زمان انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ -

مخالفت با امر ولی مسلمین نوعی شرک است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مخالفت با امر ولی مسلمین را نوعی شرک دانست و گفت: مخالفت با امر ولی نوعی تخلف از دستور خداوند و ائمه(ع) است و نوعی امتناع از اجرای دستور ولی امر و امام زمان(عج) است.

سرای نور؛آیت‌ الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد نماد وحدت جامعه را تأمین نیازهای مردم از سوی حکومت اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: براین اساس داشتن بیت‌المال واحد از سوی جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به معنای تعاون گفت: اگر در میان آحاد جامعه همکاری و همدلی اتفاق افتاد می‌توان گفت که این جامعه در راستای آرمان‌های خود قدم برمی‌دارد و در این صورت است که والی به فکر مردم و مردم به فکر کمک به والی خود خواهند افتاد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ساماندهی نظام مالی و بیت‌المال را نخستین وظیفه حاکم اسلامی بیان و تصریح کرد: این ساماندهی به دلیل ایجاد نظم در امور مالی و بیت المال است برای آنکه درآمدها به‌درستی به بیت المال وارد و در جای خودش هزینه شود.

آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: حضرت علی(ع) درباره حق مردم بر والی فرموده والی باید درآمدهای اجتماعی و بیت‌المال را فراهم کند، همچنین در زمان ایشان علاوه بر خمس و زکات، یک سری مالیات‌های دیگر نیز وضع شد.

وی با تأکید بر اطاعت مردم از قوانین در یک جامعه اسلامی گفت: بر این اساس اطاعت از دولت اسلامی واجب بوده و باید مردم مالیات قانونی خود را به حکومت اسلامی پرداخت کنند و نباید از پرداخت مالیات فرار کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: حاکم اسلامی بر اساس نیازهای جامعه مالیات عادلانه بر مردم وضع می‌کند و مردم نیز وظیفه اطاعت از حاکم جامعه اسلامی را دارند، چرا که وظیفه تأمین نیازهای مردم به عهده حاکمان است.

آیت‌الله مصباح یزدی یکی دیگر از وظایف حاکم جامعه اسلامی را آموزش مردم بیان و تصریح کرد: جامعه اسلامی باید آنچه را که مردم نمی‌دانند به آن‌ها آموزش دهند و نیاز مردم به دانش و آگاهی باید تأمین و در این راستا حاکمان جامعه اسلامی وظیفه مهمی بر عهده‌ دارند.

وی مخالفت با امر ولی مسلمین را نوعی شرک دانست و گفت: مخالفت با امر ولی نوعی تخلف از دستور خداوند و ائمه(ع) است و نوعی امتناع از اجرای دستور ولی امر و امام زمان(عج) است از همین رو نوعی شرک به‌حساب می‌آید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو