زمان انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ -

فیس بوک به «فضایی خصمانه» برای تروریستها تبدیل می شود

مدیران شرکت «فیس بوک» در نظر دارند این رسانه اجتماعی را به «فضایی خصمانه» برای تروریستها تبدیل نمایند.

سرای نور؛به نقل از رویترز، مدیران شرکت «فیس بوک» با انتشار بیانیه ای از قصد خود برای تبدیل این رسانه اجتماعی به «فضایی خصمانه» برای فعالیت تروریستها خبر دادند.

فیس بوک در حالی این بیانیه را صادر کرد که در پی حمله تروریستی شنبه شب در لندن و مرگ هفت تن، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس خواستار اقدام جدی تر شرکتهای فعال در عرصه اینترنت شد.

در این بیانیه، «سمیون میلنر» مدیر سیاستگذاری در شرکت فیس بوک ضمن محکوم کردن حمله تروریستی لندن نوشت: «ما می خواهیم که فیس بوک دارای فضایی خصمانه برای تروریستها باشد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما با استفاده همزمان از تکنولوژی و نظارت انسانی، برای حذف محتوای تروریستی از این رسانه اجتماعی به محض آگاهی یافتن از آن و حتی آگاهی به موردی اضطراری که نشاندهنده صدمه ای قریب الوقوع به امنیت یک فرد باشد، وارد عمل می شویم».

گفتنی است که پیش از این، ترزا می با اِعمال فشار بر شرکتهای فعال در حوزه اینترنت خواستار مسئولیت پذیری بیشتر آنان در قبال محتوای انتشار یافته بر روی رسانه های خود شد.

در همین راستا، شرکت «توئیتر» نیز اعلام کرد که با گسترش تبلیغات ستیزه جویان بر روی وبگاه خود مقابله خواهد کرد.

«نیک پیکلز» رئیس سیاست عمومی شرکت توئیتر در انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که «محتوای تروریستی جایگاهی در وبگاه توئیتر نخواهد داشت». وی در ادامه افزود که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶، حدود ۴۰۰ هزار حساب کاربری را به دلیل محتوای تروریستی مسدود کرده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو