زمان انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ -

شبی که انجام اعمال آن انسان را بهشتی می‌کند

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان اینکه از لیالی قدر امشب جایگاه ممتازی دارد گفت:‌معصوم علیه السلام برای خواندن دو سوره‌ای که در این شب وارد شده است با قسم جلاله وعده بهشت داده است.

سرای نور؛

حجت‌الاسلام فرحزاد در برنامه سحرگاهی شبکه سوم «سحرگهان حرم» با بیان اینکه امشب به احتمال فراوان شب قدر است چراکه حضرت زهرا «سلام‌الله علیها» در شب ۲۳ سوم در طول روز بچه‌ها را استراحت می‌دادند که شب ۲۳ بیدار باشند در صورتی که شب ۱۹ و ۲۱ این کار را نمی‌کردند و اشاره حضرت رسول «صلی‌الله علیه و آله» به اعرابی که از آن سه شب، شب ۲۳ دارای اهیمت است.

وی با بیان اینکه اعمال شب بیست و سوم بیشتر از شبهای قدر گذشته است گفت:‌ دو غسل برای امشب وارد شده است و خواندن سوره‌های روم، دخان و عنکوبت نیز از اعمال شب بیست و سوم است.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان اینکه از میان سوره‌های سفارش شده سوره روم و عنکبوت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: چراکه در روایات ما وارد شده است که هرکس این دو سوره را در شب بیست و سوم بخواند با قسم جلاله او را از اهل جنت دانسته است.

وی با بیان اینکه اهل دوزخ توفیق قرائت این سوره‌ها را پیدا نمی‌کند گفت:‌ هر کسی توفیق خواندن این سوره‌ها را نمی‌یابد و فقط افرادی موفق می‌شوند این سوره‌ها را قرائت کنند که از اهل نجات باشند بنابراین همت خود را در قرائت این سوره‌ها چند برابر کنیم.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان اینکه چیزی که باعث ریزش رحمت الهی برای انسان می‌شود توبه و استغفار است گفت:‌ اگر چه توبه واجب فوری است و انسان هرگاه خطا کرد سریع باید از مسیر خطای خود بازگردد اما اگر بنا به هر دلیلی آن به تأخیر افتاد، بهترین فرصت برای توبه و استغفار شب قدر است.

وی با بیان اینکه باید با پاکیزگی وارد شبهای فدر شویم گفت: اکنون برای مهیا شدن شبهای قدر باید اگر حقوقی از جانب مردم و خداوند بر گردن ما است باید ادا کنیم. اگر یک گام به سوی خدا بردازیم خداوند چندین گام به سوی ما می‌آید و خداوند ناله گنهکاران پشیمان را دوست دارد و از تسبیح ذاکرین برای خداوند دلنشین تر است چراکه خداوند دوست دارد که بندگانش به سوی او بازگردند.

حجت‌الاسلام با بیان اینکه عبادت فقط نماز، روزه و قرآن خواندن نیست گفت:‌ذکر فضائل امیرالمؤمنین نیز از عباداتی است که بسیار باید به آن پرداخته شود تا نسل آینده با آن حضرت بیگانه نباشد. برگزاری مجالس ذکر به یاد امیرالمؤمنین بزرگتریت عبادتی است که می‌توانیم انجام دهیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو