زمان انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ -

مانور تمرین صعود به جام جهانی در تمرین

ملی پوشان ایران با برتری در دیدار ازبکستان دو بازی پیش از پایان رقابت ها می توانند خود را در جام جهانی ببینند . بعد از رکوردهای عجیب تیم کی روش، این صعود نیز رکوردی دیگر در کارنامه تیم ملی ایران به ثبت می رساند.

سرای نور؛ملی پوشان ایران این روزها خود را آماده دیدار برابر ازبکستان می کنند، دیداری که می تواند حضور آنها را در جام جهانی ضمانت کند، شاگردان کی روش برای این بازی، دو اردوی تدارکاتی در برنامه خود داشتند، آنها ابتدا در اتریش حضور یافتند و در پایان اردو خود را به مونته نگرو رساندند و توانستند در برابر این تیم به پیروزی برسند، پس از آن ملی پوشان در تهران حضور یافتند و با حضور تمامی بازیکنان، آخرین اردوی خود را برگزار کردند.

اما در اردوی تهران و تمرینات تیم ملی پیش از دیدار برابر ازبکستان مرموزترین کارلوس کی روش را شاهد هستیم، در این دوره از تمرینات تیم ملی نیز به مانند قبل تنها پانزده، بیست دقیقه خبرنگاران و عکاسان در کنار تیم حضور دارند، اما پر واضح است پس از حدود بیست دقیقه از آغاز تمرین، آیتم های اصلی کی روش از راه می رسند و آخرین تدابیر تاکتیکی او در تمرین جاری می شود، تدابیری که بیان آن با رفتارهای پرحرارت  و فریادهای مرد پرتغالی همراه است، او این روزها بیش از هر زمان دیگری محیط اطراف تیم ملی ایزوله کرده است تا دقیقا مطابق با آنچه می خواهد(ولو با تحمل فشارهای فراوان) تیم ملی را به سرمنزل مقصود برساند.

 

سرمربی پرتغالی این روزها ساکت تر از هر زمان دیگر است، اودر بیست دقیقه ابتدایی تمرینات و در حالی که بازیکنان به گرم کردن می پردازند در فکر فرو می رود، دقایقی را سعی می کند در تنهایی و در گوشه ای زمین بگذراند و پس از آن و پیوستن به بازیکنان نیز دخالتی در گرم کردن نمی کند و با حداقل حضور شاهد تمرینات ابتدایی شاگردانش را از نظر می گذراند. کی روش که به سبک روزهای پرکار پیش از بازی ها، ته ریشی به صورت دارد با چهره سنگی و اخم آلود در آغاز تمرینات تاکتیکی روی جدیدی از خود به نمایش می گذارد و اینجاست که بازیکن ها زیر صدای سنگین سرمربی و توجه او به جزییات جیک نمی زنند . این درحالی است ، بازیکنان تیم ملی بیش از هر زمان دیگری خود را در نزدیکی جام جهانی می بینند . آنقدر نزدیک که در تمرین دیروز جشن صعود را کنار هم تمرین کردند!
اما از نگاه دیگر، نکته جالبی که به چشم می آید اردوی تهران و تمرینات تیم ملی ایران به گونه ای است که حضور در آن بیش از هر زمان دیگری هواداران را خوشحال می کند، وقتی در تمرین شاگردان کی روش حضور پیدا می کنید و بازیکنان ریز و درشت تیم ملی را از نظر می گذرانید دو تیم ملی با قدرت یکسان را می بینید. این تیم در هر پست حداقل دو بازیکن هم سطح دارد که هر کدام از آنها می توانند در یک بازی مهم به میدان بروند.

 

تیم ملی ایران پس از آغاز بازی های مقدماتی جام جهانی آرام آرام خود را تبدیل به قدرت اول آسیا کرد، آنها با تمرینات و هدایت کی روش موفق شدند خود را در صدر جدول حفظ کنند و از لحاظ روحی به جایی برسند که پیروزی در هر دیدار را در تار و پود خود ببینند. این تیم بدون کمترین جلب توجه کاذب، ابتدا تمرین و سپس در بازی ها حضور پیدا می کند و در نهایت با یک پیروزی کم رنگ به کار خود پایان می دهد، کی روش و تیمش خوب فهمیدند که مستمر بودن بردها و کسب امتیاز حتی با کمترین اختلاف گل می تواند رکوردهای عجیبی را به نام آنها بزند و در نهایت به آنچه می خواهند برساند.
در صورت پیروزی تیم ملی در دیدار برابر ازبکستان، هواداران فوتبال ایرانی می توانند حضور مسجل شده خود در جام جهانی را جشن بگیرند و این اتفاق در حالی می افتد که هنوز دو بازی تا پایان بازی ها باقی مانده است، رکوردی که برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران اتفاق می افتد قدرت تیم ملی را به نمایش می گذارد. نکته جالب در این باره اینکه در صورت راهیابی به جام جهانی تیم کی روش می تواند دومین تیمی باشد که خود به روسیه رسانده است.

این تیم رمزآلود با مربی مرموز و عجیبش ، ماموریتی جز خوشحال کردن مردم ندارد و اگر این اتفاق افتاد باید منتظر حرکات و حرفهای کی روش ماند.مردی که در ایران همچنان بر دل ها حکومت می کند اما در پس چهره اش چیزهایی است که کمی نگران مان می کند!

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو