زمان انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ -

برانکو: قهرمان شدیم چرا پاداش نمی دهند؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از درون باشگاه می خواستند من را مقابل بازیکنانم قرار دهند و من از این موضوع بسیار عصبانی هستم هر چند که بازیکنانم روی خوشی به این موضوع نشان ندادند.

سرای نور؛فصل فوتبالی که برای تیم فوتبال پرسپولیس گذشت، به جز برخی موارد پر از موفقیت و کامیابی برای سرخپوشان بود. آنها بعد از حدود ۹ سال قهرمان لیگ برتر شدند و پس از حدود نزدیک به ۱۷ سال به جمع ۸ تیم برتر آسیا رفتند تا برانکو نشان دهد که در طی دو سال موفق شده تیم قدرتمندی بسازد.

پرسپولیس در هفته‌ای که گذشت با عبور از سد لخویای قطر و درحالی که استقلال تهران و استقلال خوزستان در آسیا حذف شده بودند، موفق شد به عنوان تنها نماینده ایران به دور بعد برود. در همین رابطه با برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت‌وگویی انجام دادیم تا او از آخرین وضعیت تیم و بازیکنانش صحبت کند. گزیده‌ای از مهم‌ترین صحبت‌های برانکو را می‌خوانید:

* فصل آینده انتظارات بسیار زیادی از ما وجود دارد.

* انتظار دارم هیأت مدیره باشگاه انتظارات ما را برآورده کند.

* به دستیارانم شفاهی قول داده بودند که ۱۰ درصد مبلغ قراردادشان را برای قهرمانی در لیگ برتر و ۱۰ درصد بابت صعود در آسیا به عنوان پاداش به آن‌ها بدهند که مسئولان پرسپولیس زیر بار آن نرفتند!

* فصل بعد ابتدا باید در سوپرجام قهرمان شویم و سپس قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را به دست بیاوریم.

* بعد از عبور از لخویا، به رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کنم.

* برایم عجیب است که چطور کسی در باشگاه ما خبر ندارد که سربازی عالیشاه و نوراللهی چه زمانی تمام می‌شود.

* برای مسئولان باشگاه ما اینقدر سخت است که از وضعیت سربازان‌مان اطلاع داشته باشند؟این مسئله برای من غیرقابل قبول است.

* بازیکنان اوکراینی بدون آمادگی به ما اضافه شدند.

* قصد ندارم به این موضوع ورود کنم که بازیکنان اوکراینی چطور به ایران آمدند.

* با پولی که در فوتبال ایران می‌دهند، خیلی سخت است که بازیکن باکیفیت خارجی به اینجا بیاید.

* زمانی که فوتبال بازی می‌کردیم، کرانچار فوتبالش از من بهتر بود.

* طبق قراردادم باشگاه پرسپولیس باید مالیات من را بپردازد.

* مربیان کروات تنها خارجی‌هایی هستند که در ایران موفقیت کسب کرده‌اند.

* ملی‌پوشان پرسپولیس باید خودشان را به باشگاه معرفی کنند چون از باشگاه حقوق می‌گیرند.

* برایم عجیب است که چرا تیمی مثل پرسپولیس که با اقتدار قهرمان شده، هیچ پاداشی نگرفته است.

* اینکه بازیکنان پولشان را بگیرند یک موضوع عادی است و دلیلی نمی‌بینم که این موضوع مشکل‌ساز باشد. وقتی این روابط به شکل صحیح و اصولی انجام نشود، شاید اتفاقات دیگری بیفتد؛ چراکه هر کسی برای زندگی‌اش طرح و برنامه‌ای دارد.

* مثل یک آتش‌نشان باید هر روز قبل از تمرین آتش اعتراض بازیکنان را خاموش می‌کردم.

* در هر دو دربی فصلی که گذشت از استقلال بهتر بازی کردیم.

* از درون باشگاه می‌خواستند من را روبروی بازیکنانم قرار دهند و از این موضوع خیلی عصبانی هستم.

* انتخابات ایران اوج دموکراسی در یک کشور بود که شما نمونه‌اش را در اروپا نمی‌بینید.

مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

شما فصل بعد هم با پرسپولیس قرارداد دارید. هدف‌گذاری شما برای سال آینده در پرسپولیس چه خواهد بود؟

من یک سال دیگر قرارداد دارم، ما امسال نتایج خوبی رقم زدیم. می‌دانم که فصل آینده از ما انتظارات بسیار زیادی وجود دارد. مطمئناً انتظارات از امسال بیشتر است، اما من هم انتظار دارم که هیأت مدیره باشگاه انتظارات را پیگیری کند. یعنی اینکه زیرساخت‌ها بهبود پیدا کند، شرایط بهتر شود و ثبات مالی در بهترین شرایط قرار بگیرد. با این شرایط حداکثر امکانات باید برای کار کردن فراهم شود. برای فصل بعد چه برنامه‌هایی خواهیم داشت؟ جواب می دهم. ما فصل گذشته خوب عمل کردیم، مبارزه مستمری برای قهرمان شدن داشتیم. فصل بعد اهداف ما این است که در سوپرجام قهرمان ایران شویم، می‌خواهیم دوباره قهرمان لیگ برتر شویم و در جام حذفی هم به قهرمانی برسیم. حالا که لخویا را شکست داده‌ایم، جاه‌طلبی ما این است که تا آخر جلو برویم و به فینال آسیا برسیم. همه کسانی که بازی‌های ما را دیدند، می‌دانند توان انجام این کار را داریم. در بازی‌ها هجومی‌تر بازی می‌کنیم و نسبت به مسابقه‌ها شرایط‌مان را تغییر می‌دهیم. با بازیکنانی هم که به تیم اضافه می‌شوند، باید شرایط را بهتر کنیم. باید یک نیمکت خوب داشته باشیم و این پیش‌شرط ما برای این است که شرایط‌مان را در حداکثر وضعیت خود حفظ کنیم. امسال خودمان را خیلی خوب میزان کردیم. ما فقط با ۱۳ بازیکن در لیگ حضور پیدا کردیم، از این جهت خوشحالم که بدون بازیکن خارجی بازی کردیم و یک تیم ایرانی داشتیم.

تا اینجا دو بازیکن به پرسپولیس اضافه شده است، اما شما بگویید استراتژی‌تان برای جذب بازیکن چیست؟

ما باید در پست‌هایی که نیاز به بازیکن داریم، بازیکن جذب کنیم. به طور مثال در خط دفاع نیاز به ۳ بازیکن داریم، در خط هافبک ۲ بازیکن و در خط حمله هم یک یا دو بازیکن باید جذب کنیم. در این مورد باید مراقب باشیم که بازیکنان جوان‌مان چه کسانی هستند. نباید یک سری از پست‌ها را بی‌جهت پر کنیم.

چند بازیکن قرار است از پرسپولیس جدا شوند؟

یک سری از بازیکنان جوان را به صورت قرضی به تیم‌های دیگر خواهیم داد. آنها باید جایی بروند که بتوانند بازی کنند. ۳-۲ بازیکن که شانس کمی برای بازی کردن خواهند داشت را به تیم‌های دیگری می‌دهیم. محمدامین آرام‌طبع، قراردادش با ما تمام شده و می رود. همچنین شهاب کرمی که در حد و اندازه‌های پرسپولیس ظاهر نشد هم دیگر با ما نخواهد بود و سامان نریمان‌جهان هم خیلی شانس کمی برای بازی کردن دارد و او هم از ما جدا خواهد شد. او در سن و سالی قرار دارد که باید به تیمی برود تا بازی کند، همچنین کرملاچعب و حامد آقایی هم بازیکنانی هستند که باید آنها را به تیم‌های دیگر قرض بدهیم. در این بخش باید تیم را تکمیل کنیم.

این را در نظر دارید که با توجه به وضعیت امید عالیشاه و احمد نوراللهی، آنها شانس زیادی برای بازگشت به پرسپولیس دارند و در این شرایط باید در پرسپولیس جای خالی وجود داشته باشد.

این مشکل ماست. چطور در باشگاه ما کسی خبر ندارد که تکلیف آنها چه می‌شود و چه زمانی کار سربازی‌شان تمام می‌شود؟ این برای من اصلاً قابل قبول نیست. شاید یک ماه دیگر، شاید ۱۵ روز دیگر و شاید ۶ ماه دیگر، یعنی برای باشگاه اینقدر سخت است که از سازمان نظام وظیفه اطلاع کسب کنند که سربازی آنها کی تمام می‌شود؟ یعنی اینقدر سخت است یک نفر تماس بگیرد با سردار کمالی و بپرسد که سربازی آنها کی تمام می‌شود؟ اینجا همیشه یک چیز آویزان است! اگر بدانم نوراللهی یک ماه دیگر برمی‌گردد، دیگر در پست او به دنبال بازیکن نمی‌روم یا حتی امید عالیشاه. این مسئله برای من غیرقابل قبول است و کسی هم به فکر آن نیست. مطمئنا اگر عالیشاه و نوراللهی به تیم ما اضافه شوند تیم قدرتمندتری خواهیم داشت اما در ابتدا باید بدانم آن‌ها چه زمانی به ما اضافه خواهند شد. فکر نمی‌کنم کار سختی باشد که جواب این سوال خودمان را بدانیم.

فصل قبل پرسپولیس ۳-۲ بازیکن بی‌کیفیت خارجی گرفت به‌طوری‌که در نهایت در میانه راه از تیم جدا شدند. چه تضمینی وجود دارد که فصل بعد بازهم شاهد حضور بازیکنان بی‌کیفیت نباشیم؟

مهم نیست که این بازیکنان چه کسانی هستند، اما این را می‌گویم که در فوتبال تضمینی برای کسی وجود ندارد. ما الان قاطعانه قهرمان ایران شدیم، اما من به بازیکنانی افتخار می‌کنم که خیلی زود خودشان را با شرایط جدید تطبیق دادند. از شما سوال می‌پرسم که از فصل قبل چه کسانی با ما باقی مانده‌اند؟ محمد انصاری ماند، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی، محسن مسلمان و علی علیپور. عملاً ما ۶ بازیکن داشتیم، اما قهرمان شدیم. صادق محرمی از تیمی آمد که از لیگ برتر سقوط کرد، حسین ماهینی از تیمی آمد که آنها هم افتاده بودند، محسن ربیع‌خواه از لیگ دسته اول آمد، احسان علوان‌زاده هم از لیگ پایین به ما اضافه شد. سامان نریمان‌جهان از تیمی به ما اضافه شد که آخر فصل سقوط کرد، البته سروش رفیعی از یک تیم خوب به ما اضافه شد، مهدی طارمی بعد از ۶ هفته برای ما بازی کرد. ما با محرمی به هدف زدیم، آن‌هم در حالی که هیچ پولی بابت او پرداخت نکردیم، ربیع خواه و انصاری هم همین‌طور. علوان‌زاده و نریمان‌جهان هم همین شرایط را داشتند، اما ما با این کار منافع بزرگی را برای باشگاه رقم زدیم. با این همه با اوکراینی‌ها نتوانستیم به هدف بزنیم، آن‌هم به این دلیل بود که آنها زمانی به ما اضافه شدند که طارمی و رضائیان نبودند و ما باید جای آنها بازیکن می‌آوردیم. این اوکراینی‌ها هم سابقه‌ای داشتند و گفته بودند در لیگ اوکراین بازی کرده بودند، ما ۷ روز قبل از شروع لیگ بازیکنانمان را به دست آوردیم، البته آنها بدون آمادگی آمدند، اما وارد این موضوع نمی‌شوم که آنها چطور به ایران آمدند. لوبانوف هم به تیم ما آمد که در تیم ملی ازبکستان فیکس بود، اما در فوتبال سخت است که بخواهیم از پیش نقشه طراحی کنیم. در فوتبال تضمین وجود ندارد. ما رادوشوویچ را به پرسپولیس آوردیم که هیچ شناختی از او نداشتیم، اما خوب دروازه‌بانی کرد.چرا درباره بازیکنان تیم های دیگر نمی‌پرسید؟

قبول دارید به هر حال در پرسپولیس همه چیز بیشتر زیر ذره‌بین قرار دارد؟

بازیکن ارمنستانی استقلال آیا در همه بازی‌ها بازی کرد؟ منشا ۶ هفته در پیکان نبود، نمی‌توان اینقدر راحت بازیکن ساخت و خیلی سخت می‌توانید بازیکن خوب خارجی بیاورید. این را هم در نظر بگیرید که با پولی که در فوتبال ایران می‌دهند، خیلی سخت می‌شود بازیکن باکیفیت خارجی آورد.

کرانچار و لوکا بوناچیچ دیگر مریبان کرواتی هستند که به فوتبال ایران آمدند، تقابل‌تان با آنها را چطور می‌بینید؟

کرانچار دوست و رفیق بزرگ من است؛ چراکه ما باهم هم‌نسل هستیم، ما در فوتبال باهم رشد کردیم، او در دیناموزاگرب بازی می‌کرد و من در واراژدین، فوتبال کرانچار خیلی از من بهتر بود، اما ما دوستان خوبی برای هم بودیم و بیش از ۴۰ سال است که با هم دوست و رفیق هستیم. او خودش را در مربیگری هم اثبات کرده و کارش عالی است. مربیان کروات تنها مربیان خارجی هستند که توانسته‌اند در ایران موفقیت کسب کنند. کروات‌ها خودشان را راحت تطبیق می‌دهند و خیلی راحت ذهنیت ایرانی‌ها را می‌پذیرند.

شروع تمرینات پرسپولیس با تمرینات تیم ملی احتمالاً همزمان خواهد شد و این موضوع بازهم خیلی‌ها را نگران می‌کند که بین شما و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی دوباره اختلاف‌نظر به وجود بیاید. تدبیر شما برای حل این مشکل چیست؟

چه راه حلی داشته باشم؟ آنها بازیکنان باشگاه هستند و حرف شما را درک نمی‌کنند. سال قبل این حرف‌ها را زدم و هنوز هم این را می‌گویم که بازیکن متعلق به باشگاه است؛ چرا که از باشگاه حقوق می‌گیرد. باشگاه آنها را آماده کرده که به تیم ملی بروند؛ هرچند که تردیدی نیست که من  دوست دارم همه بازیکنانم ملی‌پوش باشند، اما آیا زیبا نیست که تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوب بگیرند؟ ایران تنها کشوری بود که در یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا ۳ تیم داشت، به هر حال به بازیکنان ملی‌پوش یک روزهایی ما هم مرخصی می‌دهیم، اما آنها باید خودشان را به باشگاه معرفی کنند. اگر کسی پاسخ دیگری دارد، شاید عقل من سر جایش نیست! طبیعی است که بازیکنان باید استراحت کنند و همه جای دنیا همین است؛ چراکه ملی‌پوشان فشار بیشتری را تحمل می‌کنند، البته در نظر بگیرید که قرارداد ملی‌پوشان هم بیشتر است و همیشه در ویترین هستند.

شنیده‌ایم که معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس به بازیکنان و مربیان به صورت شفاهی قول داده که ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد بابت قهرمانی در لیگ برتر و ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد بابت صعود در لیگ قهرمانان آسیا پرداخت شود، اما گویا این اتفاق رخ نداده و حتی دستیاران شما در جلسه‌ای با مسئولان باشگاه پرسپولیس شرکت کردند که در نهایت دست خالی باشگاه را ترک کردند. شما این موضوع را تأیید می‌کنید؟ و آیا بدقولی مسئولان باشگاه باعث کمتر شدن انگیزه بازیکنان و مربیان نمی‌شود؟

بله، این موضوع صحت دارد،‌ البته من در آن جلسه شرکت نکردم، اما به دستیارانم گفته شده آنچه در قرارداد وجود دارد، قابل اجراست. حالا من نمی‌دانم که چه خواهد شد. درست است که یک سری قول‌هایی داده شده، اما برای برخی این قول‌ها شفاهی بودند و برای برخی در قراردادشان ثبت شده است، اما برای من عجیب و غیر معمول است که تیمی که قهرمان شده برای قهرمان شدنش هیچ پاداشی دریافت نکند. این در حالی است که تیمی مثل الهلال بابت قهرمانی در عربستان به هر یک از اعضایش ۱۲۵ هزار دلار پاداش داده است.

این بدقولی‌ها و عدم ثبات پرداخت مالی، هواداران را نگران کرده که شاید شما دیگر به ایران برنگردید یا اینکه دستیارانتان به ایران نیایند. ارزیابی شما از این شرایط چیست؟

من می‌توانم بگویم که اوضاع دشوار است، البته نه فقط در ایران بلکه در خاورمیانه شرایط همین است. شاید در اروپا هم همین‌طور باشد که همواره بدهی‌هایی وجود دارد. اولین باری که با طاهری صحبت کردم به او گفتم که مهم‌ترین موضوع، بحث مالی است. اگر بخواهند نتایج استمرار داشته باشد، باید این مسائل رعایت شود. بازیکنان من پرسپولیس را دوست دارند، اما از طرفی باید زندگی‌شان هم بچرخد. خانواده‌های آنها هزینه‌هایی دارند، آنها هزینه‌های جانبی هم دارند و طبیعی است که بازیکنان روی پول‌هایشان حساب می‌کنند. اینکه آنها پولشان را بگیرند یک موضوع عادی است و دلیلی نمی‌بینم که این موضوع مشکل‌ساز باشد. وقتی این روابط به شکل صحیح و اصولی انجام نشود، شاید اتفاقات دیگری بیفتد؛ چراکه هر کسی برای زندگی‌اش طرح و برنامه‌ای دارد.

برای تیمی در سطح پرسپولیس بد نیست که سرمربی تیم هر روز قبل از تمرینات،اعتراض بازیکنان را قبل از هر تمرین بی اثر کند تا آنها حاضر به تمرین شوند؟

بله، سخت است که من هر روز مثل یک آتش‌نشان، آتش بازیکنانم را که اعتراض می‌کنند، خاموش کنم تا آنها حاضر به تمرین شوند. خیلی سخت است که به صورت روزمره هر روز همه موارد تیم را بالانس کنم. من بازیکنانم را وادار می‌کنم که در زمستان سخت یا تابستان سوزان تلاش کنند، اما ناراحت کننده است که از طرف دیگر پول آنها به صورت مناسب پرداخت نشود. در این شرایط کار کردن برای مربی خیلی سخت است. زمانی هم فرا خواهد رسید که به مربی بگویند که دیگر دست از فرمانبرداری از مربی برمی‌دارند.

اینکه در برخی از محافل گفته می‌شود حضور شما در پرسپولیس مرهون تلاش‌های طاهری بوده و او شما را به تیم آورده چقدر صحت دارد؟

باید بگویم وقتی در تیرماه سال ۱۳۸۵ از تیم ملی ایران جدا شدم سپس به تیم دیناموزاگرب رفتم و همراه با این تیم ۲ عنوان قهرمانی به دست آوردم. اولین تماس برای حضورم در پرسپولیس در سال ۸۶ انجام شد اما آن زمان من در حال رفتن به تیمی در لیگ چین بودم و دیگر خبری از ایران نداشتم. سپس در سال ۱۳۹۱ و زمانی که سردار رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود صحبت‌ها درباره حضورم در پرسپولیس باز هم مطرح شد. آن زمان من عربستان بودم اما سفیر وقت ایران در عربستان به جده آمد تا با هم دیدار داشته باشیم. همان روزها من با الاتفاق عربستان به فینال جام پادشاهی این کشور رسیده بودم و ضمن تشکر از جناب سفیر، به او گفتم که من در قرارداد تیمی هستم و صحیح نیست که بخواهم کارم را نیمه‌کاره رها کنم. سپس در آبان ماه سال ۱۳۹۳ از طرف بهروز منتقمی که آن روزها مسئول باشگاه پرسپولیس بود تماسی با من گرفته شد تا به پرسپولیس بیایم. بهمن ماه همان سال که نژادفلاح سرپرست باشگاه پرسپولیس شد باز هم تماسی با من گرفتند و باید بگویم اولین پیشنهاد رسمی به من آن زمان انجام شد. ابتدا قرار بود بهمن ماه به ایران بیایم اما در نهایت فروردین سال ۹۴ به تهران آمدم. قبل از آن یکی دو بار مذاکرات تلفنی انجام دادیم و قبل از آمدنم به ایران جلسه ۵ ساعته و سنگینی در ترکیه برگزار کردیم که در نهایت ۳۵ درصد هم تخفیف دادم و در نهایت با پرسپولیس قرارداد امضا کردم. من ۲ ماه اول حضورم در ایران را کاملا رایگان کار کردم و ۳ ماه بعد از حضور طاهری در نهایت اولین پرداختی به من انجام شد. اگر کسی مدرکی دارد که من زودتر از اینی که پول گرفته‌ام بیاید و بگوید.

چرا در طی دو فصلی که گذشت، نتوانستید علیرضا منصوریان را در تیم‌های نفت یا استقلال شکست دهید؟

من اصلاً این‌طور به قضیه نگاه نمی‌کنم. ما باید نفت تهران را با اختلاف ۵ گل می‌بردیم. در بازی برگشت هم ما فقط در ۵ دقیقه آخر به نفت باختیم. ما به سراغ همه چیز و هیچ چیز (بازی با ریسک بالا) رفتیم. من مشکل خاصی در این زمینه نمی‌بینم. در هر دو دربی هم ما بهتر از استقلال بودیم، آنها وقتی ما را شکست دادند، ۳ شوت داشتند و به ۳ گل رسیدند. آنها این‌گونه ما را شکست دادند.

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شما از باشگاه پرسپولیس پول گرفته‌اید اما بازیکنان پول نگرفته‌اند که البته این خبر با تکذیب فوری شما همراه بود. در این بین این شائبه به وجود آمده بود که این خبر از درون باشگاه بیرون آمده بود تا به‌نوعی بازیکنان را روبروی شما قرار دهند.

بله، همین‌طور است و از این موضوع بسیار عصبانی هستم. قطعاً یک نفر از درون باشگاه به صورت عمدی خواسته که این کار را انجام دهد و باید بگویم این موضوع هیچ انعکاس خوبی بین بازیکنان نداشت. من به بازیکنان گفتم برایم اهمیتی ندارد که پول بگیرم یا نگیرم، اما دستیاران و بازیکنانم باید پول بگیرند. من و وضعیت‌ام به بازیکنان و دستیارانم بستگی دارد.

فارس: فکر می‌کنید چرا شخص یا اشخاصی از درون باشگاه قصد انجام چنین کاری داشتند؟

من نمی‌خواهم به کسی اتهام وارد کنم، چون هرازچندگاهی از درون باشگاه چنین اخباری به بیرون درز می‌کند، اما آن خبرنگاری که چنین مطلبی نوشته بود، به من گفت که از مسئولان باشگاه این خبر را گرفته است و من هم در همان سایت این خبر را تکذیب کردم. من همزمان با بازیکنانم پول گرفتم.

در روزهای آخر تمرینات پرسپولیس شاهد یکی، دو مورد درگیری بودیم، فکر می‌کنید چرا این اتفاق رخ داد؟

به هر حال آخر فصل بود و طبیعی است که در این شرایط بازیکنان خسته هستند، چون انتظارات از آنها زیاد است. اگر به تمرینات ما دقت کرده باشید، کمی به بازیکنان اجازه می‌دهیم در تمرینات خشن بازی کنند تا آنها برای موقعیت‌های این‌چنینی در فوتبال آماده باشند. می‌دانید تا الان در بازی‌های بین‌المللی و رسمی داوران چند خطا برای ما نگرفته‌اند؟ بازی با الریان در دوحه که گل سوم آنها آفساید بود یا حتی پنالتی اشتباهی که به سود حریف قطری گرفت. ما این کار را انجام می‌دهیم که بازیکنان آماده هر شرایطی باشند و شاید بازیکنان به همین دلیل فوری عکس‌العمل نشان می‌دهند. باشگاهی در دنیا پیدا نمی‌کنید که بازیکنان با هم درگیری کلامی نداشته باشند.

ابتدای فصل گذشته منصوریان از تمرینات ریکاوری مثل یخ‌درمانی و حضور بازیکنان در حوضچه‌های آب یخ استفاده کرد و بعد هم پرسپولیس این کار را انجام داد تا خیلی‌ها بگویند شما از روی دست منصوریان تقلید کرده‌اید!

من به عنوان مربی این کار را بیش از ۱۰ سال پیش آغاز کردم، این کار در واقع یخ‌درمانی است و آن‌هم بستگی به این دارد که آیا امکانی برای انجام این کار داریم یا نه. ما بیش از یک سال است که این لوازم را تهیه کرده‌ایم و معمولاً در داخل رختکن از آن استفاده می‌کردیم. بازیکنان از سونا بیرون می‌آیند و داخل حوضچه یخ می‌روند و سپس دوباره به سونا می‌روند و دوباره در حوضچه یخ فرو می‌روند. این کار برای این است که بازیکنان خیلی سریع ریکاوری شوند. حالا اینکه چه کسی از چه کسی تقلید و کپی کرده، من نمی‌دانم. آیا ما از منصوریان یا قلعه‌نویی تقلید می‌کنیم که چطور تیم‌مان را گرم کنیم؟

شما در ابتدای مصاحبه گفتید که حدود ۷ بازیکن به تیم اضافه خواهید کرد که طبعاً باید این بازیکنان در حد ستاره باشند، کار کردن با ستاره‌ها سخت نیست؟

اینها مشکلات باشگاه‌های بزرگ است، اما مشکل شیرینی است؛ چراکه بازیکنان برای اثبات خودشان تلاش زیادی می‌کنند. در این شرایط وقتی بازیکنی نتواند خوب بازی کند، خیلی سریع جابجا خواهد شد. در این شرایط بازیکنان بیشتر تلاش می‌کنند تا بیشتر کارایی داشته باشند.

بحث مالیات شما که باشگاه پرسپولیس باید بپردازد به کجا رسید؟

بحثی ندارد و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی هم وجود داشته باشد. همه چیز در قرارداد من روشن و شفاف است. در قرارداد من که به امضای من و مسئولان باشگاه رسیده خیلی شفاف عنوان شده که باشگاه پرسپولیس باید مالیات من را بپردازد و فکر نمی‌کنم حرف دیگری لازم باشد عنوان کنم.

به عنوان سوال پایانی چندی پیش در ایران انتخابات ریاست جمهوری انجام شد و مردم ایران حضور پررنگی در انتخابات داشتند، شما به عنوان یک فرد خارجی نظرتان در مورد انتخابات ایران چیست؟

باید بگویم که از صمیم قلب به حسن روحانی بابت انتخابش به عنوان رئیس‌جمهوری ایران تبریک می‌گویم، او صادقانه و با رأی مردم انتخاب شد آن‌هم در یک دموکراسی کاملاً آزاد. انتخابات ایران من را به عنوان یک خارجی تحت‌تأثیر قرار داد که چقدر شرکت‌کننده در این انتخابات وجود داشت و همه پای صندوق‌های رأی آمدند تا رأی بدهند. فکر می‌کنم بیش از ۷۰ درصد کسانی که می‌توانستند رأی بدهند، در انتخابات شرکت کردند. این رقم خارق‌العاده است. به یاد نمی‌آورم کشوری در اروپا با این رقم بالا در انتخابات مشارکت کرده باشد. حتی جشن مردم را که در خیابان دیدم نشان‌دهنده این بود که همه راضی هستند،‌البته مردم در این شرایط انتظارات خودشان را دارند. اینها طبیعی است چون ایران، کشوری پر از پتانسیل است و جوان‌ها انتظارات به‌حقی دارند تا اوضاع هر روز برای آنها بهتر شود. در ورزش که این انتظارات جای خود دارد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو