زمان انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ -

آزادسازی مناطق جدید در غرب موصل

نیروهای عراقی پس از آزادسازی باب سنجار در غرب موصل در حال نبرد سنگین با داعش در مناطق باقیمانده تحت اشغال تکفیری ها در کرانه راست موصل هستند.

سرای نور؛به نقل از النهرین، عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم اعلام کرد که نیروهای لشگر  ۱۵ پیاده ارتش عراق روستاهای البویر، اللزاکه، السلام، المنصور و تاسیسات نظامی المنصور و ایستگاه تصفیه آب البویر در شرق جاده الکسک در غرب موصل را از لوث داعش آزاد کرده اند.

این در حالی است که وی قبلا از آزادسای باب سنجار در کرانه راست موصل نیز خبر داده بود.

بر اساس آخرین گزارش های منابع عراقی؛ فقط یک درصد از غرب موصل در اشغال داعش است و نیروهای عراقی منطقه الموصل القدیمه به عنوان یکی از آخرین مناطق تحت اشغال داعش در غرب موصل را به محاصره خود درآورده اند.

در نقشه زیر به خوبی مشخص می شود که داعشی ها فقط مناطق الموصل القدیمه و بخش اندکی از منطقه الشفاء را در اشغال خود دارند این مناطق با رنگ سیاه مشخص است و مناطق سبز رنگ همگی به دست نیروهای عراقی از لوث داعش آزاد شده اند. مناطق قرمز رنگ نیز مناطق درگیر با داعش را نشان می دهد.

از سوی دیگر برخی منابع از فرار سرکرده های داعش از موصل به سوی استان دیرالزور سوریه خبر دادند.

یک منبع نظامی عراقی نیز از ادامه پیشروی نیروهای عراقی در منطقه الشفاء خبر داد و افزود: نیروهای واکنش سریع و لشگر نهم زرهی عملیاتی را برای آزادسازی شهرک طب در محله الشفاء هستند.

این منبع به درگیری های سنگین در محله الشفاء میان نیروهای عراقی و داعش و بمباران شدید مواضع تکفیری ها از سوی نیروی هوایی عراق اشاره کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو