زمان انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ -

رئیس دانشگاه مازندران:

اجازه مدرک‌فروشی در مازندران نمی‌دهیم

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به نزدیکی مازندران به پایتخت که سبب فرار نخبگان استان شد، گفت: اجازه مدرک‌فروشی در استان نمی‌دهیم.

 

به گزارش سرای نور؛ سیدخلاق میرنیا عصر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران، اظهار کرد: اجازه مدرک‌فروشی در مازندران نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم تولیدات خارجی در استان به فروش برسد، افزود: برای اجرای اقتصاد مقاومتی جلوی واردات محصولاتی که در کشور و استان تولید می‌شود باید گرفته شود.

رئیس دانشگاه مازندران اضافه کرد: مازندران از لحاظ توسعه آموزش عالی در بخش کمی موفق بوده‌است، اما در بخش کیفی در همه ابعاد موفقیت چندانی کسب نکرد.

این مسئول با اشاره به نزدیکی مازندران به پایتخت که سبب شد تا فرار نخبگان استان را داشته‌باشیم، بیان کرد: نظارت دانشگاه مازندران به روند آموزش مراکز علمی افزایش یافته‌است و براساس این نظارت تعطیلی چهار مرکز علمی غیرانتفاعی به استانداری مازندران داده شد.

میرنیا یکی از راه‌های نفوذ در کشور را دانشگاه‌ها دانست و افزود: افرادی که در مراکز علمی غیرمعتبر تحصیل می‌کنند با دریافت مدرک قلابی تصمیم‌گیران آینده کشور می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه در نوار ۳۴۰ کیلومتری مازندران ۲۰۰ مرکز دانشگاهی، پژوهشی و آموزشی در استان فعال است، اظهار کرد: وجود مراکز آموزشی و علمی در مازندران فرصت است که از این ظرفیت‌ها باید برای رونق استان استفاده شود.

محسن جهانشاهی افزود: دومین جامعه غیرمقیم در تهران، مازندرانی‌ها هستند که برای جلوگیری از فرار نخبگان فضای مساعدی در استان ایجاد شد که علاوه بر ماندگاری نخبگان در استان، برگشت این جمعیت را از سایر استان‌ها به مازندران شاهد باشیم.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران در پایان گفت: برای استفاده از ظرفیت نخبگان در استان کارگروه محیط‌‌ زیست، آی‌تی و آی‌سی‌تی، آب و کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی، سلامت و گیاهان دارویی در شورای‌عالی علمی نخبگان استان به ثبت رسید و کارگروه‌ها فعال شد.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۱۶ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو