زمان انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ -

ورود فاضلاب تصفیه نشده به دریاهای کشور

مدیرکل دفتر آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست با اعلام اینکه فاضلاب تصفیه نشده در شهرهای ساحلی به دریا می ریزد، گفت: این موضوع آلودگی میکروبی را به دنبال دارد و در شمال نگران‌کننده‌تر است.

سرای نور؛مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست گفت: در چند سال گذشته تمرکز این دفتر روی اصلاح روندهای نادرست و تدوین ضوابط و دستورالعمل ها و آیین نامه های لازم بوده است.

ضیاءالدین الماسی افزود: توسعه بازرسی های سازمان حفاظت محیط زیست به حوزه فراساحل از دیگر اقداماتی بود که انجام شد و تدوین اجرای برنامه مدون پایش هم از عمده ترین فعالیت های این دفتر در سال های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: فاضلاب های شهری که مدیرست و تصفیه نمی شود وارد دریا می شود و آلودگی میکروبی دارد و تهدیدکننده بخشی از جامعه است که با این آب ها تماس دارد از جمله جامعه صیادی یا کسانی که برای تفرج به سواحل می روند.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست تاکید کرد: ضربه دیگری که این موضوع وارد می کند به بحث بحران آب مربوط می شود تصفیه نکردن فاضلاب به معنای از دست رفتن آب قابل استحصال کشور است.

الماسی تصریح کرد: تاکید سازمان محیط زیست بر توسعه شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب است اما اجرای این کار بر عهده وزارت نیرو است که آن دستگاه هم برای اجرای این وظایف مشکلات متعددی دارد مثلا هزینه احداث شبکه جمع آوری در شمال کشور به دلیل بافت شهری و رودخانه ها بالاست.

وی در پایان هشدار داد: آلودگی میکروبی در مناطق شمالی کشور نسبت به دریاهای جنوب نگران کننده تر است زیرا دریاهای جنوب ظرفیت خودپالایی بالاتری دارند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو