زمان انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ -

در دومین روز از جشنواره ملی اقوام ایرانی انجام شد

اجرای مراسم «تلم‌زنی» و عروسی نمادین محلی در ساحل سیترای نوشهر

مراسم «تلم‌زنی» و عروسی نمادین محلی در دومین روز از جشنواره ملی اقوام ایرانی در ساحل سیترای نوشهر آغاز شد.

 

به گزارش سرای نور؛ بعد از ظهر امروز مراسم «تلم‌زنی» و عروسی نمادین محلی در دومین روز از جشنواره ملی اقوام ایرانی در ساحل سیترای نوشهر آغاز شد.

دبیر دومین جشنواره ملی فرهنگ بومی محلی اقوام ایرانی در جمع خبرنگاران گفت: افتتاح این جشنواره عصر روز گذشته با استقبال گسترده مردم و با حضور مسئولان برگزار شد و دومین جشنواره فرهنگ بومی محلی اقوام ایرانی کار خود را آغاز کرد.

مجید خزائی با اشاره به استقبال کم‌نظیر مردم و گردشگران از ویژه برنامه‌های این جشنواره، افزود: اجرای مراسم نوروزخوانی توسط هنرمندان مازندرانی و اجرای موسیقی بومی محلی توسط هنرمندان گیلانی، مسابقات فرهنگی و… از جمله برنامه‌های بومی و محلی و شاد جشنواره بود.

وی درباره ویژه برنامه‌های روز دوم دومین جشنواره فرهنگ بومی محلی اقوام ایرانی، بیان کرد: مراسم سنتی «تلم‌زنی» که همان کره گرفتن از ماست محلی است در محل جشنواره و در حضور مسافران و گردشگران و سایر اقوام توسط غرفه‌داران روستای انگاس کجور آغاز شد و مورد توجه و استقبال فراوان همگان قرار گرفت.

دبیر دومین جشنواره ملی فرهنگ بومی محلی اقوام ایرانی در نوشهر تصریح کرد: اجرای آئین سنتی و محلی «حنابندان و عروسی محلی» از سوی گروه آئینی و سنتی دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس، مسابقه تخم‌مرغ جنگی از شهر پول ، نمدمالی از روستای انگاس کجور، رقص چوب محلی آذری و موسیقی مازندرانی همراه با دیگر برنامه‌های شاد و متنوع از برنامه‌های روز دوم جشنواره فرهنگ بومی محلی اقوام ایرانی در منطقه تفریحی توریستی سیترای نوشهر برگزار می‌شود.

خزائی در پایان توضیح داد: حفظ، احیا و اشاعه فرهنگ بومی و محلی اقوام از اهداف دومین جشنواره فرهنگ بومی محلی اقوام ایرانی است.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۱۰ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو