زمان انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ -

لزوم بازسازی سریع ورزشگاه عضدی

با صعود سپیدرود به لیگ برتر و حساسیت بیشتر سازمان لیگ نسبت به استادیوم‌ها قضیه این‌بار جدی شده است .

سرای نور؛

اداره کل ورزش و جوانان گیلان قصد دارد ابتدا با رفع نقایص ورزشگاه عضدی با شروع لیگ این مکان را آماده میزبانی بازی‌های سپیدرود کند و همزمان با تبدیل چمن طبیعی ورزشگاه سردار جنگل رشت به چمن مصنوعی و رفع سایر نقایص این ورزشگاه، کاری کند که ادامه بازی‌های خانگی سپیدرود در ورزشگاه سردار جنگل برگزار شود.

در واقع سپیدرود لیگ آینده را در ورزشگاه پیر و قدیمی عضدی آغاز می‌کند ولی مسابقات را در ورزشگاه سردار جنگل که همچنان مشکلی از بابت دوری از مرکز شهر را برای طرفداران دارد، به پایان خواهد رساند. البته شنیدیم که قرار است پس از انتقال بازی‌های سپیدرود به سردار جنگل روبه‌روی جایگاه ویژه ورزشگاه عضدی به کلی تخریب و از نو ساخته شود که اگر چنین اتفاقی بیفتد، معلوم نیست با توجه به شاهکار‌های قبلی در ساخت یا ترمیم ورزشگاه‌های کشور همچون ورزشگاه نقش جهان، چه زمانی عضدی دوباره زنده و آماده میزبانی بازی‌های تیم‌های رشتی خواهد شد.

آیا یک پروژه دیگر که سالیان سال به بهره‌برداری نمی‌رسد، آغاز خواهد شد؟در ورزش گیلان خبری از بودجه‌های فراوان و سرمایه‌گذاری‌های کلان نیست. امیدواریم بازسازی و ترمیم همین ورزشگاه پیر شهر که عامل شادی‌های شهروندان است، طولانی نشود. ورزشگاه عضدی البته بی‌تردید نیاز به بازسازی دارد تا خطر ریزش و آسیب‌های جدی، تماشاگران را تهدید نکند.در همین فصل گذشته بسیاری این نگرانی را داشتند که مبادا فرسودگی ورزشگاه عضدی مشکلاتی را پدید آورد.

ای کاش وزارت ورزش و جوانان ورزشگاه عضدی را با توجه به صعود سپیدرود به لیگ برتر پروژه‌ای بداند که باید به سرعت بازسازی شود‌‌.

دوستداران فوتبال در رشت، سال‌های سال در ورزشگاه عضدی زندگی کرده‌اند. این ورزشگاه در قلب شهر، نمادی از علاقه مردم رشت به ورزش است و در این ورزشگاه خاطرات تلخ و شیرینی را در ذهن دارند.پروژه عضدی هرگز به وسعت پروژه نقش جهان نیست.

عضدی ورزشگاهی کوچک و دوست داشتنی است که ایمن‌سازی و بازسازی‌اش بودجه‌هایی در اندازه بودجه نقش جهان نمی‌خواهد، فقط به این نگاه نیاز دارد که در ساختش سرعت عمل وجود داشته باشد تا شور و هیاهوی ورزش از آن دور نشود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو