زمان انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ -

الشرق‌الاوسط: تصمیم مقابله با حزب‌الله، تصمیمی راهبردی در راستای مقابله با نفوذ ایران است

روزنامه‌ای فرامنطقه‌ای به نقل از یکی از سفرای کشورهای حاشیه خلیج فارس در لبنان اعلام کرد مقابله با حزب‌الله به منظور مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران است ؛ این روزنامه هم‌چنین از تهدید به اخراج یکی از وزرای لبنانی حامی حزب‌الله خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» به نقل از سفرای یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در لبنان نوشت تصمیم مقابله با حزب الله، تصمیمی استراتژیک و در راستای چارچوب مقابله با نفوذ ایران در منطقه است.

بر اساس گزارش مذکور، منابع لبنانی پیش‌بینی کرده‌اند که این گام‌ها در مرحله آینده شدت بگیرد و تعداد بیشتری از لبنانی‌های وابسته یا حامی حزب‌الله از برخی کشورها اخراج شوند.

در همین راستا، یک نماینده لبنانی وابسته به جریان «۱۴ مارس» اعلام کرد یکی از وزاری جریانی مسیحی (که نامش ذکر نشده) هشداری از جانب مسئولی عالیرتبه از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دریافت کرده و در این نامه تهدید شده اگر از حمایت حزب‌الله دست برندارد به جمع اخراج‌شدگان حامی حزب الله که از کشورهای حاشیه خلیج فارس اخراج شده‌اند، افزوده خواهد شد.

در دوم مارس امسال (۲۰۱۶) کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دادند.

پس از آن دهها لبنانی به بهانه وابسته بودن به حزب‌الله از کشورهایی مانند کویت، بحرین و امارات اخراج شدند و این روند ادامه دارد.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو