زمان انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ -

یاوری:‌ کی‌روش شاگرد خلف فرگوسن است

عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه نقطه قوت تیم ملی کارلوس کی‌روش است، گفت: خیالتان از بازی با ازبکستان و صعود به جام جهانی راحت باشد.

سرای نور؛محمود یاوری عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درباره دیدار پیش روی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه، گفت: باتوجه به شرایطی که فدراسیون فوتبال برای کارلوس کی روش فراهم کرده است، باید خیالمان بابت صعود به جام جهانی راحت باشد. کارلوس کی روش هرچند دریافت حقوقش حداکثری بوده است ولی در ایران با حداقل ها ساخته است و به نظرم نشان داده است که شاگرد خلف «الکس فرگوسن» است.

وی تاکید کرد: من که خیالم از بازی با ازبکستان راحت است. از نظر من در همان بازی گذشته و پیروزی مقابل چین بلیت صعود به جام جهانی را خریدیم.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره نقاط قوت تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: به عنوان کسی که ۴۳ سال لباس مربیگری تنم بوده است باید بگویم نقطه قوت تیم ملی خود کی روش است. یک مربی بزرگ می تواند تیم متوسط را بزرگ کند و برعکس. کی روش توانسته است تیم ملی را تحت تاثیر شخصیت خودش قرار بدهد. نقطه قوت همان است که بازیکنان به خوبی از کی روش فرمانبری می کنند و آینده نگر هستند. در اصطلاح بازیکنان به بهترین نحو در اختیار مربی هستند.

یاوری ادامه داد: فدراسیون فوتبال هم در این زمینه کمک کرد. مهدی تاج تا جایی که توانسته تلاشش را برای فراهم کردن امکانات به کار بسته است. نه اینکه اصفهانی هستم و بخواهم از مهدی تاج تعریف کنم ولی اصول می گوید از زمانی که تاج آمده است، مدیریت بر کار حاکم بوده است. تاج همانند فوتبالیستی است که از رده سنی نونهالان تا تیم ملی بزرگسالان رفته است و سرمربی آن تیم هم شده است. او در تمام بخش های فوتبال حضور داشته و حالا رئیس فدراسیون است. تاج زمانی که رئیس سازمان لیگ بود هم قانونی برای جوانگرایی لیگ تصویب کرد که حالا ثمره آنرا می بینیم.

وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله پس فردا هم برای حمایت از تیم ملی به ورزشگاه می رویم تا جشن صعود بگیریم. تماشاگران هم که یار دوازدهم و اسپانسر تیم ملی بوده اند و اینبار هم ورزشگاه را پر خواهند کرد.

عضو کمیته فنی در پایان در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم جوانان، گفت: طبق دستورالعمل این کمیته، نمی توانم پاسخ این سئوال شما را بدهم و باید آنرا از سخنگوی کمیته فنی بپرسید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو