زمان انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ -

ایثار آخرین درس زندگی/ جان معلم فدای دانش آموزان خاشی شد

حمیدرضا گنگو زهی در اوج محرومیت، جان ۵۳ دانش آموز روستای نوکجو روتک خاش را با نثار زندگی خود، نجات داد.

 

به گزارش سرای نور؛ بار دیگر حادثه ای تلخ برای یک معلم در سیستان و بلوچستان رقم خورد، این بار خبری از ترور و شهادت نبود، این بار ایثار رنگ و بویی دیگر داشت، مردم این دیار نشان دادند که ایثارگران خوبی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، این بار یک معلم با نثار زندگی خود، جان دانش آموز خاشی را در سایه کمبود امکانات و فقر زیرساخت های آموزشی نجات داد.

عصر امروز اتفاقی تلخ رقم خورد و روزگار خوش، لطافت هوا و شادی دانش آموزان دبستانی نوکجو روتک خاش را به خاطره ای سیاه در اذهان این آینده سازان ایران اسلامی تبدیل ساخت که حسب یقین سال ها از ذهن ۵۳ دانش آموز این مدرسه پاک نخواهد شد.

امروز هنگام زنگ تفریح که بچه ها بیرون کلاس بودند، گردباد شدیدی می وزد و معلمان که متوجه ریزش دیوار بر روی بچه ها می شوند سریع برای نجات آنان اقدام کرده اما سرعت و قدرت گردباد به حدی زیاد بود که آوار مرگبار دیوار این دو معلم فداکار را زمین گیر می کند و آنان میان دیوار و بچه های حائل نجات می شوند.

علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این باره گفت: در پی این حادثه تلخ که به سبب فرو ریختن دیوار نم کشیده یکی از منازل اطراف مدرسه رخ داد، یکی از معلمان به نام حمیدرضا گنگوزهی جان باخت و عبدالرئوف شهنوازی معلم فداکار دیگر هم اکنون در بیمارستان بستری است.

این معلم به خوبی ایثار را به دانش آموزان خود درس داد اما چرائی نبود دیوار بر دور مدرسه به منظور تفکیک سازی محیط خود جای سوال دارد که جوابش را نثار جان یک معلم به تلخی داد!.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۶ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو