زمان انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ -

در رابطه با گروه «جیش محمد»؛

چین درخواست هند را در سازمان ملل وتو کرد

چین بار دیگر درخواست هند مبنی بر قرار گرفتن «مولانا مسعود اظهر» سرکرده «جیش محمد» در فهرست تروریستی سازمان ملل را وتو کرد.

 

به گزارش سرای نور؛ چین برای دومین بار درخواست هند مبنی بر قرار گرفتن نام «مولانا مسعود اظهر» سرکرده گروه «جیش محمد» پاکستان در فهرست تروریستی سازمان ملل را وتو کرد.

با توجه به حمله تروریستی ماه ژانویه ۲۰۱۶ میلادی به پایگاه هوایی «پتان کوت» هند که در آن ۷ تن از نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند، دولت هند از سازمان ملل درخواست کرد نام «مولانا مسعود اظهر» سرکرده گروه «جیش محمد» در لیست سیاه سازمان ملل قرار گیرد. در این درخواست مستنداتی دال بر دست داشتن گروه «جیش محمد» در حمله تروریستی به پایگاه هوایی هند به سازمان ملل ارایه شده بود.

هند در درخواست خود آورده است با شامل نشدن نام این گروه تروریستی از جمله «مولانا مسعود اظهر» سرکرده این گروه در پاکستان، امنیت در شبه قاره هند و پاکستان با خطراتی روبرو خواهد بود.

لازم به ذکر است در سال ۲۰۰۱ میلادی گروه «جیش محمد» در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفت اما بعد از حملات تروریستی در شهر بمبئی هند، چین در خواست هند مبنی بر قرار گرفتن نام «مولانا مسعود اظهر» سرکرده این گروه تروریستی در فهرست سیاه سازمان ملل را وتو کرد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو