زمان انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ -

تسلط ارتش سوریه بر شهر القریتین در حومه حمص

رسانه ها از تسلط کامل ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن بر شهر القریتین در حومه شرقی حمص و در هم کوبیده شدن تروریست های تکفیری داعش خبر دادند.

 

به گزارش سرای نور؛ ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن به طور کامل بر شهر القریتینن در حومه شرقی حمص مسلط شدند و یگان های مهندسی در حال خنثی سازی مین ها و تله های انفجاری کار گذاشته شده از سوی داعش هستند.

این در حالی است که رسانه ها قبلا از فرار داعشی ها به سوی منطقه خنیزیر در شرق شهر القریتین و حفیر در جنوب القریتین در حومه شرقی حمص خبر داده بودند.

ارتش سوریه از روز گذشته عملیات گسترده ای را برای آزاد سازی القریتین آغاز کرده بود.

شهر القریتین شهری است که از توابع استان حمص سوریه و ۸۵ کیلومتری از شهر حمص مرکز استان حمص است.در غرب این شهر مهین و حوارین و صدد و در شمال شرقی آن شهر تدمر واقع شده است.از جنوب به سلسله جبالی منتهی می شود که تا سلسله جبال القلمون امتداد دارد.این شهر در ۱۱۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

ساکنان آن کشاورزی بارانی و کشاورزی با آب های زیر زمینی و حفر چاه و چشمه ها را به عنوان پیشه خود قرار داده اند اما با خشک شدن چشمه های آب های زیر زمینی به دامداری و صید و گاوداری و مرغداری روی آوردند و تعدادی از ساکنان نیز در شهرهای نزدیک به ویژه حمص و دمشق به شغل دولتی مشغول بوده اند.برخی نیز مشاغل آزاد داشته اند.بخشی از حقوق بگیران دولت را مشاغل نظامی تشکیل می دهد.

تعدادی از ساکنان نیز در معادن فسفات نزدیک مشغول به کار بوده اند و برخی نیز در کشورهای حوزه خلیج فارس مشغول بوده اند.اکثر ساکنان آن را مسلمانان تشکیل می دهند.

وجهه تسمیه آن به علت وجود دو روستا به نامهای نزالا و حصر عینان در قبل بوده است که با از بین رفتن آنها شهر کنونی به القریتین(دو روستا) شکل گرفته است.مسلمانان و مسیحی ها در آن ساکن هستند.القریتین نامهایی مانند سمیرام و قریاتییم را با خود داشته است و پیشینه آن به هزار دوم قبل از میلاد بر می گردد.نام این شهر در تورات آمده است.

تعداد ساکنان آن در سال ۲۰۰۸ نزدیک به ۳۵ هزار نفر تخمین زده شده است و هفت مسجد و دو کلیسا یکی برای کاتولیک ها و یکی برای سریانی ها در آن قرار دارد.دیر مارلیان نیز در این شهر واقع شده است.حمام ابو رباح که یک اثر باستانی در آن قرار دارد.آبگرم کوه ابو رباح که برای درمان بیماری ها مناسب است در آن واقع شده است.

القریتین به خاطر انگورهای آن شهرت دارد و اخیر کشت زیتون نیز در این منطقه رواج پیدا کرده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو