زمان انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ -

کدام گزینه برای پرسپولیس در قرعه مطلوب‌تر است

برانکو ایوانکوویچ موفق شد در مرحله قبل با حذف لخویا جواز صعود به جمع هشت تیم را کسب کند و اکنون در قرعه‌کشی این مرحله دو نماینده عربستان و حریف اماراتی را پیش روی خود می‌بیند.

سرای نور؛پرسپولیس تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان که توانست مجوز صعود به جمع هشت تیم را کسب کند، اکنون در قرعه کشی مرحله یک چهارم، الهلال و الاهلی عربستان و العین امارات را به عنوان رقبای احتمالی پیش روی خود می بیند.
شاگردان برانکو ایوانکوویچ پیش از این یک بار برابر الهلال در همین رقابت‌ها قرار گرفته و کاملا به شرایط تاکتیکی و استراتژی حریف عربستانی آشنایی دارند. دیدارهای رفت و برگشت دو تیم در مسقط عمان برگزار شد و پرسپولیس در جدال موسوم به میزبانی به تساوی یک بر یک دست یافت و در جدال برگشت نیز به میزبانی الهلال و در حالی که چند تن از بازیکنانش را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار  نداشت در یک بازی دیدنی به تساوی بدون گل رضایت داد.
العین امارات نیز دیگر تیمی است که البته شرایط فنی آن برای ایرانی‌ها با توجه به چهار دیداری که مقابل نمایندگان ایران در این رقابت‌ها برابر ذوب آهن و استقلال برگزار کرده است با شناخت نسبی همراه است. العین در دور گروهی با ذوب آهن در گروه سوم حضور داشت و در نهایت توانست با کسب ۱۲ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کند. آنها برابر ذوب آهن در امارات به تساوی یک بر یک دست یافتند اما در فولادشهر با سه گل به برتری دست یافتند. اوج هنرنمایی آنها برابر استقلال در مرحله یک هشتم بود البته که توانستند در بازی رفت و در آزادی علیرغم شکست یک بر صفر در زمین خود با شش گل به برتری دست یابند و جواز حضور در این مرحله را کسب کنند.
الاهلی عربستان نیز به عنوان دیگر تیم حاضر در این مرحله نیز برای ایرانیان چندان ناآشنا نیست. آنها نیز از گروه سوم و جایی که ذوب آهن حضور داشت توانستند جواز صعود را به دست بیاورند. برتری در هر دو بازی رفت و برگشت که البته در عمان برگزار شد باعث شد تا آنها با اختلاف ۴ امتیازی نسبت به نماینده ایران در گروه سوم به دور بعدی صعود کنند. الاهلی در دیدار رفت که به عنوان مهمان محسوب می‌شد توانست شاگردان مجتبی حسینی را با ۲ بر ۱ شکست دهند و در بازی برگشت نیز با ۲ گل به برتری دست یافتند تا صعود خود را قطعیت بخشند.
در حالی ۴ تیم صعود کرده به مرحله یک چهارم از منطقه غرب از گروه‌های سوم و چهارم توانستند به اینجای مسابقات برسند که الهلال عربستان قاطعانه‌ترین نتیجه را با برتری در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل حریف خود داشته است. آنها برابر استقلال خوزستان در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه مشابه دو بر یک به برتری دست یافتند. بعد از این تیم الاهلی عربستان با تساوی یک بر یک خانگی مقابل الاهلی امارات و پیروزی دو بر یک خارج از خانه و پرسپولیس با تساوی بدون گل خانگی و برد یک بر صفر خارج از خانه مقابل لخویا به این مرحله رسیدند. العین امارات نیز توانست شکست یک بر صفر خارج از خانه را با برتری ۶ بر ۱ تغییر دهد و در جمع ۴ تیم برتر منطقه غرب حاضر شود.
برخورد پرسپولیس و الهلال بدترین اتفاق برای هواداران دو تیم خواهد بود که مدعی پرشورترین و پرهوادارترین تیم‌های آسیا هستند. پرسپولیس با توجه به برگزاری دو دیدار قبلی خود با این تیم خارج از خانه از موهبت در اختیار داشتن هوادارانش محروم بود و در مرحله بعدی نیز با محرومیت هواداران از سوی AFC نتوانست از حمایت آنها در استادیوم آزادی سود ببرد. این اتفاق برای الهلال نیز به شکلی دیگر رقم خورد. آنها نیز در مرحله گروهی با توجه به قرار گرفتن برابر پرسپولیس از حمایت همه جانبه هواداران خود محروم بودند و در بازی مرحله یک هشتم نیز این اتفاق به شکلی دیگر و با برخورد با استقلال خوزستان برای آنها تکرار شد. در صورت تقابل مجدد این دو تیم بار دیگر کشور ثالث میزبانی دو تیم را عهده دار خواهد شد تا همه چیز علیه هواداران دو تیم رقم بخورد.
هر چند عدم برخورد پرسپولیس با نماینده عربستان در این مرحله کار سخت‌تری برای آنها در صورت صعود به مرحله نیمه نهایی در پی خواهد داشت و آنها در مرحله بعدی در صورت عبور احتمالی از سد العین، به صورت قطعی با نماینده عربستان برخورد خواهند کرد تا از حمایت هواداران خود در یک قدمی فینال بازبمانند.
قرعه کشی مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا شانزدهم خرداد در مالزی برگزار خواهد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو