شاخص‌های معماری دنیا است و یکی از شرایط سخت این برج, یونیک بودن و منحصر به فرد بودن آن است.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس افزود: در سال ۱۳۹۱ در مجمع عمومی که در روسیه برگزار شد, برج قابوس در کنار مسجد جامع اصفهان ثبت جهانی یونسکو شد و در بین ۱۵ اثر جهانی کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز نتوانستیم از این ظرفیت مهم به خوبی استفاده کنیم, برای استفاده بهینه از این ظرفیت, طرح پلان مدیریتی آماده شده و اهدافی جهت حفظ, مرمت و توسعه آن دیده شده است.

ایمانیان یادآور شد: سازمان یافتن فضای جانبی گنبدقابوس, حفاظت همه‌جانبه و رونق یافتگی اقتصادی و بهره‌مندی شهروندان از این رونق از جمله اهداف این پلان است.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس درباره برنامه کوتاه مدت و میان مدت این طرح مدیریتی گفت: معرفی, آموزش, حفاظت, مرمت و توسعه گردشگری از برنامه های مدیریتی است.

ایمانیان اظهار کرد: در سال جاری ۲۰ تا ۳۰ درصد گردشگر در کشور و بین ۱۰ تا ۲۰ درصد گردشگر داخلی و خارجی در گنبدکاووس افزایش یافته است.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس تصریح کرد: برای ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در گنبدکاووس, نیاز به مشارکت مردم و مسئولان و همکاری بین این دو است تا رویداهای اجتماعی مدیریتی صورت گیرد.

ایمانیان گفت: عبور وسایل نقلیه از خیابان کنار برج, در درازمدت سبب افزایش رانش تپه برج شده و اثرات منفی زیادی برجا می گذارد.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس اظهار کرد: روش‌های اجرایی طرح مدیریتی گنبدکاووس آغاز شده و تا ۲ ماه آینده آماده خواهد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو