زمان انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ -

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد

نگاه دست دومی به آموزش قرآن در مدارس

سرای نور؛

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه نتوانستیم جذابیتی را برای آموزش قرآن ایجاد کنیم، گفت: نگاه دست دومی به بحث‌های قرآنی و اولویت ندادن به این موضوع مهمترین مسئله‌ای است که آموزش‌وپرورش در بحث آموزش قرآن با آن مواجه است.

به گزارش فرهنگ نیوز، نصرالله پژمان‌فر در رابطه با جایگاه آموزش‌های قرآنی در مدارس اظهار کرد: ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای یادگیری قرآن نیاز به عوامل مختلفی دارد و اسناد بالادستی بر ضرورت پرداختن به مباحث قرآنی و عبور از روخوانی و روانخوانی و رسیدن به فضای ارتباط معنوی با قرآن تأکید دارد.

وی افزود: خانواده دانش‌آموزان با رویکرد کنکور محوری و ورود به دانشگاه رفتار می‌کنند، در چنین شرایطی بحث تلاوت قرآن در آموزش‌ها جایگاهی نداشته و فضای آموزش قرآن در اولویت قرار نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که نظام آموزشی کشور فضا و تب کنکور را برای دانش‌آموزان ترسیم می‌کند، قرآن در زندگی او نقشی نخواهد داشت، همچنین در فضای بیرون از آموزش‌وپرورش نتوانستیم جذابیتی را برای آموزش قرآن ایجاد کنیم و نگاه دست دومی به بحث‌های قرآنی و اولویت ندادن به این موضوع مهمترین مسئله‌ای است که آموزش‌وپرورش در بحث آموزش قرآن با آن مواجه است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو