زمان انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ -

معاون فرماندار نور:

مصرف قلیان و سیگار دروازه ورود به اعتیاد است

معاون فرماندار نور گفت:مصرف قلیان و سیگار دروازه ورود به اعتیاد است و مصرف زنانه مواد مخدر دلیل از بین رفتن حیا و قبح آن در جامعه است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان نور در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


سعید یزدانی در این جلسه اظهار کرد: اعتیاد سبب نابسامانی اجتماعی و ناهنجاری‌ها در جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: جامعه ما جامعه‌ای سنتی و در حال گذر است و این یعنی تلاطم اجتماعی و انسانی که نابسامانی اجتماعی را به همراه دارد.

 

معاون فرماندار نور گفت: در جامعه سنتی در حال گذر زمانی که تیغ قانون کند می‌شود کار کرد اجتماعی سنت، عرف و باورهای اجتماعی نمایان می شود.
این مسئول افزود: در جوامع سنتی انسجام اجتماعی قویتر و درونی‌تر است و حیا اجتماعی نقش بازدارندگی دارد و کنترل بیرونی کم اثر و بیشتر کنترل‌ها، درونی ونهادینه شده است و حیا، حجاب و باورهای اجتماعی نقش بازدارندگی در جامعه را ایفا می‌کنند.
یزدانی تصریح کرد: از دستاورد های مهم جامعه سنتی کاهش آسیب اجتماعی است و زمانی که حیا جامعه از بین برود آثار آن در جای جای جامعه مشهوداست.

 


وی مصرف قلیان و سیگار را دروازه ورود به اعتیاد نام برد و افزود: مصرف زنانه مواد مخدر دلیل از بین رفتن حیا و قبح آن در جامعه است و برخی زنان از روی ناآگاهی و برای لاغری به سمت آن گرایش پیدا می‌کنند که سبب افزایش درآمد برای قاچاقچیان می‌شوند.

 


معاون فرماندار نور تصریح کرد: تصور اینکه ما مسئول هستیم و فرزندان ما از اعتیاد ایمن و مصون هستند تصوری اشتباه است زیرا فرزندان ما به دلیل حضور در اجتماع در معرض این خطر هستند.
وی تأکید کرد: اعتیاد، شرافت زنانه و نجابت مادرانه را تهدید و نابود می‌کند و مادر معتاد در تربیت فرزند خود نمی‌تواند موفق باشد.

 


معاون فرماندار نور گرایش زنان وتغییر جنسیت مصرف را در جامعه تهدید و آسیب بزرگ برشمرد و افزود: در فرهنگ ایرانی و اغلب جوامع مادران الگوی صبر و مقاومت و خویشتنداری در جامعه سازی هستند و اعتیاد زنان یعنی بی هویتی نسل و قوم بعدی، تربیت فرزند مستعد اعتیاد و بزهکار، سقوط جامعه از همگرایی به واگرایی و از هم گسیختگی اجتماعی و افزایش بزهکاری اجتماعی است.

 


این مسئول از کشف بیش از ۱۶ کیلوگرم مواد مخدر در دو ماه گذشته در شهرستان خبر داد و افزود: بیش از ۱۶ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان کشف شد که ۱۱ کیلو ۴۰۰ گرم توسط سربازان گمنام صاحب الزمان و ۵ کیلو توسط نیروی انتظامی به دست آمد و افزایش مواد مخدر در جامعه زنگ خطری بزرگ برای جامعه محسوب می‌شود.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو