زمان انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ -

در شبی که بازیکنان و طرفداران قطر با در دست داشتن برنهایی حمایتی از امیر این کشور هیچ شعار سیاسی سر ندادند بار دیگر عربستانی ها برانگیخته و جنگ های سیاسی را به داخل زمین چمن کشیدند.

جنگ قطر و عربستان به زمین چمن کشید

سرای نور؛

بعد از تنش های هفته گذشته دو کشور عربی حاشیه خلیج فارس در بحث دیپلماتیک و سیاسی قطر و عربستان حالا از هر بهانه ای برای ضربه زدن به یکدیگر بهره می برند که جنگ آنها به زمین چمن هم کشیده شد تا فوتبال دست مایه سران این دو کشور عربی حاشیه خلیج فارس قرار بگیرد.

جدال قطر با کره جنوبی در روز هشتم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در کنار تمام حساسیت هایی که در راه کسب پیروزی داشت برای طرفداران قطری فرصتی شد تا جنگ های سیاسی با دوست و متحد سابق خود را به زمین چمن و سکوهای ورزشگاه حمد بن جاسم بکشند. قطری ها که به هیچ عنوان نمی خواستند در جنگ های سیاسی به حریف خود ببازند در جدال با کره از هر فرصتی برای ارسال پیام های سیاسی به عربستانی ها بهره بردند که در این بین نقش بازیکنان چند ملیتی و ستاره های عنابی پررنگ تر از همه بود.

برتن کردن تی شرت هایی با مضمون حمایت از امیر قطر و نشر لقبی که مردم این کشور برای رهبر خود در نظر گرفته بودند سرو صدای زیادی در رسانه های حاشیه حلیج فارس و کشورهای عربی به راه انداخت تا آرایش سیاسی دوستان سابق در مسیر جام جهانی ۲۰۱۸ به داخل زمین چمن کشیده شود. بازیکنان قطر که با انگیزه دو چندان به مصاف کره رفته بودند تا انتقام شکست دور رفت را بگیرند بعد از گل اول حسن الحیدوس به سمت نیمکت رفته و تی شرتی با عنوان «تمیم المجد» که در ابتدای بازی با آنها وارد زمین شده و گرم کرده بودند را به سمت دوربین ها و عکاسان گرفتند.

اتفاقی که از دید رسانه های عربستانی دخالت سیاست در ورزش تلقی شد و سعودی ها از فیفا خواستار دخالت در اتفاقات بازی قطر با کره جنوبی شدند تا محرومیت سنگین انضباطی برای دوست سابق و دشمن امروز خود در نظر بگیرند. در این بین اما رسانه ها قطری با تمجید از حرکت منسجم ملی پوشان این کشور مدعی شدند این نشان از اتحاد مردم قطر در راه حمایت از سران سیاسی و کیان این کشور در قبال خواسته های ناروای دشمنان امروز بود از همین رو بازیکنان این کشور هر یک قهرمانان بزرگی در تاریخ فوتبال و ورزش این کشور خواهند بود.

شاید به همین خاطر هم بود امروز تمام روزنامه ها و رسانه های قطری عکس و خبر اول خود را اختصاص به اتفاقات بازی دیشب با کره جنوبی دادند و در بین همه بازیکنان عنابی به حسن الحیدوس ستاره دو گله خود در مصاف با کره بیشتر از همه توجه نشان دادند. در این بین برنامه های تلویزیونی این کشور نیز بارها با پخش تصاویر بازی دیشب سیاست خاصی در قبال به رخ کشیدن پیام های مردم قطر به دشمنان و مخالفان این کشور وارد عمل شدند.

این اتفاقات در حالی به سوژه اصلی رسانه ها تبدیل شد که در جریان بازی قطر با کره جنوبی طرفداران قطری نه تنها هیچ شعار سیاسی علیه عربستان و سایر متحدان عربی سر ندادند و تنها اعتراضی که داشتند با در دست گرفتن بنرهایی با همین عنوان «تمیم المجد» بود حال این که چرا عربستانی ها تا این برافروخته شده و بر علیه قطر و ورزش این کشور جبهه گرفتند کمی اغراق آمیز به نظر می رسید. آن هم در روزهایی که بسیاری از ستارگان دنیای فوتبال از جمله ژاوی هرناندز ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در گفتگویی خواستار شکست محاصره قطر از سوی کشورهای عربی مخالف نظام سیاسی این کشور شد.

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو