زمان انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ -

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران خبر داد

اجرای ۲ هزار برنامه گرامیداشت مقام زن در مازندران

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران از اجرای 2 هزار برنامه در هفته گرامیداشت مقام زن در استان خبر داد.

 

به گزارش سرای نور؛ ام‌السادات رخشنده با تبریک ایام سراسر نور و شادی میلاد اسوه زنان عالم، ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س)، و زاد روز امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین نوروز باستانی گفت: در راستای امر امام امت(ره) در تکریم جایگاه زن و مقام مادر روزهای آخر ماه جمادی‌الثانی به عنوان ‌هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در کشور نام گرفت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران افزود: برنامه هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در نظام مقدس انقلاب اسلامی، در واقع مقابله با تهدید و آسیب دشمن علیه زنان بوده و فرصتی است تا همان‌گونه که در قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) آمده، کرامت، شأنیت و جایگاه والای زن و مادر در جامعه ظهور و بروز پیدا کند.

وی با توجه به اهمیت مقام و جایگاه زن و مادر در جامعه، نقش زنان اسلامی را در پیشبرد اهداف متعالی و انسان‌ساز جوامع بشری حائز اهمیت دانست و توانمندی زنان را در اداره جامعه و تربیت خانواده مؤثر خواند.

رخشنده با اشاره به آغاز هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر، اظهار کرد: هفته زن و روز مادر در سال‌ جاری از روز میلاد حضرت زهرا(س)، بیست جمادی‌الثانی مصادف با ۱۱ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان استان در سطح سراسر نواحی، ۷۰ حوزه و یک‌هزار و ۴۰۰ پایگاه مقاومت بسیج خواهران مازندران برگزار می‌شود، گفت: در هفته گرامیداشت مقام زن و مادر ۱۰۰ عنوان برنامه با موضوعات متنوعی چون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اجرا می‌شود.

بسیجی فعال جامعه زنان مازندران با یادآوری عناوین برنامه‌های این هفته، ادامه داد: در روز میلاد حضرت زهرا(س) که به عنوان روز زن، سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است جشن متمرکز میلاد کوثر همزمان در سراسر نواحی استان با حضور همه اقشار و بانوان با محوریت حلقه‌های صالحین برگزار می‌شود.

رخشنده بیان کرد: ۱۲ فروردین که روز زن، بصیرت، مشارکت سیاسی و وفاداری به نظام اسلامی عنوان شده به موضوعات سبک زندگی اسلامی، برنامه مادرانه و دخترانه، نمایشگاه حجاب و عفاف و اقتصاد مقاومتی می‌پردازد.

وی افزود: شرکت در نماز جمعه با هدف بیعت با ولی امر مسلمین جهان و تبعیت از فرهنگ مهدویت و انتظار در زمره برنامه روز جمعه با عنوان زن، نشاط، معنویت و فرهنگ انتظار قرار دارد.

رخشنده تبیین شعار سال، نقش زنان کار آفرین و تجلیل از آنان را از جمله برنامه روز شنبه با عنوان زن، کارآفرینی، اقتصاد، خانواده و اصلاح الگوی مصرف دانست و افزود: زن، عفاف، تربیت و تحکیم خانواده عنوان برنامه روز یک‌شنبه ۱۵ فروردین است و زن، خودباوری، ترویج فرهنگ و هنر اسلامی عنوان روز دوشنبه هفته آینده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران گفت: در روز آخر هفته گرامی‌داشت مقام زن نیز که به عنوان زن، مدیریت، سلامت خانواده و تعالی جامعه نام دارد جامعه زنان استان علاوه بر اجرای همزمان برنامه‌ها در نواحی، همایش  ویژه خواهران شاغل و بازنشسته پاسدار را با مراسم تجلیل از مقام والایشان در دست اقدام دارد.

رخشنده از اجرای مسابقات علمی، فرهنگی، ورزشی و بومی محلی در این هفته خبر داد و بیان داشت: دیدار خواهران سازمان بسیج جامعه زنان با فرمانده سپاه و نماینده ولی‌فقیه در سپاه کربلا، دیدار با مادران، همسران و فرزندان معزز و مکرم شهدای مدافع حرم، دیدار با علمای دینی و خانواده شهدای دفاع مقدس از جمله برنامه سازمان بسیج است.

وی همایش پیاده‌روی، همایش افزایش جمعیت و نهضت بصیرت‌افزایی را اشاره کرد و یادآور شد: از آنجایی که زنان نقش اساسی در حمایت از اقتصاد مقاومتی دارند، لذا برنامه‌های مختلفی در راستای تحقق امر مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی در بین خانواده‌ها داریم و بر آن باوریم که هر خانه را به یک کارخانه تبدیل کنیم.

رخشنده گفت: طرح یک ساله «بانوی آب» که در جهت حفاظت از محیط زیست بنا شده با هدف حمایت از منابع طبیعی، آب و خاک، در برنامه امسال جامعه زنان قرار گرفت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران درباره شهید شاخص سال ۹۵ جامعه زنان گفت:  شهیده رقیه رضایی که در فاجعه قتل عام زائران حج تمتع در سال ۱۳۶۶ در مکه توسط عمال آل‌سعود به شهادت رسید به عنوان جوان‌ترین بانو شهیده مراسم حج و هفتمین شهیده سال جامعه زنان کشور معرفی شده است.

شهیده رقیه رضایی در سال ۱۳۴۴ در قزوین به‌دنیا آمد و پس از اخذ دیپلم در حالی که در رشته پزشکی قبول شده بود، برای ادامه تحصیل به دلیل فضای ابتدایی انقلاب اسلامی برای کسب علوم دینی وارد حوزه علمیه شد و در کسوت معلم تربیتی و پرورشی به کردستان و سیستان و بلوچستان عزیمت کرد.

این شهیده گرانقدر در سال شهادتش با دارا بودن مسئولیت امور تربیتی دبیرستانی در قزوین ازدواج کرد و در تابستان همان سال در مناسک برائت از مشرکین مورد هجوم ددمنشانه دشمنان رسول خدا قرار گرفت و به شهادت رسید.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۱۰ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو