زمان انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ -

نوجوانی که در ۱۰ سالگی لیسانس علوم قرآنی گرفت

یک نوجوان حافظ قرآن گفت: قرآن در زندگی ما یک برکت بود و به لطف این برکت در زندگی خود بسیار پیشرفت داشتم.

سرای نور؛محمد حسین شاه علی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد اظهار کرد: بنده حافظ کل قرآن و ۸۰ خطبه از نهج البلاغه هستم و در سن ۹ سالگی کل قرآن را به دست خود به صورت لفظ به لفظ ترجمه کردم و در سن ۱۰ سالگی لیسانس خود را در رشته علوم قرآنی کسب کردم.

وی ادامه داد: من از کودکی دنبال کتاب‌های مذهبی بودم، به این نوع کتاب‌ها علاقه داشتم، آن‌ها را مطالعه می‌کردم که در نهایت با یک موسسه آشنا شدم و با کمک پدر و مادر خود توانستم در طول یکسال حافظ کل قرآن شوم و رتبه‌های کشوری و استانی را کسب کردم.

این حافظ قرآن عنوان کرد: بعد از آن برای حفظ نهج البلاغه در کلاس شرکت کردم، موفق به حفظ ۸۰ خطبه از آن شدم سپس وارد عرصه ترجمه قرآن شدم و توانستم در طی دو ماه قرآن را ترجمه و برای کسب لیسانس علوم قرآنی از طریق آزمون اداره ارشاد و سازمان تبلیغات، لیسانس خود را گرفتم.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه وقتی قرآن را برای حفظ شروع کردم هنوز مدرسه نرفته بودم، عنوان کرد: وقتی قرآن را حفظ کردم تازه حس می‌کردم پیشرفت‌های من شروع شده بود و قرآن در زندگی و خانه ما برکت زیادی داشته است و حس می‌کنم که حتی در رفتار من تاثیر خوبی گذاشته است.

شاه‌علی درخصوص تاثیرات قرآن در زندگی شخصی خود تصریح کرد: حتی با وجود برکت قرآن وقتی در بعضی از مسائل، مشکلاتی برای من پیش می‌آمد که با رجوع کردن به قرآن به راحتی آن را حل می‌کردم، حتی در رفتار با خانواده خود بسیار حساس و دقیق‌تر شده بودم و طبق دستورات آن همیشه در زندگی‌ام با پدر و مادر خود با رفتار خوب و احترام برخورد کردم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو