زمان انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ -

دمبله جذابترین شکار تابستانی بارسلونا

در بازار نقل و انتقالات خیلی سخت می‌توان حقایق را از شایعات تفکیک داد، با این حال علاقه‌ی بارسلونا به خرید هکتور بلرین، مارکو وراتی و اوزمان دمبله در این تابستان یکی از داستان‌هایی است که شک و تردید کمی با خودش دارد. ​​​​​​​

سرای نور؛این سه خرید احتمالی می‌تواند تابستانی رویایی برای بارسا رقم بزند.مشکل بزرگ اما اینجاست که هیچکدام از آرسنال، پاریس سن ژرمن و بوروسیا دورتموند قصد فروش ستاره‌هایشان را ندارند و با توجه به بودجه‌ی محدود بارسا (مگر اینکه فروش بزرگی داشته باشند) بعید است باشگاه بتواند با پیشنهادی سنگین اهداف خودش را وسوسه کند.بلرین و وراتی مدت‌هاست در رادار بارسا بوده‌اند، اما علاقه به دمبله داستان جدیدی است که روز به روز جدی‌تر می‌شود.

 

*بارسا فصل پیش بعد از درخشش خیره‌کننده‌ی دمبله در ترکیب رن قصد خرید او را داشت، اما وینگر فوق‌العاده مستعد فرانسوی تصمیم گرفت راهی دورتموند شود، جایی که می‌دانست فرصت زیادی برای بازی در ترکیب اصلی پیدا خواهد کرد. اما حالا با رفتن توماس توخل، مردی که دمبله به خاطر او راهی وستفالن شد، شرایط تغییر کرده و این تغییر می‌تواند به سود بارسا باشد.

 

*یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند دمبله را مجاب به پیوستن به جمع کاتالان‌ها کند مربی جدیدشان است. ارنستو والورده کارنامه‌ی چشمگیری در استفاده از استعدادهای جوان و کمک به رشد آن‌ها دارد. یکی از آخرین محصولات والورده در اتلتیک بیلبائو ایناکی ویلیامز است که نوع فوتبالش شباهت زیادی به دمبله دارد.

 

*دلیل دیگر برای پیوستن دمبله به بارسا می‌تواند صحبت‌های زیاد والورده درباره‌ی دادن نقشی مرکزی‌تر به لیونل مسی باشد (اگرچه این حرف‌ها ممکن است صرفا دامی برای وسوسه کردن ستاره‌ی دورتموند باشند). بارسا مشخصا در تابستان امسال دنبال تقویت سمت راستش و بالا بردن سرعت هجومی‌اش در این منطقه است. علاقه‌ی کاتالان‌ها به بلرین هم از همین ایده پیروی می‌کند. از این جهت دمبله می‌تواند جذاب‌ترین گزینه باشد، پدیده‌ای که حتی بارسا می‌تواند به عنوان ستاره‌ی اصلی‌اش، کنار نیمار، در دوران پسا-مسی و پسا-لوئیس سوارز رویش حساب کند.

 

*اما اگر بارسا موفق به راضی کردن دورتموند و خرید دمبله نشود، سراغ گزینه‌ای ساده‌تر، یعنی جرارد دلوفئو می‌رود. بارسا بر طبق قراردادی که با اورتون دارد می‌تواند با فعال کردن بند بازگشت دلوفئو به نو کمپ، تا آخر ماه جون، با مبلغ ۱۲ میلیون یورو وینگر سابقش را پس بگیرد. ولی نکته اینجاست که با وجود درخشش دلوفئو در دوران حضور قرضی‌اش در میلان، پیش از این نه لوئیس انریکه، نه اونای امری و نه رونالدو کومن هیچکدام موفق نشده بودند از پتانسیل بالای او استفاده کنند. برای همین در ۲۳ سالگی این شک و تردید وجود دارد که شاید اصلا هیچ مربی‌ای قادر به ستاره کردن این پدیده نباشد.

 

 

*برگردیم به دمبله و دلیل نهایی برای پیوستن او به بارسا را بررسی کنیم. دمبله از همین حالا خیالش از مکان سکونتش در بارسلونا راحت است، چون هفته‌یِ پیش ساموئل اومتیتی گفت: «اگه اوزمان بخواد میتونه بیاد پیش من. من مراقبش هستم. ما با هم خیلی خوش میگذرونیم و میدونم که باشگاه به او علاقمنده. البته قبلش باید همه به توافق برسند، اما اگه اوزمان به جمع ما بپیونده من با آغوش باز ازش استقبال میکنم. اون کیفیات فوق‌العاده‌ای داره و میتونه کمک زیادی به ما بکنه.»

 

*اومتیتی البته تنها کسی نخواهد بود که با آغوش باز از ستاره‌یِ دورتموند استقبال خواهد کرد. دمبله دو پا، سریع و تکنیکی است و هم گل می‌سازد و هم گل می‌زند. برای همین است که آرسن ونگر اعتقاد دارد او در آینده‌ای نزدیک توپ طلا خواهد برد و بارسا تا این حد به خریدش علاقه دارد.

 

*یکی از مشکلات بزرگ بارسا در سال‌های اخیر برای جذب نیروهای جوان و مستعد هجومی سلطه‌یِ مثلث نیمار و مسی و سوارز در خط حمله بوده، مثلثی که اگر آماده باشند هیچ بازیکنی نمی‌تواند جای آن‌ها را در ترکیب اصلی بگیرد. اما از آنجایی که توخل فصل پیش از دمبله در پست‌های مختلف استفاده می‌کرد، والورده حالا این گزینه را دارد که با تغییر سیستمش، مثلا با روی آوردن بیشتر به خط دفاعی سه نفره، کاری که انریکه هم انجام می‌داد، او را کنار مسی و نیمار در آرایشی شناور پشت سوارز قرار بدهد.

 

*تمام این داستان‌ها البته لازمه‌اش این است که بارسا در نهایت بتواند دروتموندی که به هیچ وجه قصد فروش دمبله را ندارد راضی کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو