زمان انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ -

سامره: استعفای منصوریان دوای درد نیست

پیشکسوت استقلال درست مثل تمام طرفداران این تیم نتیجه رقم خورده در العین را تراژدی بزرگی نامید اما مدعی شد نباید با یک شکست زحمات یک فصل را زیر سئوال برد.

سرای نور؛

علی سامره مهاجم محبوب و محجوب استقلال که خود با پیراهن این تیم در رقابت های آسیایی سابقه گلزنی به رقبای اماراتی را در کارنامه دارد با بیان این که شکست ۶-۱ برابر العین یک نتیجه غیرقابل باور و غیرتکرارشدنی است تاکید کرد آن شب نه منصوریان تمرکز لازم را روی نیمکت داشت نه بازیکنان داخل زمین هوش و حواس شان به بازی بود.

 
توجیه نمی کنم اما تیم های بزرگ دنیا هم این گونه باختند
اصلا باور کردنی نبود تیم با این نتیجه شکست بخورد اما یک سری عوامل دست به دست هم دادند تا این باخت بد رقم بخورد. به هر حال برخی مواقع پیش می آید تیم های بزرگ تمرکز و آمادگی لازم برای رقابت با رقبای خود را نداشته باشند و نتایج غیرمنتظره ای بگیرند که نمونه های آن را می توان در فوتبال روز دنبا هم دید. مگر طرفداران آرسنال تصور باخت ۸-۲ برابر منچستریونایتد را می کردند، یا طرفداران بارسلونا و حتی رئال مادرید و … که بارها شده در اوج مسابقات شکست های پرگل را تجربه کنند.شاید فکر کنید دنبال توجیه کردن هستم اما نه واقعا این طور نیست . تنها می خواهم بگویم که در فوتبال حرفه ای و بی رحم امروزی اگر آماده به میدان نروی مقابل حریف نابود می شوی که این اتفاق برای استقلال هم افتاد.

 
استقلال اصلا حالت عادی نداشت
استقلال مقابل العین اصلا آماده نبود هم از نظر بدنی هم از نظر روانی. علیرضا منصوریان که فصلی رویایی را روی نیمکت استقلال پشت سر گذاشته بود اصلا تمرکز نداشت و در داخل زمین هم بازیکنان با یک سردرگمی عجیبی روبرو بودند که باور کردنی نبود. انگار که در حالت عادی خود نیستند به خصوص در ۱۵ دقیقه ابتدایی که زمینه خوردن گل اول و دوم فراهم شد. غیبت چند بازیکن واقعا تاثیرات خود را نشان داد به خصوص زوج امیدها(ابراهیمی و نورافکن) در این بین کادر فنی هم نتوانست تیم را از آشفتگی نجات بدهد تا همه عوامل دست به دست هم بدهند این نتیجه رقم بخورد.

 
دست کم گرفتن حریف مشکل بزرگ تیم بود
العین واقعا تیمی قدرتمند است به خصوص با در اختیار داشتن ستاره های کلیدی که هر یک برای تغییر سرنوشت بازی کفایت می کنند. به نظرم استقلال حریف را خیلی دست کم گرفته بود و تصور می کرد می تواند مثل دور رفت نتیجه لازم را بگیرد در حالی که این گونه نبود و باید با مطالعه بهتر و بیشتر این تیم آنالیز می شد. .وقتی جلوی تیمی مثل العین آماده نباشی قاعدتا باید خودت را برای یک شکست پرگل آماده کنی چون ستاره هایی مثل عمرعبدالرحمان، کایو و … بدون شک از این فرصت به سادگی نمی گذرند. نمونه اش را در بازی العین با ذوب آهن در اصفهان دیده بودیم و ای کاش استقلال با آمادگی بیشتری به مصاف این تیم می رفت.

 
تعریف ها از منصوریان در یک روز شد انتقاد
بله، استقلال با نتیجه ای بسیار بد فصل را به پایان برد. شکستی که بسیاری از آن در این چند روز به خوبی بهره بردند تا با آبرو و حیثیت استقلال بازی کنند اما طرفداران واقعی استقلال و دلسوزان فوتبال ایران خوب می دانند که با یک شکست این چنینی نباید عملکرد یک فصل علیرضا منصوریان و تیمش را دستاویز قرار داد. این تیم تا روز قبل از بازی برگشت با العین مدام از سوی همه تمجید می شود و چه تعریف هایی که از هوش بالای منصوریان و شاگردان جوانش صورت نمی گرفت اما با یک باخت همه چیز رنگ عوض کرد و تعریف شد انتقاد و تخریب. بله استقلال تاوان بدی به خاطر عدم آمادگی پس داد اما منصوریان در این یک سال پایه و اساس یک تیم بزرگ برای استقلال در سال های آتی را ریخت و شک ندارم با تقویت تیم شاهد تیمی رویایی در فصل آتی خواهیم بود.

 
استقلال به تیم کوچکی نباخت
برای موفقیت در آسیا یک باشگاه باید به دنبال المان های خاصی باشد و ساختار موفقیت را داشته باشد. الان چند دهه است تیم های باشگاهی ایران در رقابت های بین المللی ناکام هستند اما همین العین فصل قبل فینالیست اسیا بود و تنها با بدشانسی جام را از دست داد. پس استقلال به تیم ضعیفی نباخته که بخواهیم این گونه آنها را به دار بکشیم. بیاییم کمی خوشبینانه به همه چیز نگاه کنیم و این فرصت را به منصوریان بدهیم تا تنها بعد از یک فصل تجربه مربیگری در استقلال تیمش را بازسازی کند و زمینه برای جبران این شکست در فصول آتی را فراهم کند. حس شکست آن هم با چنین نتیجه ای واقعا ویرانگر است و کاملا درک می کنم که منصوریان و بازیکنان استقلال در این چند روز چه کشیده اند اما باید به آنها دوباره فرصت داد تا بیایند و برای جبران مافات بدرخشند و طرفداران استقلال را با کسب جام خوشحال کنند.

 
استعفای منصوریان دوای درد استقلال نیست

متاسفانه در این چند روز باز هم شاهد بودیم برخی اهالی فوتبال و به اصطلاح پیشکسوت با پیش کشیدن مساله استعفای منصوریان و مدیران استقلال به دنبال ماهی گرفتن از آب گل الود بودن تا به اهداف خود برسند. سئوال من این است که آیا با استعفای یکی مثل علی منصوریان شرایط استقلال درست می شود؟ آیا باشگاه مشکلاتی که در ساختار دارد چه نرم افزاری چه سخت افزاری با رفتن مربیانش درست میشود؟ نه به نظرم این حرف ها برای چند دهه قبل است تنها از روی حب و بغض مطرح می شود. یکی مثل منصوریان بعد از یک فصل تجربه شرایط نیمکت استقلال و پوست اندازی در تیم حالا باید با فراغ بال ضعف های خود را ترمیم کند تا برای سال آینده با تمکز بیشتر و شناخت دقیق تر استقلالی در حد و اندازه قهرمان به میدان بفرستد که شک ندارم این اتفاق هم رخ می دهد چون این مربی و ایده هایش را خوب می شناسم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو