زمان انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۶ -

یحیی و جواد سال‌ها بعد از بازگشت به زندگی

یحیی گل محمدی و جواد منافی به ترتیب سرمربی و مربی تیم فوتبال تراکتورسازی شدند، ماندن مجتبی حسینی در تیم ذوب آهن باعث شد تا گل محمدی، از دستیار همیشگی خود بگذرد و از دستیار همیشگی اما سابق علی دایی بهره ببرد.

سرای نور؛

علی دایی، در ادوار گذشته همیشه هر تیمی که می‌رفت از جواد منافی بهره می‌برد اما بعدها دستیاران خود را عوض کرد.
جواد منافی از فوتبالیست‌های بهشهری بود که توسط حسن حبیبی برای تیم ملی امید در سال ۱۳۶۹ دعوت شد و در این تیم بازیکن خط دفاع و خط میانی این تیم شد. در آن دور ه این نفرات در تیم ملی زیر ۲۳ سال حضور داشتند:
۱-علیرضا دلیخون ۲-افشین پیروانی ۳-یحیی گل محمدی ۴-جواد منافی ۵-رضاشاهرودی ۶-امید عرض پیما ۷-ژورس قازاریان ۸-ادموند اختر ۹-امیر فرهاد یعقوبی ۱۰-میرشاد ماجدی ۱۱-اسماعیل قویدل ۱۲-رضا رضایی منش (کاپیتان)۱۳-خداداد عزیزی ۱۴-عبدالرضا ملاح زاده ۱۵-بهزاد داداش زاده ۱۶-حسین خطیبی و…..

 


منافی در این تیم هم هافبک دفاعی وهم دفاع چپ بود و برخلاف تصور همراه خداداد بهترین یار تیم ملی بود. از بین بازیکنان این تیم نفراتی چون یحیی گل محمدی و پیروانی و رضایی منش، داداش زاده و منافی زودتر از همه ملی پوش شدند.
منافی و یحیی را یک اتفاق ویرانگر در مرض خداحافظی از فوتبال و حتی مرگ برد، منافی  و یک تصادف هولناک که باعث تخریب برخی از قسمت‌های تعادلی در مخچه شد و یحیی که دچار یک بیماری صعب شد، خداراشکر که منافی زنده ماند و یحیی به فوتبال برگشت، قبراق تر از دوران جوانی اما منافی دیگر هیچ گاه نتوانست فوتبال بازی کند.
امروز در تیم تراکتورسازی تلاقی ۲ مرد قدیمی شیرین است.باهوش‌ترین دفاع فوتبال دهه ۷۰ و ۸۰ ایران و ستاره سال ۷۳ فوتبال ایران که حالا در تراکتورسازی با هم بازی خواهند کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو