زمان انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ -

ویتالی چورکین:

آنکارا از داعش حمایت نظامی می کند

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که ترکیه طی سال ۲۰۱۵ از گروه تروریستی داعش از طریق ارائه تسلیحات نظامی حمایت کرده است.

 

به گزارش سرای نور؛«ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل طی سخنانی اظهار داشت: ترکیه از طریق اعطای سلاح و تجهیزات نظامی به گروه تروریستی داعش، این گروه تکفیری را حمایت کرده است.

بر اساس این گزارش چورکین در نامه ای که به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده، تصریح کرده است: آنکارا از نهادهای غیر دولتی برای انتقال سلاح استفاده می کند و از طریق کاروان های ماشین حامل کمک های بشردوستانه این کار را انجام می دهد.

وی در همین راستا افزود: گروه تکفیری داعش ۲۵۰۰ تن آمونیاک نیترات(یک نوع ماده منفجره) دریافت کرده است که مبلغ آن به ۷۸۸۷۰۰ دلار می رسد. همچنین این گروه تروریستی به ۴۵۶ تن نیترات پتاسیم دست یافته که مبلغ آن به ۴۶۸۷۰۰ دلار می رسد.

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: داعش همچنین به ۷۵ تن پودر آلومینیوم به ارزش ۴۹۶۵۰۰ دلار، نیترات سدیوم به ارزش ۱۹۴۰۰ هزار دلار، گلسیرین به ارزش ۱۰۲۵۰۰ دلار و اسید نیتریک به ارزش ۳۴ هزار دلار دست یافته است. وی افزود: تمامی این ها فقط از طریق اراضی ترکیه در سال ۲۰۱۵ به تروریست های داعش رسیده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو