زمان انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ -

شکست غیرمنتظره کره در دوحه مقابل قطر انتهای جدولی این تیم مطرح آسیا را با شوک بزرگی در راه صعود به جام جهانی 2018 روسیه مواجه کرد.

اشتیلیکه: مقصر شکست کره جنوبی من هستم

سرای نور؛

در آخرین بازی از گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ قاره آسیا تیم های قطر و کره جنوبی در حالی به مصاف هم رفتند که پیش بینی می شد چشم بادامی ها در دوحه به یک برد راحت رسیده و گام بلندی برای صعود بردارند به خصوص که صعود ایران از این گروه به عنوان اولین تیم قطعی شده بود.

اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه با شکست ۳-۲ برابر قطر و همچنین سایر نتایج فشارها روی کره جنوبی بیشتر هم شد چون با این نتیجه کار صعود این تیم با اما و اگرهای بسیار زیادی روبرو شد تا انتقادات از این تیم و تفکرات مربی آلمانی به اوج خود برسد. کره که تمام ستاره های خود را در اختیار داشت در مقابل قطر حرفی برای گفتن نداشت تا بعد از ثبت شکست اولی اشتیلیکه مقابل خبرنگاران همه مسئولیت این باخت را برگردن گرفته و یک گام دیگر به اخراج نزدیک شود.

پیرمرد بدتیپ آلمانی در مدت حضور چند ساله خود در کره به هیچ عنوان نتوانسته تاثیر مثبتی بر عملکرد تیم ملی کره جنوبی بگذارد اما با این حال همواره مورد حمایت سران فدراسیون فوتبال این کشور قرار داشت ولی این بار شکست برابر قطر و به خطر افتادن صعود این تیم به جام جهانی می تواند کره ای ها را وادار به اخراج اشتیلیکه کند. اتفاقی که خود این مربی نیز به آن اذعان دارد و مدعی است برای هر تبعاتی بعد از شکست مقابل قطر آماده است.

 

کره جنوبی از جام جهانی ۱۹۸۶ همواره یکی از پاهای ثابت نمایندگان قاره آسیا در جام های جهانی بوده و بعد از هشت دوره متوالی امیدوار بود در نهمین دوره این رقابت ها در روسیه نیز حاضر باشد اما شکست برابر قطر باعث شد تا در فاصله دو بازی تا انتهای مرحله مقدماتی جایگاه این تیم توسط ازبکستان و سوریه تهدید شود به خصوص که با صعود مستقیم رقیب دیرینه کره ای ها یعنی تیم ملی ایران فشارها روی بازیکنان و مربیان این تیم بیشتر از قبل شد.

کره در دو بازی باقی مانده باید به مصاف ایران در جدال سنتی قاره کهن برود، جدالی که برتری در آن چندان برای این تیم حتی در خاک خود نیز آسان نیست و سال هاست آنها در حسرت شکست دادن ملی پوشان ایران هستند ضمن این که در آخرین بازی هم آنها در تاشکند مهمان ازبکستان خواهند بود که آن دیدار می تواند فینالی سرنوشت ساز برای این تیم سرشناس فوتبال قاره کهن باشد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو