زمان انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ -

سیل و آب‌گرفتگی در ۱۱ استان کشور/ امدادرسانی به حادثه‌دیدگان طوفان شن در اصفهان

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به ۴۱۰۰ نفر گرفتار در سیل و آب‌گرفتگی گفت: در این حادثه یک نفر در شاهین‌دژ مفقود شده است.

به گزارش سرای نور؛ ۱۱استان آذربایجان غربی،‌ ایلام، تهران، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه، مازندران و لرستان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی شده و امدادگران هلال‌احمر در ۳۸ شهر و روستا، به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۴ هزار و ۱۰۰ حادثه‌دیده امدادرسانی شده‌اند، افزود: ۷۸ نفر به مناطق امن و ۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۳ مصدوم به صورت سرپایی توسط امدادگران مداوا شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه به اسکان اضطراری ۷۹۱ نفر اشاره کرد و گفت: متأسفانه ۲ نفر تاکنون در اثر سیلاب‌گرفتگی در مریوان جان خود را از دست داده و یک نفر نیز در شاهین‌دژ مفقود شده است.

وی از تخلیه آب از ۷۰ واحد مسکونی خبر داد و اعلام کرد: ۲۱ خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شده و تاکنون ۶۸۲ بسته غذایی، ۷۴۰ بطری آب‌معدنی و ۴۱۰ عدد قوطی کنسروجات میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است. همچنین ۱۰۰ کیلوگرم خرما، ۷۰۰ تخته پتو نیز ازجمله اقلامی بوده که امدادگران هلال‌احمر به گرفتاران به سیل و آب‌گرفتگی ارائه کردند.

چرخ‌ساز در ادامه به عملیات امدادرسانی در طوفان شن در اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته محور نائین ـ اصفهان دچار طوفان شن شده و امدادگران هلال‌احمر، ۵۲ مسافر را امدادرسانی کرده و شرایط اسکان اضطراری آنها را فراهم کردند.

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو