زمان انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ -

ویراژ خطرناک عربستان در جاده سیاست

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در مطلبی ضمن اشاره به متهم بودن عربستان به حمایت از تروریسم، اعلام کرد.

سرای نور؛شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در مطلبی ضمن اشاره به متهم بودن عربستان به حمایت از تروریسم، اعلام کرد، ریاض از راه‌های مختلف از جمله خرج کردن پول دنبال این است که این اتهام را از خود زدوده و به دیگری وارد کند.

 در پی شعله ور شدن آتش اختلاف عربستان و متحدانش با قطر، الجزیره در مطلبی ضمن اشاره به متهم بودن عربستان به حمایت از تروریسم، اعلام کرد، ریاض از راه‌های مختلف از جمله خرج کردن پول و ثروت به دنبال این است این اتهام را از خود زدوده و به دیگری وارد کند.

پس از علنی شدن اختلاف بین قطر و عربستان و ورود رسانه های مصری به این کشمکش در حمایت از ریاض ، رسانه های قطری آرامش را در پیش گرفته و از وارد شدن به روند سنگ پرانی رسانه ای با دشمنان خود خودداری کردند.

روزنامه الرایه قطر سکوت را شکست
در این میان روزنامه الرایه قطر اولین رسانه قطری بود که سکوت را شکسته و آتش خود را نثار روزنامه نگاران و رسانه ها و شبکه های ماهواره ای وابسته به عربستان، امارات و مصر کرد و آنان را به دلیل حمله به قطر جیره خوار و سگ توصیف کرد.

همچنین این روزنامه مطلبی را تحت عنوان « قطر! صحبت ابلهان آسیبی به تو نمی رساند» منتشر وعکسی از شبکه العربیه عربستان و اسکای نیوز امارات را ضمیمه آن کرد .

الرایه همچنین عناوین دیگری را منتشر کرد از جمله اینکه : قطر از دست درازی و صحبت های سخیف آزارده نمی شود اما حماقت از حد و مرز ادب هم گذشته است » و یا « العربیه و اسکای نیوز و ابوظبی رسانه های دروغگو و فاسد».

شبکه الجزیره قطر نیز از دیگر رسانه های قطری بود که به حملات رسانه های عربستان و متحدانش واکنش نشان داد و مطلبی با این عنوان منتشر کرد: افسار گسیختگی در سیاست.

سیاست نادانی و افسارگسیختگی
الجزیره در این مطلب عنوان داشت: یکی از کارهای پرخطر در منطقه خلیج فارس رانندگی خطرناک است که از جهل و بی خیالی دور نبوده و هدف از آن ماجراجویی و نمایش مهارت ها است اما خطرناک تر از آن در پیش گرفتن همین وضعیت در سیاست است.

این شبکه ادامه داد: همه چیز در منطقه خلیج فارس آرام بود اما ناگهان سه کشور منطقه خلیج فارس آرامش ماه رمضان را با ماجراجویی سیاسی شکستند و از عرف دیپلماتیک فراتر رفتند .

اتهام زنی عربستان به نزدیک ترین همسایه خود
الجزیره افزود، اما دروغ به دروغگو باز می گردد و کسانی که قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند خود در ارتباط با انفجار برج های دوقلو به دام آن گرفتار بوده اند و مدت ها به تروریسم متهم شدد اما از راههای مختلف ازجمله پرداخت پول و غیره تلاش کردند از این اتهام رها شوند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا از این اتهامی که ۱۶ سال از سوی غرب به آنان وارد بود، خلاص شوند از همین رو انگشت این اتهام را به سمت نزدیک ترین همسایه خود نشانه رفتند.

الجزیره همچنین این سوال را مطرح کرد: اگر قطر از حماس حمایت کرده باشد، چه ضرری متوجه این سه کشور عربی است؟
این شبکه تلویزیونی سپس به رد و بدل کردن پیام بین یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا با یک موسسه صهیونیستی موسوم به فعالیت در زمینه دفاع از دموکراسی در حمله به قطر اشاره کرد و با لحنی تند ادامه داد: سختی ارتباط دادن امارات با دفاع از دموکراسی را به شنونده واگذار می کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو