زمان انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ -

اعتماد پرز به زیدان، عامل موفقیت های اخیر رئال

زمانی که زیدان به عنوان سرمربی رئال انتخاب شد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد او بتواند تیمش را به نقطه فعلی برساند.

سرای نور؛از ابتدای حضور زیدان در رئال در سال ۲۰۰۱، فلورنتینو پرز علاقه خاصی به ستاره فرانسوی داشت و در مدت ۵ سال حضور او به عنوان بازیکن در این تیم، توجه ویژه ای سوی پرز به زیدان می‌شد. در حقیقت پرز همواره این رویا را در سر داشت که زیدان پس از اتمام دوران فوتبالش، به عنوان مربی نیز روی نیمکت رئال بنشیند.

پس از خداحافظی زیدان از میادین ، او سعی داشت که از دنیای فوتبال برای مدتی فاصله بگیرد ولی پرز همواره ارتباط نزدیک خود را با زیزو حفظ کرد و در تلاش بود که او را در پستی مدیریتی در باشگاه بر کار بیاورد. با این حال با عدم انتخاب پرز به عنوان ریاست باشگاه، زیدان نیز برای مدت ۴ سال از تیم فاصله گرفت و به فعالیت های دیگر مشغول بود.

با انتخاب پرز به عنوان رئیس باشگاه در سال ۲۰۱۰، بار دیگر صحبت از حضور زیدان در تیم شکل گرفت تا در نهایت او به عنوان یکی از دستیاران مورینیو در فصل دوم حضور این مربی در رئال، شروع به فعالیت کند. با این حال این همکاری تنها یک سال طول کشید و زیزو سال ۲۰۱۳ از ادامه همکاری با آقای خاص استعفا داد.

سال ۲۰۱۴ با حضور آنچلوتی، زیدان کارش را به عنوان دستیار اول او آغاز کرد. او روی نیمکت تیم می‌نشست و در تمرینات حضوری ثابت داشت تا در نهایت رئال با هدایت آنچلوتی و کمک او، به دسیما رسید. سال دوم آنچلوتی زیدان از دستیاری او کنار کشید و فرناندو ایه رو جانشین او شد. در این مدت، او کلاس‌های مربی گری را پشت سر گذاشت و پرز که علاقه خاصی به اسطوره فرانسوی داشت، او را به عنوان سرمربی تیم دوم رئال انتخاب کرد.

حضور زیزو روی نیمکت کاستیا انتقادات بسیاری به همراه داشت. روزنامه های مادریدی و کاتالان، این انتخاب را صرفا به خاطر علاقه پرز به زیزو و نه یک انتخاب فنی می‌دانستند و نتایج زیدان هم تعریفی نداشت.

در نهایت سال ۲۰۱۶ با نتایج بسیار ضعیفی که بنیتس با رئال گرفته بود، بلاخره پرز فضا را برای رسیدن به رویایی که مدت‌ها در ذهنش بود فراهم دید و زیدان را به عنوان سرمربی رئال، جانشین بنیتس کرد. در هنگام انتخاب زیزو، انتقادات از پرز بسیار بالا گرفت و کمتر کسی انتظار داشت زیدان در شروع فصل آینده همچنان مربی رئال باشد.

با این حال نتایج استثنایی سرمربی فرانسوی و کسب قهرمانی در چمپیونزلیگ باعث شد تا او در رئال ماندگار شود و فصل دوم را حتی بهتر از فصل اول و با کسب دوگانه به پایان رساند، افتخاری که رئال ۵۹ سال نتوانسته بود به آن برسد.حالا که رئال توانسته جام دوازدهم را نیز کسب کند، میوه اعتماد پرز به زیدان و دوراندیشی او را می‌خورد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو