زمان انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ -

رضایی: قادریم از تحریم ها و فشارهای بین المللی عبور کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما قادریم از تحریم ها و فشارهای بین المللی عبور کنیم؛ شرط آن وحدت و تاکید بر ارزشهای حضرت امام است.

سرای نور؛محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه زنده تلویزیونی «گفتگوی ویژه خبری»، پیرامون اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی (ره) ضمن گرامی داشتن سالگرد امام راحل، اظهارداشت: ما قادریم از تحریم ها و فشارهای بین المللی عبور کنیم؛ شرط آن وحدت و تاکید بر ارزشهای حضرت امام است.

وی افزود: معتقدم بازگشت به ارزشهای نهضت امام (ره) در مقابله با تحریم ها تاثیر گذار و تعیین کننده است.

رضایی در خصوص شدنی بودن وحدت، گفت: شدنی است چون اثار امام (ره) وجود دارد و رهبر بزرگوار ما هم همان راه را ادامه می دهند. مهم این است که نیروهای انقلاب با هم وحدت کنند. اگر نیروهای انقلاب وحدت کنند و ارزشهای امام (ره) را جدی بگیریند می توانیم از تحریم ها و فشار های بین المللی عبور کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص استقلال و خودکفایی در نگاه امام (ره) تصریح کرد: خودکفایی  و استقلال از نگاه امام (ره) به معنای قطع ارتباط با دنیا نیست؛ امام (ره) می فرمایند به خود تکیه کنیم و اقتصاد را بر پایه های قوی بنیان بگذاریم. استقلال و خودکفایی منظور این است که به توانایی های خود تکیه کرده و براساس آن داد و ستد کنیم. علم و دانش را می توانیم از خارج وارد کنیم. خودکفایی به معنای بستن درهای کشور نیست.

وی با تاکید بر اینکه در سیاست، دفاع و امنیت مستقل و خودکفاییم، گفت: اگر تواستیم در اینها موفق شویم در اقتصاد راحت تر می توانیم موفق باشیم.

رضایی در خصوص مبانی استقلال اقتصادی و خودکفایی، افزود: اینکه باور کنیم می توانیم و خودباوری را بالا ببریم و از زندگی مصرفی فاصله بگیریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۳۹ سال از انقلاب می گذرد و کجاها در بحث اقتصادی ضعف داشتیم، تصریح کرد: امام (ره) می فرمایند اینکه خیلی ها از محاصره اقتصادی می ترسند من آن را یک هدیه می دانم زیرا ما برای مایحتاج خود چاره ای می اندیشیم. بزرگترین کاری کا امام (ره) کرد خود ما را به ما شناساند. در قبل از انقلاب ما را از خود بیگانه کرده بودند. الان در کشور کالاهای خوب تولید می شود اما چون برند نیستند مردم ما نمی خرند اما همان فرد یک سایت می زند و کالایش را در آلمان می خرند. جوانان ما باید خود را بشناسند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو