زمان انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ -

سفر العبادی به عربستان به تعویق افتاد

یک نماینده پارلمان عراق از به تعویق افتادن سفر نخست‌وزیر این کشور به عربستان خبر داد.

سرای نور؛جبار العبادی یکی از نمایندگان پارلمان عراق و نزدیکان حیدرالعبادی نخست‌وزیر این کشور گفت که عبادی سفر خود به عربستان را به تعویق انداخته است.

وی پنجشنبه شب در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت این سفر که قرار بود روز چهارشنبه صورت گیرد به تعویق افتاد، زیرا عراق مایل نیست که از این سفر، نادرست برداشت شود و چنین برداشت شود که عراق از یکی از طرف‌های بحران اخیر در روابط قطر با چند کشور عربی حمایت می‌کند.

دفتر العبادی به رویترز گفت که سفر حیدرالعبادی به عربستان به هفته آینده موکول شده است.

حیدر العبادی سه شنبه گذشته در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: من تقریباً از یک سال و نیم پیش دعوتی از عربستان دارم و مقدمات آن در جریان سفر مسئولان سعودی انجام شده است.

وی افزود: این سفر ارتباطی با بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ندارد.

العبادی در عین حال در اشاره به محاصره زمینی و دریایی و هوایی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، بحرین، امارات و مصر علیه قطر گفت: ما مخالف محاصره هر کشوری هستم؛ حتی اگر با آن کشور موافق نباشیم.

درپی تشدید تنش قطر با برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات و بحرین،  روابط دیپلمات بین آنها قطع شد و این کشورها مرزهای آبی و هوایی و دریایی خود را به‌روی دوحه بستند.

این کشورها دولت قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و در مقابل مقامات قطری نیز از تلاش کشورهای یادشده برای قیمومیت بر کشور مستقل قطر سخن گفتند. میانجیگری امیر کویت بین آنها نیز تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو