زمان انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ -

غرب در برجام به دنبال خلع‌سلاح ایران است/غرب به تعهدات برجام عمل نمی‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اساس تفاهم کشورهای 1+5 در برجام مبتنی بر بهانه‌جویی، خلع‌سلاح و خالی کردن دست ایران از توانمندی‌هایش است.

به گزارش سرای نور؛ علیرضا زاکانی امروز در حاشیه سفر خود به گیلان در رودسر با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: باید از شعار دست برداشت و اقدام کرد و نتیجه عملکرد خود را به معرض قضاوت مردم بگذاریم.

وی با بیان اینکه نامگذاری سال‌ها مبتنی بر اولویت‌های کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی تنظیم می‌شود، افزود: اگر نامگذاری‌ها تنها در مقام شعار باقی بماند و به منصه عملی نرسد از فرصت‌هایی که فراروی ماست محروم می‌شویم و خود را گرفتار تهدیدهایی می‌کنیم که پیرامون ما گسترده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از شعار دست برداشت و اقدام عملی کرد، اضافه کرد: باید نشان داد راه دوگانه‌ای که آمریکا فراروی ما قرار داده که یا باید سختی‌ها را تحمل کنیم و یا به آغوش شیطان بزرگ پناه ببریم، راه نجات ما نیست، بلکه راه سومی نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: راه سوم اینکه بتوانیم روی پای خود بایستیم و با رعایت استقلال و توجه به سازندگی داخلی مبتنی بر داشته‌ها و توانمندی داخلی دشمنان که چشم طمع به کشورمان دوخته‌اند، را ناامید کنیم.

زاکانی درباره وضعیت برجام تصریح کرد: مدافعان اقدام برجام از ابتدا پیش‌فرض‌هایی را مطرح کردند و در مرحله رسیدگی به طور عملی ثابت شد که نادرست است.

وی تأکید کرد: تعهد بین ما و گروه ۱+۵ ایجاد شد و ما باید اقدام‌هایی را انجام می‌دادیم که به‌ موقع این کار صورت گرفت.

این مسئول با بیان اینکه اقدام‌های برجام از طرف ایران انجام شده است، توضیح داد: در مقابل، مدافعان غربی برجام اقدام‌هایی که باید انجام می‌دادند را عمل نکردند و بنده اعتقاد دارم آنها تصمیم به انجام اقدام‌های خود در برجام را ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اساس تفاهم دنیای غرب در برجام مبتنی بر بهانه‌جویی، خلع‌سلاح و خالی کردن دست ما از توانمندی‌های خودمان است.

وی عنوان کرد: کشورهای ۱+۵ به این مسئله توجه داشتند که ما در بحث صلح‌آمیز هسته‌ای توانمندی بالایی داریم، بنابراین نمی‌خواستند به طرف قابلیت‌های خود برویم، بلکه می‌خواستند حالت کاریکاتور و شمایلی از توانمندی داشته باشیم و با آن دل خود را خوش کرده و در مقابل تمام داشته‌های خود را به معرض مبادله و جایگزین کردن با وعده‌های آنها قرار دهیم که این کار انجام شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غرب به وعده‌های خود عمل نکرد، متذکر شد: اعتقاد داریم که کشورهای ۱+۵ به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنند، چراکه در تعارض با اصل، اساس و بنیان وجودی، جذب سلطه‌گری، زیاده‌خواهی و همه‌خواهی آنهاست.

زاکانی در پایان تبیین کرد: کشورهای غربی حاضر نیستند ظرفیتی که برای ایران قابلیت ایجاد می‌کند را ببینند.

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو