زمان انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ -

عمیق‌ترین خط متروی تهران افتتاح شد

صبح امروز با حضور شهردار تهران و مدیران شهری خط ۷ متروی تهران به طول ۲۲ کیلومتر از ایستگاه بسیج در تقاطع بزرگراه‌های محلاتی تا بسیج تا ایستگاه میدان صنعت به بهره‌برداری رسید.

سرای نور؛صبح امروز آیین افتتاح از خط ۷ متروی تهران به طول ۲۲ کیلومتر از ایستگاه بسیج در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بزرگراه بسیج تا ایستگاه میدان صنعت با حضور قالیباف شهردار تهران و مدیران شهری و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

خط ۷ متروی تهران به طول ۲۷ کیلومتر است که مشتمل بر ۲۲ ایستگاه از شهرک امیرالومنین واقع در جنوب شرقی تهران در امتداد شرقی به غربی شروع و پس از عبور از تقاطع بزرگراه محلاتی، ۱۷ شهریور و میدان محمدیه در تقاطع بزرگراه نواب صفوی مسیر آن در امتداد جنوبی- شمالی تغییر یافته و با گذر از طراز کنار تونل توحید و عبور از مجاورت برج میلاد در میدان بوستان واقع در شمال غرب تهران پایان می‌یابد.

امروز آیین بهره‌برداری از میدان بسیج تا میدان صنعت خط ۷ متروی تهران برگزار شد. از جمله ویژگی‌های این پروژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این خط بیشترین ایستگاه‌های تبادلی با دیگر خطوط متروی تهران را داراست. همچنین این خط از زیر خطوط یک، ۲، ۳، ۴ و ۶ متروی تهران عبور کرده است. خط ۷ متروی تهران عمیق‌ترین خطوط متروی تهران است و گذر از زیر اتوبان شیخ‌فضل‌الله و تونل توحید و برج میلاد از دیگر ویژگی‌های این خط مترو است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو