زمان انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ -

امام جمعه نور:

مردم در حفظ نظام، ولایت و خط قرمزها ید واحد هستند

امام جمعه نور در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه نور گفت: مردم با وجود اختلاف سلیقه‌های سیاسی و اجتماعی، در حفظ ولایت، نظام و خط قرمزها ید واحد هستند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی امیری ارجمند ظهر امروز در نماز جمعه نور یکی از برکات ماه مبارک رمضان را برخورداری از تقوی برشمرد.

وی در خطبه اول نماز جمعه به سبک زندگی ایرانی-اسلامی با محوریت الگوی مصرف پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی به عنوان تمدن نوین ایرانی–اسلامی است و همواره در تکاپو و تلاش است تا به بالاترین میزان تمدن اسلامی که برگرفته از کلام اسلامی و اولیا خداست، دست پیدا کند .

امام جمعه نور افزود: سبک زندگی انسان‌ها دارای دو محور حقیقی و ابزاری و ظاهری است که بخش حقیقی آن شامل امور اخلاقی و ارتباطات مختلف خانوادگی و اجتماعی از جمله روابط خانواده، همسران و فرزندان، روابط مسئولان و حکام سیاسی است و بُعد ظاهری آن شامل اختراعات و اکتشافات، پیشرفت در عرصه‌های نظامی و سیاسی و … می‌باشد.

 

وی توفیقات در بخش حقیقی را بسیار کمرنگ برشمرد.

این مسئول اضافه کرد: ازدواج، تشکیل خانواده و سبک زندگی ما از تمدن نوین اسلامی فاصله بسیار دارد.

حجت الاسلام امیری ارجمند تصریح کرد: کسانی که به آیات الهی ایمان دارند و سبک زندگی شان ایرانی، اسلامی و قرانی می‌باشد، تنها به متن قرآن بسنده نمی‌کنند بلکه آن را در زندگی خویش نیز به کار بسته و قناعت را پیشه خود قرار می‌دهند.

وی افزود: کشور ما علیرغم انقلابی و اسلامی بودن، پنجمین کشور دنیا در عرصه مصرف گرایی است و در مصرف حامل های انرژی، لوازم آرایشی، پوشاک و … در رتبه بسیار بالایی قرار دارد.

امیری ارجمند گفت : اگر می‌خواهیم به پیشرفت و توسعه و تمدن نوین اسلامی دست یابیم و سبک زندگی ما اسلامی و قرانی باشد باید سبک کنونی زندگی خود را که از اسلامی بودن فاصله گرفته است تغییر داده و قناعت پیشه کنیم.

خطیب جمعه نور با تبریک میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) به سنت حسنه افطاری دادن اشاره کرد و افزود: طعام دادن به مومن روزه دار در قران سفارش شده است و ما نیز باید با روش‌ها و متدهای گوناگون به روزه داران و نیازمندان واقعی حتی با دادن جرعه‌ای آب و خرما، به این سفارش قرآن عمل کنیم.

وی همچنین به شب ۱۹ ماه مبارک رمضان و آغاز لیالی قدر اشاره کرد و گفت: امیدواریم با احیا و شب زنده داری از برکات معنوی شبهای این ماه بهره‌مند گشته و مورد مغفرت خداوند متعال قرار گیریم.

امام جمعه نور با محکوم کردن حادثه تروریستی که در تهران رخ داد و ۱۷ نفر به شهادت و حدود ۵۰ مجروح برجای گذاشت، خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) از زمان انقلاب تاکنون از بسیاری از اقدامات تروریستی جلوگیری کردند و در حادثه اخیر نیز بار دیگر حضور به موقع دلیرمردان سپاه، ناجا، نیروهای مسلح، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی را شاهد بوده ایم.

وی افزود: در این حادثه کور تروریستی، عمال و عوامل خارجی حمایت گر این تروریست‌ها بوده اند.

امیری ارجمند تصریح کرد: چرا در دوران مناظره و انتخابات به ذهن ها متبادر کردند که ۳۰۰۰ جوان بی گناه را اعدام کرده‌اند در حالی که فرمان و دستور مستقیم امام(ره) بوده است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۱۷ هزار شهید ترور از اقشار مختلف مردم در جای جای کشور به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

خطیب نماز جمعه نور گفت: باید بین جلاد و شهید فرق قائل شد و در ادامه افزود: مردم ما وقتی پای منافع ملی در میان باشد اتحاد و همدلی خود را همانند حضور ۴۲ میلیونی خود در انتخابات نشان می‌دهند و با وجود اختلاف سلیقه‌های سیاسی و اجتماعی، در بحث ولایت، حفظ نظام و خط قرمزها ید واحد هستند.

وی در ادامه سخنانش از سربازان گمنام امام زمان، نیروهای انتظامی،نظامی، امنیتی جهت حضور به موقع و جسورانه در حادثه تروریستی تهران قدردانی کرد و افزود : تروریست‌ها از افراد جیره خوار کشورمان بوده‌اند که مزدور بیگانگان شدند.

امام جمعه نور از افتتاح ستاد دائمی و مرکزی امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نور، جنب شهرداری نور خبر دارد و گفت: باید علاوه بر تشکیل جلسات ستادی، به صورت عملی و میدانی نیز اقدام نماییم و در مقابل هنجارشکنان به امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه دینی و اسلامی خود بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، استقلال را به عنوان یکی از اصول و منظومه‌های فکری امام برشمرد و گفت: آگاهی هزینه دارد و برای استقلال کشور باید به حفظ انقلاب مان بپردازیم که انقلابی گری مساوی است با سازش نکردن با ظالم.

امیری ارجمند در پایان سخنانش به مسائل اخیری که در کشور قطر روی داد پرداخت و گفت : قطر که یک زمانی نابودی بشار اسد را خواستار بود و به تروریست ها و حامیانش کمک می کرد، امروز با پیش کشیدن حرفی از ایران توسط آمریکا تهدید و تحریم شدند و آمریکا در پی آن است که از قطر هم مانند عربستان باج خواهی کند و در مقابل عربستان نیز شرط برقراری ارتباط دوباره با کشور قطر را قطع رابطه‌اش با ایران، حماس، اخوان المسلمین و جبهه مقاومت تعیین کرد.

زمان انتشار: ۱۹ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو