زمان انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ -

ممانعت دولت نیجریه از ملاقات با شیخ زکزاکی/رفتار نامناسب باشیعیان

عضو جنبش اسلامی نیجریه با بیان اینکه دولت نیجریه همچنان از ملاقات خانواده «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور با وی ممانعت می کند، تصریح کرد: آخرین اخبار حاکی از بهبود حال همسر شیخ زکزاکی است.

به گزارش سرای نو؛ر«حسن بالا» عضو جنبش اسلامی نیجریه درباره آخرین وضعیت «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور و همسر وی، تصریح کرد: تنها خبر موثقی که هم اکنون در دست است، این است که وضعیت جسمانی همسر شیخ زکزاکی رو به بهبود است و خود وی نیز همچنان در قید حیات است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون برخی رایزنی ها در خصوص فراهم آوردن زمینه برای ملاقات خانواده شیخ زکزاکی با وی، اظهار داشت: متأسفانه تاکنون تلاش ها برای ملاقات خانواده شیخ زکزاکی با وی مثمرثمر نبوده و هیچ ملاقاتی صورت نگرفته است.

حسن بالا در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: دولت نیجریه با وجود گذشت چند ماه همچنان از تحویل پیکر شهدای نیجریایی ،که تعداد آنها به حدود ۲ هزار نفر می رسد، به خانواده های آنها خودداری می کند.

وی با بیان اینکه نظامیان نیجریایی رفتار مناسبی با شیعیان در بند این کشور ندارند، تأکید کرد: به دنبال عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت جسمانی یکی از شیعیان زندانی به نام «عباس عیسی» ، وی در نهایت به شهادت رسید.

عضو جنبش اسلامی نیجریه همچنین با بیان اینکه تظاهرات ضد دولتی مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی همچنان بدون وقفه ادامه دارد، اظهار داشت: علاوه بر تظاهرات روزانه و راهپیمایی ها، مردم نیجریه با هدف اعلام همبستگی با شیخ زکزاکی در مقابل نهادهای دولتی تجمع می کنند.

حسن بالا در ادامه به برخی اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر نابینا شدن یکی از چشم های شیخ زکزاکی اشاره کرده و گفت: این خبر به هیچ وجه قابل تأیید نیست، چراکه تاکنون هیچ یک از اعضای خانواده شیخ زکزاکی موفق به ملاقات با وی نشدند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو