زمان انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ -

دیدار با تومباکویچ ۷ سال بعد از استیل آذین

هدایت تیم ملی مونته نگرو حریف فرداشب ملی پوشان برعهده یک مربی نام آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی است.

سرای نور؛

۷ سال پیش باشگاه استیل آذین هدایت خود را به یک مربی یوگسلاو و سرشناس سپرد. مردی به نام لوبیسا تومباکوویچ که با کادری کامل از دستیاران خود وارد تهران شد و قراردادی نسبتا نجومی با این باشگاه خصوصی و متمول تهرانی به امضا رساند. در آن مقطع حضور پیرمرد ۵۷ ساله یوگسلاو در تهران سروصدای زیادی به راه انداخت گرچه با وجود قرارداد نجومی او به هیچ عنوان نتوانست در این تیم پرستاره نتایج خوبی کسب کند و انتظارات را برآورده کند.
با گذشت کمتر از ۱۰ هفته مالکان باشگاه به این نتیجه رسیدند تا با تومباکوویچ قطع همکاری کنند تا یکی از گرانقیمت ترین مربیان خارجی که در سال های گذشته وارد لیگ برتر شده بود ناکام تهران را ترک کند. بعد از این اتفاق تومباکوویچ نزدیک به دو سال در خانه مشغول استراحت شد تا اینکه باشگاه پارتیزان بلگراد در ۲۱ می ۲۰۱۲ با امضای قراردادی هدایت خود را به این مربی سرشناس سپرد.
تومباکوویچ بعد از این اتفاق همواره با ناکامی در تیم هایی که حضور داشت اقامتی کوتاه برای خود متصور شد تا جایی که تا قبل از در دست گرفتن هدایت مونته نگرو در سال ۲۰۱۶ چهار بار تیم های خود را تغییر داد. اتفاقی که نشان می داد امضای قرارداد استیل آذین با این مربی یوگسلاو بدون مطالعه و بررسی آنالیز عملکرد او بود. پیرمرد یوگسلاو از ۱۹ ژانویه ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی تیم ملی مونته نگرو انتخاب و منصوب شد بلکه با حضورش به ناکامی های این تیم در رقابت های بین المللی پایان دهد.
تومبا در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه E قرار گرفت و در پایان دور رفت موفق شد با کسب ۷ امتیاز بعد از لهستان ۱۳ امتیازی در جایگاه دوم قرار بگیرد تا امیدواری ها نزد طرفداران مونته نگرو برای رسیدن به این تورنمنت معتبر فوتبال دنیا بیشتر شود. این مربی ۷ سال بعد از تجربه تلخ در استیل آذین یک بار دیگر به ایرانی ها رسیده است. آن هم در یک بازی دوستانه و تدارکاتی قبل از رویارویی مهم هفته آینده با تیم ملی ارمنستان.
جنگ تفکرات تومباکوویچ با کارلوس کی روش فردا شب می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد. بخصوص برای این مربی یوگسلاو که اتفاقات استیل آذین چندان وجه خوبی برای او در فوتبال ایران به ثبت نرساند. تومبا که حالا ۶۴ سال سن دارد در آخرین روزهای مربیگری در سطح اول فوتبال دنیا امیدوار است بتواند طعم پیروزی مقابل تیم اول آسیا را بچشد، بردی که می تواند روحیه شاگردان او را برای رسیدن به جام جهانی بیشتر کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو